Gå til innhold

Rusmiddelrelatert vold, mafia - legalisere?

2350986jhlhg

Anbefalte innlegg

Nok en knivstikking. Denne gangen på Oslo S. Rimelig sikker på at det handler om rusmidler. Økende vold blandt ungdom, folk i lave tenårene som langer, en ekstrem voldsbølge i nabolandet, og det er bare et spm om tid før det kommer hit.

Jeg er bekymret for to-åringen min, og hva slags oppvekstmiljø han kommer til å havne i her hvor jeg bor på Linderud i Oslo. Både jeg og barnefar har ikke så mange alternativer. Vi jobber her. Vi er nedsylta i lån. Det er så vidt det går å betjene renta.

Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke har legalisert all narkotika. Det er ikke forbudet som gjør at jeg ikke røyker hasj, bruker heroin eller sniffer cola. Joda, jeg skjønner at bruken kommer til å gå opp. Jeg skjønner at flere kommer til å ødelegge livet sitt ved å behandle sine psykiatriske plager ved å ruse seg i senk.

Mulig jeg er uetisk, men jeg bryr meg faktisk mer om å redusere vold og mafiavirksomhet. Det er en grunn til at det knapt selges smuglersprit og brennes selv i Norge, og den grunnen heter vinmonopolet.

Det vi har gjort nå, er det verste av to verdener. Nå har politiet fått korreks for sin behandling av rusavhengige, men da øker selvfølgelig etterspørselen, og de kriminelle gnir seg i hendene.

Dette er ikke noe nytt. Både kriminologer og økonomer viser til dette - men ikke norske økonomer og kriminologer. Det viser hvor autoritært samfunnet vårt er, og hvor ufrie de fleste av oss er. Det opplyste samfunnet er en illusjon.

Oslo kommer til å bli nye Malmö.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...