Gå til innhold

Hvordan vet man om man har lus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier. Klør ikke i hodebunnen, men føles som "noe beveger" seg i hodebunnen. Ingen av barna har lus. Har vært luseepidemi hele høsten i klassen til yngstemann.

Anonymkode: 7397b...2d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk lusekammer og gre igjennom håret!

Anonymkode: 8c25e...1c0

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruk lusekammer og gre igjennom håret!

Anonymkode: 8c25e...1c0

Jeg har kjempelangt krusete hår. Får ikke en lusekam gjennom håret...

Skrevet

Gre håret godt og bruk lusekam. Har også langt og krusene hår. Deg gikk likevel.

Anonymkode: aa1d7...04c

Skrevet

Jeg har hatt lus i kjempelangt og kjempetykt hår, og man klarer gre seg med lusekam likevel. Må bare være litt tålmodig😊 Kjøp en som er god nok til St den også tar eggene. 

Anonymkode: 589b4...013

• Liker 1
Skrevet

Det klør...

Anonymkode: 42e67...19c

Skrevet

Jeg hadde samme følelse som deg og har barn i barnehage, jeg tok bare lusekur på oss begge og levde som vi hadde lus fordi jeg får heeelt panikk av sånt. 
3åringen fant jeg ingenting i håret til, ikke mitt heller men jeg tok nå en kur fordet fordi jeg følte noe krabbet oppi der. Helt unødvendig når jeg ikke fant noe med lusekam sikkert, men føltes mye bedre etterpå 😅

Anonymkode: bde23...6d5

Skrevet

Grer med lusekam i vått hår. Her gjøres det en gang i måneden for å forebygge rett og slett. Jenter med langt hår og får de lus er det mye jobb.

Anonymkode: 49d49...9a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har kjempelangt krusete hår. Får ikke en lusekam gjennom håret...

Skal du barbere av deg håret den dagen du får lus da? For eneste måten å bli kvitt lus på er lusekam

Anonymkode: e1b1f...c31

Skrevet

Jeg hadde superlangt , tykt hår da jeg fikk lus.

Jeg var da barnløs og student i utlandet - fortsatt er mysteriet hvordan jeg fikk det. Merket en intens kløe.. påfallende kløe liksom som ikke ga seg.. kjente også på noe bevegelse i hodebunnen… da jeg også våknet på natta av denne kløa gikk jeg på badet og kjente etter hvor bevegelsen kom fra. Stilte meg under sterkt lys og løftet på håret så jeg fikk sett hodebunnen.. jeg klarte faktisk å se en av lusene som beveger seg!!! Glemmer det ALDRI.. Behandlingen var effektiv men det lange håret ble slitt og måtte klippes masse pga slitasje av det sterke lusemiddelet og all kammingen:( 

Håper jeg aldri får lus igjen! Kjempeekkelt!!!!

Anonymkode: 858ce...29a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...