Gå til innhold

Jeg ønsker ikke å ha kontakt med mora mi, men hun fortsetter å sende meldinger...😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker at jeg skjelver når jeg får disse meldingene. Det føles som typisk "hoovering" fra narsissist. Jeg kuttet henne ut for et år siden. Jeg prøvde virkelig å få til en ok kontakt med henne, foreslo til og med at vi skulle gå til en familieterapeut (det var min siste melding til henne) og da svarte hun "Familieterapeut? Du er dum! Gi meg min genser tilbake". That's it.

Etter noen måneder fikk jeg en melding "trenger du en klem, kanskje?". Det føltes som latterliggjøring, så jeg ignorerte det. I dag, ut av det blå, ringte hun meg! To ganger. Jeg svarte ikke. Da skrev hun en melding "la oss ikke krangle, la oss være venner". 

Vi kranglet jo ikke. Jeg var lei av en psykisk ustabil mor som mener at hun aldri tar feil (det sier hun rett ut) og at det var "ingen big deal" at hennes eks slo meg da jeg var barn. Da sa hun: "det har ikke skjedd" eller "glem det, det var så lenge siden". 

Noen råd? 

Anonymkode: e5940...d71

• Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, hvor gammel er du? Har du kontakt med din far?

Anonymkode: 223ac...20d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Huff, hvor gammel er du? Har du kontakt med din far?

Anonymkode: 223ac...20d

Jeg er snart 40. Faren min døde for lenge siden. 

• Hjerte 7
Skrevet

Bare blokker. 

Anonymkode: 604dd...fb3

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er snart 40. Faren min døde for lenge siden. 

Når man har bikka 40 kanskje det er på tide å legge barndommen bak seg, og slutte å surve over ting foreldre gjorde som ikke var perfekt. Nå et det du som er den sterke og moren din blir etterhvert en eldre dame og den som trenger hjelp  og omsorg i denne relasjonen.   

Anonymkode: 17e7e...2d6

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bare blokker. 

Anonymkode: 604dd...fb3

Men du skjønner. Jeg får jo tanker "hva om jeg tar feil?", "hva om noe skjer med henne i morgen?", "det er jo mora di"...Jeg har gått flere år til psykolog bare pga.henne. Var alltid alene i jula pga.henne. Husker veldig godt da jeg var rundt 25, reiste hun og stefaren min til Granca i jula og jeg satt helt alene på juleaften. Hun sa "hva er problemet? Du er jo ikke barn". Stemmer, men det er jo høytid når man er sammen med familien, ikke venner eller noe 

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når man har bikka 40 kanskje det er på tide å legge barndommen bak seg, og slutte å surve over ting foreldre gjorde som ikke var perfekt. Nå et det du som er den sterke og moren din blir etterhvert en eldre dame og den som trenger hjelp  og omsorg i denne relasjonen.   

🤪🤪

Anonymkode: 4e27e...7a5

• Liker 7
  • Nyttig 11
Skrevet

Jeg har lagt det bak meg. Spørsmålet mitt er om jeg bør holde kontakt med henne bare fordi hun er mora mi. Denne kontakten gir meg ingen glede. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Men du skjønner. Jeg får jo tanker "hva om jeg tar feil?", "hva om noe skjer med henne i morgen?", "det er jo mora di"...Jeg har gått flere år til psykolog bare pga.henne. Var alltid alene i jula pga.henne. Husker veldig godt da jeg var rundt 25, reiste hun og stefaren min til Granca i jula og jeg satt helt alene på juleaften. Hun sa "hva er problemet? Du er jo ikke barn". Stemmer, men det er jo høytid når man er sammen med familien, ikke venner eller noe 

Du står jo oppført som hennes barn, så om hun skulle havne på sykehus eller noe sånt vil du uansett få beskjed!

Anonymkode: 85ed1...537

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har lagt det bak meg. Spørsmålet mitt er om jeg bør holde kontakt med henne bare fordi hun er mora mi. Denne kontakten gir meg ingen glede. 

Nei, du bør ikke holde kontakt med henne bare fordi hun er moren din! Jeg har kuttet min far ut, det var mitt livs beste besluttelse!

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Du står jo oppført som hennes barn, så om hun skulle havne på sykehus eller noe sånt vil du uansett få beskjed!

Jaja, men da blir det jo "for sent". 

Skrevet

Jaja, men da blir det jo "for sent". 

Fortsett å snakke med psykologen din om henne da! Du må kjenne på hva som er det riktige for deg! Er du ferdig med henne kan du fint blokkere henne, om du ikke er så må du jobbe videre med deg selv.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fortsett å snakke med psykologen din om henne da! Du må kjenne på hva som er det riktige for deg! Er du ferdig med henne kan du fint blokkere henne, om du ikke er så må du jobbe videre med deg selv.

Jeg føler at jeg er ferdig med HENNE, men jeg er ikke ferdig med å ønske meg en ok mor, en normal mor - datter relasjon. Jeg håper at hun forandrer seg, at hun endelig blir glad i meg, at hun endelig sier unnskyld for at eksen hennes slo meg osv. 

• Hjerte 12
Skrevet

Jeg føler at jeg er ferdig med HENNE, men jeg er ikke ferdig med å ønske meg en ok mor, en normal mor - datter relasjon. Jeg håper at hun forandrer seg, at hun endelig blir glad i meg, at hun endelig sier unnskyld for at eksen hennes slo meg osv. 

Du har ingen annen mor enn henne, og hun er som hun er. Du kan ikke endre din mor, men du kan endre hvor mye skade hun får gjøre i ditt liv fremover. Hver gang du håper at en annen person skal endre seg, gir du dem makt til å såre deg. 

Fortell henne at du ikke vil ha kontakt og om hun vil ha deg i livet, må hun endre seg og bli med til familieterapeut. Skriv et avskjedsbrev og send det, eller brenn det. Blokker henne. Er det alvorlig så ringer sykehuset. Vil hun endre seg så kan hun sende postkort.  

Skulle gjerne gitt deg en god klem og en ny mor ❤️

Anonymkode: 9fe4b...cf8

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du får ikke en annen perfekt ideell mor, bare sjansen til å gjøre det beste ut av det med den du har. 

Og forventningen om at alle relasjoner alltid må være gøy for å være verdt noe, kanskje det ikke stemmer. Folk tar ikke vare på eldre med alzheimers fordi de får glede av det, men fordi de er familie og gjør det beste ut av uperfekte folk og uperfekte situasjoner.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Blokker og gå videre. Livet er for kort til og bruke på sånne personer selv om det er din mor. Hun kommer nok ikke til og forandre seg. Bruk tiden på det som gir energi og glede

• Liker 10
Skrevet

Blokker!

Jeg har kuttet ut hele min fanilie. 3 personer. Blokkert= ferdig med saken.

Jeg blir også skam nervøs om moren min skulle sende SMS. Ikke fysisk redd,men psykisk. Hun er en narsissist uten selvinnsikt. Jeg fant familie i min kjæreste❤Mye som er tykkere enn blod ofte....Man velger ikke fanilien sin,men DU kan velge dem bort. Jeg er selv 40. Kuttet ut moren min 3mnd siden. Beste valget😀 

Anonymkode: 880a8...07c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg merker at jeg skjelver når jeg får disse meldingene. Det føles som typisk "hoovering" fra narsissist. Jeg kuttet henne ut for et år siden. Jeg prøvde virkelig å få til en ok kontakt med henne, foreslo til og med at vi skulle gå til en familieterapeut (det var min siste melding til henne) og da svarte hun "Familieterapeut? Du er dum! Gi meg min genser tilbake". That's it.

Etter noen måneder fikk jeg en melding "trenger du en klem, kanskje?". Det føltes som latterliggjøring, så jeg ignorerte det. I dag, ut av det blå, ringte hun meg! To ganger. Jeg svarte ikke. Da skrev hun en melding "la oss ikke krangle, la oss være venner". 

Vi kranglet jo ikke. Jeg var lei av en psykisk ustabil mor som mener at hun aldri tar feil (det sier hun rett ut) og at det var "ingen big deal" at hennes eks slo meg da jeg var barn. Da sa hun: "det har ikke skjedd" eller "glem det, det var så lenge siden". 

Noen råd? 

Du er utydelig så hun vet ikke at du ikke vil ha kontakt. 

Vær direkte; jeg vil ikke ha kontakt med deg. 

Bryr hun seg bittelitt og spør så gi et kort, direkte og svært tydelig svar på hvorfor. Kanskje hører du da ikke mer fra henne. Kanskje trygler hun og lover gull og grønne skoger. Så får du da ta stilling til om du vil gi det et forsøk. 

Skrevet

Dersom du ikke klarer å blokkere henne helt, hva med å blokkere nummeret og så begrense i messenger? Da kan hun sende deg meldinger der, men du vil ikke få de opp uten å søke henne opp, og hun vil ikke se om du har lest de eller ei.

Gjorde det samme frem til jeg klarte å blokkere henne helt, vil bare si at livet ble 50 kg lettere etterpå :) Fått en annen ro I både hodet og kroppen etter jeg ble fortrolig med valget, og både leger og psykolog har sagt det hørtes ut som et bra valg. Ingen velger å kutte kontakten med sin egen mor "bare fordi" ❤️

Anonymkode: c91b3...7ae

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg har nesten kuttet 100% her. Svarer kun på meldinger som omhandler felles eiendom. All andre hooveringsmeldinger eller meldinger for å trigge en reaksjon i meg ignorerer jeg. Jeg har til tider dårlig samvittighet men så husker jeg på alle de stygge tingene hun har sagt eller gjort mot meg, hvor mye løgner hun forteller andre for å sette meg i et dårlig lys, og da forsvinner den dårlige samvittigheten. Hun er gammel og har mistet mange, men kan ikke holde på noen relasjoner. Skjønner ikke selv at hun har skylda, er alltid offeret. Høres ut som moren din er samme type. Du får bare stå på ditt. Anbefaler å lese faglitteratur om narsissistiske mødre. Det hjelper mye😊

Anonymkode: 318fa...141

• Liker 5
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...