AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 Da jeg var innlagt med svangerskapsforgiftning, kom sykepleierne med brosjyrer om å bli organdonor, og jeg ble veldig mast på daglig, om å fylle ut diverse skjema om å bli donor. Jeg sa «neitakk» hver gang. Ble dere andre også mast på? De sa også: «ja, sånn i tilfelle bare» det skjedde også andre ting jeg ikke skal nevne her, men som er meget spesielt. Er det vanlig at de forsøker å overtale kvinner med alvorlig svangerskapsforgiftning til å bli organdonorer? Anonymkode: d5e27...fd7 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 Nei, overhodet ikke. Ble da aldri spørt om det. Hvilket sykehus lå du på? Der må de være gale! Anonymkode: 00a4a...893 16
Purple Basil Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 Nei, jeg opplevde heldigvis ikke noe sånt. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 Det er langt over streken. Hadde sendt klage Anonymkode: f6cce...90b 16 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 Nei, har hatt alvorlig svangerskapsforgiftning å help 3 ganger. Aldri blitt spurt om det. Anonymkode: c9b8b...d40 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 Hva faen?? Anonymkode: 03470...086 12
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, overhodet ikke. Ble da aldri spørt om det. Hvilket sykehus lå du på? Der må de være gale! Anonymkode: 00a4a...893 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er langt over streken. Hadde sendt klage Anonymkode: f6cce...90b Hvor sender man isåfall klage, de vil aldri innrømme hverken det eller de andre mer alvorlige tingene som skjedde. Anonymkode: d5e27...fd7
tulla23 Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 Spesielt 😅 Men hvorfor vil du ikke bli organdonor? Tenk om du døde og dine organer hadde holdt liv i mange andre mennesker.. du trenger dem jo ikke hvis du er død 12 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 tulla23 skrev (3 minutter siden): Spesielt 😅 Men hvorfor vil du ikke bli organdonor? Tenk om du døde og dine organer hadde holdt liv i mange andre mennesker.. du trenger dem jo ikke hvis du er død Hvorfor? Hva med å respektere andres valg? Jeg vet årsaken til hvorfor de maste, i ettertid. Og hvordan ting gjøres… Vil derfor aldri i verden bli donor. Anonymkode: d5e27...fd7 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvorfor? Hva med å respektere andres valg? Jeg vet årsaken til hvorfor de maste, i ettertid. Og hvordan ting gjøres… Vil derfor aldri i verden bli donor. Anonymkode: d5e27...fd7 Hva mener du? Anonymkode: ae663...e94 11
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 Er du sikker på at det er ansatte på sykehuset som gjorde dette? Jeg har opplevd folk som står på venteliste på organer, som reiser rundt og pusher folk til å bli organdonorer. Anonymkode: c7f40...bda
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 Nei, absolutt ikke. Anonymkode: f6d20...6af
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #13 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du sikker på at det er ansatte på sykehuset som gjorde dette? Jeg har opplevd folk som står på venteliste på organer, som reiser rundt og pusher folk til å bli organdonorer. Anonymkode: c7f40...bda Sykepleiere (forskjellige hver gang) kom inn og fortalte om det og sa at de bare legger den der(brosjyren) så jeg kan se på den i tilfelle jeg ombestemmer meg og at de anbefalte å bli donor osv… Andre ting jeg opplevde også i sammenheng med det der (skal ikke skrive hva for vil ikke skremme) som beviser at det var sykehuset. Sykehuset slipper ikke inn tilfeldige folk, spesielt ikke på den tida da det var forbudt med unødvendig besøk. Anonymkode: d5e27...fd7 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #14 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sykepleiere (forskjellige hver gang) kom inn og fortalte om det og sa at de bare legger den der(brosjyren) så jeg kan se på den i tilfelle jeg ombestemmer meg og at de anbefalte å bli donor osv… Andre ting jeg opplevde også i sammenheng med det der (skal ikke skrive hva for vil ikke skremme) som beviser at det var sykehuset. Sykehuset slipper ikke inn tilfeldige folk, spesielt ikke på den tida da det var forbudt med unødvendig besøk. Anonymkode: d5e27...fd7 Det er noe som ikke stemmer i denne historien. Høres lite troverdig ut. Holder å ha sagt til en pårørende at du ville bli organdonator, de trenger ikke ‘verve’ folk på denne måten og ihvertfall ikke av helsepersonell på et sykehus. Og ihvertfall ikke på en fødeavdeling. Svangerskapsforgifting trenger ikke være alvorlig. Sjeldent noen dør av det i Norge. Men man kan nok bli litt susete i hodet av det… (bevissthetsforstyrrelser). Anonymkode: 2de7d...2c9 18
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #15 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er noe som ikke stemmer i denne historien. Høres lite troverdig ut. Holder å ha sagt til en pårørende at du ville bli organdonator, de trenger ikke ‘verve’ folk på denne måten og ihvertfall ikke av helsepersonell på et sykehus. Og ihvertfall ikke på en fødeavdeling. Svangerskapsforgifting trenger ikke være alvorlig. Sjeldent noen dør av det i Norge. Men man kan nok bli litt susete i hodet av det… (bevissthetsforstyrrelser). Anonymkode: 2de7d...2c9 Nedrig innlegg. Nei, ble ikke surrete og er ikke noe jeg har funnet på. Hvorfor i all verden skulle jeg det? Dette skjedde, jeg syns det var rart, og spør derfor andre her om de har opplevd det samme. Anonymkode: d5e27...fd7 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #16 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nedrig innlegg. Nei, ble ikke surrete og er ikke noe jeg har funnet på. Hvorfor i all verden skulle jeg det? Dette skjedde, jeg syns det var rart, og spør derfor andre her om de har opplevd det samme. Anonymkode: d5e27...fd7 At det kom forskjellige spl med dette og at de hadde en agenda bak? Mye mulig du opplevde delir fordi du var så dårlig Anonymkode: b3280...0b1 4
Miaiai Skrevet 23. november 2023 #17 Skrevet 23. november 2023 Om dette stemmer, så må du klage inn sykehuset og denne avdelingen. Dette er jo nærmest og si du kommer mest sannsynlig og dø, og ha måtte skape unødvendig stress og frykt på en som ligger der med en alvorlig tilstand i graviditeten. Man gjør jo ikke det med andre gravide heller, en fødsel kan være potensielt dødelig for noen. Er ikke feil og ta et standpunkt for og bli donor. Men det er ikke sykepleiere sin oppgave når man er innlagt på føden, hverken tid eller sted 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #18 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor? Hva med å respektere andres valg? Jeg vet årsaken til hvorfor de maste, i ettertid. Og hvordan ting gjøres… Vil derfor aldri i verden bli donor. Anonymkode: d5e27...fd7 Så hvis ungen din trenger donor så sier du nei takk regner jeg med? Anonymkode: 8ab25...ddf 11 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #19 Skrevet 23. november 2023 Nei, det ble jeg ikke spurt om. Høres ut som en veldig sær praksis jeg ville tatt opp med sykehuset i etterkant. Totalt ufølsomt og angstfremkallende, og skal ikke forekomme. Anonymkode: f5282...cfd 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #20 Skrevet 23. november 2023 Hjelpes det var spesielt. Jeg har aldri noen gang opplevd at noen har spurt meg om jeg er eller vil bli organdonor. Hverken når jeg lå på sykehuset med preeklampsi, når det utviklet seg til eklampsi, ved polikliniske konsultasjoner eller før en operasjon. Altså da hadde jeg freaket ut. Send inn en klage. Anonymkode: 07299...263 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå