AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 (endret) Har gått quetiapin siden 2015, mer enn 8 år. Jeg tar det for søvn og må ha det for å klare å sove, har prøvd å ikke ta det, men da er jeg våken nesten hele natten. Jeg sover ikke godt på quetiapin, men må ta det for å klare å sovne, det er svært frustrende å ligge i flere timer og vri seg, spesielt når man vet at man må opp tidlig på jobb. Jeg ønsker å klare meg uten, men vet ikke om jeg klarer. Jeg har flyttet til et sted der det ikke er noen ledige fastleger og står nå på en liste uten fastlege og det betyr at man får tilfeldige vikarer når man bestiller time. Jeg har 50 tabletter igjen og kjenner at jeg begynner å bli panisk. Hva skal jeg gjøre? Tanken på å ikke få sove er fortvilende, og jeg vet jo heller ikke om en ny fastlege vil skrive ut til meg.. Noen som har erfaring med å slutte med sovemedisin etter flere år? Råd? Anonymkode: f436e...74f Ryddet for omtale av medisindosering. Perelandra, mod. Endret 23. november 2023 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #2 Skrevet 23. november 2023 Det er ikke noe problem å få foreskrevet kvetapin av en vikar, så det trenger du ikke å bekymre deg for. Men hvis du vil slutte, så må du trappe ned i lang tid, og slutte når du har fri fra jobben, og har mulighet til å ha noen dårlige netter. Anonymkode: dba03...b68
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Skrevet 23. november 2023 Hvis du ikke har fått ny fastlege, har du vel fortsatt den gamle fra der du bodde før? Kan du be om en telefonkonsultasjon? Anonymkode: 9df9d...033
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #4 Skrevet 23. november 2023 Jeg sluttet rett av. Sov ingenting på 2 netter. 3 natten sov jeg gjennom natten uten problem. Fordel å slutte i en ferie eller helg.. Anonymkode: 138a0...4f5
Perelandra Skrevet 23. november 2023 #5 Skrevet 23. november 2023 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #6 Skrevet 23. november 2023 Gikk på sovemedisin hver natt like lenge som deg. Måtte slutte brått, fikk en del abstinenser som var verre enn søvnmangelen. Men, jeg tror tankene og frykten for å ikke få sove gjorde det verre. Uansett kommer det til å gå seg til, prøv å ikke bruk så mye krefter på det, bare la det stå til. Anonymkode: 8927d...39e
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #7 Skrevet 23. november 2023 Nå vet jeg ikke dosen du tar på seroquel, men mitt tips er å alltid trappe ned sakte på den. Da minker du bivirkningene veldig. Av egen erfaring ble jeg søvnløs noen netter, men så ble kroppen vant til det. Jeg har selv gått på seroquel lenge pga søvn. Det som hjelper når den slutter å virke er å trappe ned og være uten en stund. Har da gjerne fått imovane/stilnoct som jeg tar hver 2/3. natt eller sjeldnere hvis det går greit. Så etter en månede uten seroquel så begynner jeg å ta den annen hver natt. Har du ikke prøvd melatonin så prøv gjerne det, det er mange som har god hjelp av det. Anonymkode: 894c0...fa2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #8 Skrevet 23. november 2023 Flaks for deg så er kvetiapin ikke avhengighetsskapende så det skal ikke være noe problem å slutte på den. Det å ikke få sove er forferdelig, men man venner seg til lite søvn. Det tar tid og kroppen tilpasser seg å være uten medisin. Ha gode søvnvaner; mediter eller gjør yoga, varm dusj før leggetid, les bok på sengekanten, ikke kaffe/koffein etter lunsj, ikke sterk mat, ikke legg deg sulten eller mett, mal soverommet mørkeblått eller svart. Kjøp lystett gardin. Drikk kamillete/beroligende te. Anonymkode: 0be37...a53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå