AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 Har en diskusjon med mannen her. Jenta mi er straks 11 år, og jeg har meldt henne på en tur med andre barn som spiller samme instrument. Det er en tur gjennom kulturskolen, og det skal selvfølgelig være både lærer og andre voksne med. Mannen min mener hun er for ung, jeg mener hun er stor nok og at det vil være en opplevelse å vokse på. Han mener hun ikke vil få det hyggelig uten en av oss med. Hva tenker dere? Turen vil være en oval helg. Anonymkode: ae565...ee2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 Kjør på. Blir supert for jenta! Pappan må lære seg at det er ok å savne jenta si. Anonymkode: e4c41...9f3 6 1
Ulrikke Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 Datteren min var på håndballcuper uten oss fra før hun var 11, ihvertfall. Det gikk superfint. 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 Her ble datteren min sendt på speiderleir som åtte-åring. Null problem☺️ Anonymkode: 1040e...8d3 8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 Jenta mi på 9 drar på korpsturer uten meg, men med andre ledere. Hun liker dog fortsatt at jeg er med, men trenger meg ikke. Jenta mi på 11 nekter å ha meg med. Har gjort det i ett år. Mye gøyere uten foreldre sier hun. Bestekompisen på 12 år nekter å dra noen plass uten foreldrene med. Han er ikke klar for å slippe taket helt enda. Du kjenner ditt barn best. Så lenge hun er trygg på seg selv og vet hva hun går til så kjør på. Er hun den litt mer skeptiske typen så kan det kanskje være for tidlig. Min erfaring som leder på turer, er at ungene ofte er klar lenge før foreldrene tør å slippe taket. Anonymkode: a6610...010 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 Min eldste har reist på slike ting fra hun var 8-9. Hadde det fantes leirer for yngre, hadde hun gladelig dratt fra hun var 7. Min 9åring kommer neppe til å dra på leir på noen år enda. Minstemann på 7 kakm nok reise neste år. Mao helt avhengig av barnet. Anonymkode: b73ef...c0e 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 Det kommer helt an på barnet, men om hun syns det er greit, er det helt innafor. Mine barn har gått i speideren og da har de fått være med på overnatting en natt fra de var 8 år og hele helger + ukesturer fra de var 10 år. Men gutta mine har det gått helt fint. Jenta på 10 er ikke helt trygg enda og har kun vært borte en natt. Anonymkode: 1c05c...671
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 Jeg var på overnatting og speiderleire fra jeg var ca 8 år. Sønnen min og faren hans er/var en annen type enn meg, og er ikke så komfortable med sånt. Så det kommer helt an på jenta di 😊 Hvis hun har lyst, så anbefaler jeg det sterkt! Fantastisk for mestring, selvfølelse og selvstendighet. Og veldig spennende! Anonymkode: 38e55...697 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 Tenker absolutt man er stor nok. Det er riktignok store forskjeller mellom barn, men de aller fleste klarer det fint som 11-åring og vil vokse på det. Hun kan jo ha det fint uten dere selv om det er enda bedre sammen med dere. Anonymkode: fd704...d51 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 Mine jenter har vært på korpsturer med ledere fra de var 8-9 år. Og de elsker det! Jeg har også vært med som leder mange ganger og fokuset er alltid at ungene skal ha en finest mulig tur. De aller fleste ungene storkoser seg og koser seg med vennene sine. Det blir knyttet mange vennskapsbånd på en sånn tur og skapes et felleskap som man ikke får til på vanlige øvelser i løpet av året. Siden hun er 11 år så er det vel ikke så lenge før hun skal på leirskole heller? På leirskolen er det flere dager i strekk og sannsynligvis færre voksne pr barn så det kan være fint å ha vært på tur uten foreldre før leirskolen. Anonymkode: dc57f...ede 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 Når man ønsker det selv og tør å sove borte er man gammel nok. Jeg har vært leder på utenlandsturer med korpsbarn fra 9 år, og fra 11 har mine dratt på ukessommerleirer. Men de har venner som ikke vil når de er 13. Anonymkode: c0f5c...8ed
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 Alle barn er forskjellige. Og noen har øvd mer enn andre. Hadde begynt med 1 natt hos folk hun kjenner godt, og 2 netter i nærheten, før langhelg med kulturskolen lengre vekk. Anonymkode: 44bb2...58a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #13 Skrevet 22. november 2023 Om hun tør å sove borte, så la henne dra. Dro med speider og fløy alene fra jeg var 8 selv. 😊 Anonymkode: f31e5...314
Arkana Skrevet 23. november 2023 #14 Skrevet 23. november 2023 Her drar barna på speiderturer uten foreldre fra tredje klasse, altså fra 7 år (før det er foreldrene med), og det forberedes og oppmuntres til at de drar uten foreldrene. Det er helt uproblematisk, de vokser mye på det og lederne er veldig flinke. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #15 Skrevet 23. november 2023 Her reiser de en uke på leirskole med klassen når de er 11år. Hvorfor tror han at hun ikke vil kunne ha det gøy uten dere? Anonymkode: a42ae...3f4 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #16 Skrevet 23. november 2023 Dette handler om hans følelser og ikke hennes ve og vel. La jenta dra hvis hun har lyst 💪 Anonymkode: ac6b0...9bd
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #17 Skrevet 23. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Her reiser de en uke på leirskole med klassen når de er 11år. Hvorfor tror han at hun ikke vil kunne ha det gøy uten dere? Anonymkode: a42ae...3f4 Han overvurderer nok hvor stas det er for store barn å henge i skjørtene på foreldrene hele tiden. 😅 Spennende om denne faren også vil avslå leirskole med samme begrunnelse, "nei, hun har det ikke gøy uten mor og far". 11 år er jo den typiske alderen å bli sendt på leirskole. Anonymkode: ddc8e...2e3 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #18 Skrevet 23. november 2023 Som flere skriver, det er individuelt. Om hun er trygg i seg selv, ikke har problemer med overnatting og har lyst til å dra på turen så ser jeg ikke noe problem. Jeg reiste på utenlandstur da jeg var 15 og var ikke klar for det, det ble en vanskelig tur. I ettertid så ser jeg at jeg ikke var moden nok og for usikker på omverdenen. Man er forskjellige og man må prøve og feile for å finne ut hva man er komfortabel med. Anonymkode: dac16...1c6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #19 Skrevet 23. november 2023 Har vært leder for en kristen aktivitetsgruppe hvor det var turer to ganger i året. Der var alle med på ukentlig aktivitet og alltid alle med på helgeturene fra 2. klasse. Gikk veldig fint, selv om vi voksne følte på kaoset i blant😂 en sjelden gang måtte noen av barna få ringe hjem ved hjemlengsel. Anonymkode: c39f8...818
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #20 Skrevet 23. november 2023 Jeg var på slike turer fra jeg var 7-8år. Jeg har også vært med på leder for slike turer med 7-8åringer. Mannen din må lære seg at jenta hans vokser til og faktisk ikke er så liten lengre. Anonymkode: 5f525...239 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå