Gå til innhold

Ny kattunge - gammel katt ikke fornøyd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har god erfaring med å «sette katter sammen» fra tidligere. Både katter på samme alder, en ung og en gammel osv osv. men nå er jeg usikker på hva som er best å gjøre. 

Fikk for 1 uke siden ny kattunge da en av våre to katter døde for litt siden, og vi fortsatt ønsker å ha to stykker. Den gjenværende katten har aldri vært eneste katten i huset tidligere, så vi regnet med det kom til å gå greit. Den nye kattungen gjør ingenting galt, er på eget rom unna den andre katten, og de har hver sin do, mat, vann osv. allikevel har den gamle katten gått i dekning i 2.etg og nekter å så mye som hilse på/se på/vedkjenne seg kattungen. Blir jo litt bekymret for at det ikke vil snu, da vi åpenbart ikke kan ha en katt som tilbringer livet alene i 2.etg😕

Er det noen som har vært borti lignende adferd hvor det har gått bra til slutt?

Anonymkode: 0e858...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ordner seg nok. Vi hadde og en som ble ganske sur da kullsøsken døde og vi tok til oss en annen, men det gikk seg til. Med tid og stunder gikk det helt fint og de kan ligge sammen nå. Jeg passet på å alltid gi de ekstra god mat og godbiter sammen. 

Anonymkode: 35201...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det ordner seg nok. Vi hadde og en som ble ganske sur da kullsøsken døde og vi tok til oss en annen, men det gikk seg til. Med tid og stunder gikk det helt fint og de kan ligge sammen nå. Jeg passet på å alltid gi de ekstra god mat og godbiter sammen. 

Anonymkode: 35201...84a

Takk for svar❤️ det gjør det lettere å stå i «krigssona» når det er håp om at det blir bedre! Er vant til krangling, hvesing og den slags fra før.. ikke at ene katten totalt overser den andre og gjemmer seg

ts

Anonymkode: 0e858...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...