AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 jeg er en ganske aktiv person som trener jevnt hele året, men gjerne litt mer om vår, sommer og høst. I august fikk jeg smerter på utsiden av kneet etter en del løping i nedoverbakke. Det gikk over og kom tilbake neste gang jeg hadde lignende økt. Siden midten av september har jeg mest trent styrke og gått turer, både på asfalt og i marka. Men jeg har fortsatt disse smertene. De er ikke der hele tiden, men kommer og går. Jeg kan foreløpig ikke se noen sammenheng mellom aktivitet og smertene, og begynte å lure på om det kan være starten på noe revmatiske greier. Noen som har opplevd lignende? Skal ringe å få bestilt meg legetime i morgen. Anonymkode: f7f98...fcb
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 Som løper (holdt på med det i snart 15 år uten opphold) så har jeg opplevd mye knesmerter. Styrketrening som knebøy samt tøyningsøvelser har holdt det i sjakk. Men kan fortsatt oppleve litt vondter her og der. Gjør disse øvelsene jevnlig. I tillegg til å legge mesteparten av turene til kuperte løyper og terreng. Oppoverbakker er bra, nedoverbakker skal man ta det veldig rolig i, med små raske skritt. Har aldri vært hos lege eller fysio, så kan ikke uttale meg om hva det du opplever skyldes. Men av personlig erfaring så kommer og går slike plager. For meg er de bare en del av å være en løper som ikke er 20 lenger. Anonymkode: 4ee82...7c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå