Gå til innhold

Hen tilbyr meg aldri kaffe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venn som aldri til tilbyr meg noe å spise når jeg er på besøk. Hen kan ta frem en kopp kaffe til seg selv, men han tilbyr meg aldri noe. Jeg synes det er veldig rart, fordi jeg kommer aldri på besøk uten at hen har invitert meg. Hun kan noen ganger sende meg melding, og spør om jeg vil komme innom en tur. I starten tok jeg alltid med småkaker meg og hen kunne dele, men etter å aldri ha fått noe av henne sluttet jeg med det. En gang gikk hadde jeg bakt herlige ferske boller, noe jeg selvsagt tilbyr han. Men da setter hen seg bare ned med en kopp kaffe, og hun tilbyr meg ikke vann en gang. Har vurdert å avslutte kontakten med hen på grunn av dette, men blir kanskje noe i drøyeste laget? 
En gang spurte jeg han om jeg kunne få noe å drikke mens hun drakk kaffe, da ga hun meg et glass med lunka vann. Jeg har vært god venn med hen siden barneskolen, men nå kjenner jeg dette begynner å gå meg på nervene. Noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: 51bfa...7d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en venn som aldri til tilbyr meg noe å spise når jeg er på besøk. Hen kan ta frem en kopp kaffe til seg selv, men han tilbyr meg aldri noe. Jeg synes det er veldig rart, fordi jeg kommer aldri på besøk uten at hen har invitert meg. Hun kan noen ganger sende meg melding, og spør om jeg vil komme innom en tur. I starten tok jeg alltid med småkaker meg og hen kunne dele, men etter å aldri ha fått noe av henne sluttet jeg med det. En gang gikk hadde jeg bakt herlige ferske boller, noe jeg selvsagt tilbyr han. Men da setter hen seg bare ned med en kopp kaffe, og hun tilbyr meg ikke vann en gang. Har vurdert å avslutte kontakten med hen på grunn av dette, men blir kanskje noe i drøyeste laget? 
En gang spurte jeg han om jeg kunne få noe å drikke mens hun drakk kaffe, da ga hun meg et glass med lunka vann. Jeg har vært god venn med hen siden barneskolen, men nå kjenner jeg dette begynner å gå meg på nervene. Noen som har opplevd lignende?

Han , hen og hun?😅 

Anonymkode: 2227b...b32

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Blir du tilbudt egg da?

Skrevet

Ikke opplevd lignende, velsig merkelig. 

Anonymkode: 4dd25...415

• Liker 1
Skrevet

Siden denne vennen din er både han, hun og hen, er det en tvilsom type 

Anonymkode: ade72...478

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke opplevd lignende, velsig merkelig. 

Veldig*

Skrevet

Det høres spesielt ut. Hvis man er såpass gode venner, så hadde jeg bare latt deg gjøre hva du vil på besøk og forsyne deg med alt som er tilgjengelig. 

Jeg synes det er frekt å kose seg med mat og drikke uten å tilby gjesten noe. Spesielt et glass lunkent vann. 

Anonymkode: 64545...188

• Liker 1
Skrevet

Neste gang tar du med termos med kaffe! 

• Liker 4
Skrevet
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Neste gang tar du med termos med kaffe! 

Og godtesnop.

Anonymkode: 05b5e...c65

• Liker 5
Skrevet

"Hen" igjen.

1_aviD96D8BAQvWRcgw0Rtlg.gif

Anonymkode: addc9...982

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Er det noen spesiell grunn til at du ikke bare reiser deg opp og tar deg en kopp kaffi fra kanna? Eller sier «å, takk, en kopp til meg også!» når du ser din venn komme med sin kopp? Forsøk det neste gang. 

Det er ikke sikkert vedkommende er uvennlig. Du sier du har kjent personen siden skoletiden: var foreldrene dysfunksjonelle? Er det diagnoser inne i bildet? Er vedkommende jevnt over sosialt klønete? Uansett fungerer det ofte å være helt konkret i slike tilfeller. Heller enn å si «kan jeg få noe å drikke» bør du derfor si «jeg vil også ha en kopp kaffi» eller «jeg går og tar meg et glass kaldt vann» eller «jeg har lyst på en kopp te. Er det ok at jeg bare lager meg en, eller vil du heller stelle med det på eget kjøkken?» og er du sulten så sier du bare «har du noe jeg kan spise - jeg ble ble så sulten.»

Venner er ikke fremmede. Så ikke oppfør deg som om de er det.

Anonymkode: dfccf...8bf

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

"Har du en kopp kaffe til meg og kanskje?" spør du da. 

Anonymkode: 13393...849

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Om dere har kjent hverandre siden barndommen, hvorfor i alle dager er du ikke trygg nok på vedkommende til å be om en kopp kaffe? Uansett, å være så lite gjestfri som det der, er bare utrolig merkelig og uhøflig. Kommer denne personen på besøk til deg også, eller bare du til hn? Kanskje hn egentlig ikke vil ha besøk av deg, men våger ikke å si noe, men prøver å få deg til å føle deg uvedkommende?

Og du, det der hen, han, hun, er bare slitsomt å lese.

Anonymkode: 8b0d4...1e9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde tatt med meg drikke jeg.

Du vet det jo på forhånd.

Skrevet

Kan jo være vedkommende er sliten etter alle kjønnsskiftene og.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
MizzVic skrev (2 minutter siden):

Kan jo være vedkommende er sliten etter alle kjønnsskiftene og.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Liker 3
Skrevet

Kommuniserer du ikke med vennene dine? Litt merkelig å ikke tilby, men også merkelig å ikke si noe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Han , hen og hun?😅 

Anonymkode: 2227b...b32

Hen=høne

Skrevet
Nassenøff skrev (31 minutter siden):

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

image.gif.7f0224929b8c798a661d9138f8e3c006.gif

Anonymkode: 05b5e...c65

• Liker 1
Skrevet

Ta med en kopp til meg og da! hadde jeg sagt.

Blir det dårlig stemning av det hadde jeg ikke giddi å komme på besøk mer. Kanskje invitere vedkommende over til deg isteden? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...