AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #61 Del Skrevet 27. november 2023 Jeg synes gaveinnpakning er en uting når det er flere kunder som trenger hjelp. Var på handlesenter i helgen, min gjest kjørte da mannen var ute med bilen. Skulle ha 2 ting i 1 butikk og fant dem øyeblikkelig. Ekspeditøren brukte masse tid på å hjelpe en ubesluttsom kunde ved varehyllene, ingen i kassen. Hun foran meg i køen ble brydd da ekspeditøren brukte masse tid på å pakke hver enkelt vare i poser. Da hun sa fra at hun kunne gjøre det selv fordi andre ventet, fikk hun svar at Nå hjelper jeg DEG, jeg. Det tok så lang tid at min far feilparkerte (er ikke kjent på stedet) og kom inn for å se om jeg trengte hjelp. Og fikk 990,- i parkeringsbot. Enhver butikk som holder på slik mister meg som kunde om det finnes et alternativ. Anonymkode: 8f3f8...959 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liil Skrevet 27. november 2023 #62 Del Skrevet 27. november 2023 Dette er vel litt sånn forlengelse (eller steget i forkant kanskje heller) av self-checkout. Det vi regnet som naturlig service før, faller nå på kunden, og butikkene kan i det lange løp ha færre ansatte på jobb. De aller fleste bransjer og yrker har høy- og lavsesonger, og jeg synes ikke det er urimelig at butikkjedene tar høyde for dette sånn at de kan yte samme servicen (med bl.a innpakning) hele året. Tenker JEG, da. Ellers får vi satse på at det kommer innpakningsroboter snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #63 Del Skrevet 27. november 2023 Stort sett ingen "service" generelt i butikker i norge. "Har dere yyy"? - "Har vi ikke det i hylla finnes det ikke". Ikke rart folk handler på nettet. Anonymkode: b01df...9c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #64 Del Skrevet 27. november 2023 De fleste sentre har pakkebord hvor du kan fikse selv. Før jul er mange pakkestasjoner betjent også- så du kan få gaven innpakket. Veldig grei ordning, så kan butikkmedarbeiderne betjene kunder i stedet. vinn vinn Anonymkode: d0c50...56e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #65 Del Skrevet 27. november 2023 Jeg velger butikkene jeg tror pakker inn om jeg har ett valg. Skjønner godt at man ikke pakker inn når det er mye folk og kø. Men da kommer jeg heller tilbake en annen dag på ett bedre tidspunkt. Hadde gjerne betalt for innpakking også. Mange nettbutikker pakker inn gavene, men det er ofte tilvalg og kan koste mer. I desember pakker de fleste butikkene ikke inn gavene, men da finner man bemannede pakkedisker. Spesielt high end butikker pakker fremdeles inn og lager flotte gaver fremdeles. Tror det er ett klokt valg å yte den servicen. Anonymkode: 67dd7...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 27. november 2023 #66 Del Skrevet 27. november 2023 Helt greit at de fleste har sluttet med denne lille ekstra servicen. Det tar unødvendig tid for de ansatte, som faktisk har andre arbeidsoppgaver å gjøre i tillegg til å betjene kunder. Det er et irritasjonsmoment for andre kunder som må vente lenger for å få fullført sin handel fordi kunden foran skal ha tingene pakket inn. Og så er det jo en gang slik at man ikke automatisk er en ekspert på gaveinnpakking i det man blir ansatt i butikk. Jobbet i butikk da jeg var yngre, og jeg kunne ikke fordra det når jeg måtte pakke inn fordi kundene hadde en forventning om at det skulle bli så forbaska fint, som det ikke alltid ble. Sa at de får se på det annerledes, nå ser det ut som de har tatt deg bryderiet i å pakke inn selv Man får dra til en pakkestasjon på et senter eller pakke inn selv. Kjøp inn gaveposer/esker om du synes det er for tidkrevende å bruke gavepapir og teip. For meg er gaveinnpakking en del av julekosen. Setter av tid hvor jeg setter på julemusikk, lager litt gløgg (gjerne med en skvett vin), tar frem noen julekaker, og pakker inn. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #67 Del Skrevet 27. november 2023 La oss tenke litt logisk over det. Kritisk tankegang for en gang skyld 😀.. Butikker som har såpass mange kunder at de ikke kan pakke inn, trenger heller ikke å bry seg om kundeservice i særlig grad. Nei nå lærte folket noe nytt igjen! se det se det.. tenk at man har et hue å bruke? 🤣 Anonymkode: f7394...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chi Skrevet 27. november 2023 #68 Del Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (På 22.11.2023 den 20.48): Jeg er ikke lat! Men blir mye å pakke inn med mange barn😅 blir nettshopping resten Anonymkode: 95599...715 Får du dem ferdig pakket inn ved nettshopping? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #69 Del Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 16.08): Joda, det er kanskje tom butikk når du begynner å pakke inn de fire gavene kunden har kjøpt, men så kommer jeg, vet nøyaktig hva jeg skal ha, og blir stående der mens du pakker inn. Anonymkode: 8c318...0e1 Neida.. jeg skrev jeg pakker inn når jeg har tid. Når du kommer og vet akkurat hva du skal ha, vil den første kunden få velge mellom og vente eller få med papir til resten. Noen blir grinete for det, men de aller aller fleste blir fornøyde med og enten vente, eller og ta med papir hjem. Anonymkode: 93738...36e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #70 Del Skrevet 27. november 2023 Er veldig glad i sånne fine gaveposer av glanset papp/papir med juletrykk 🙂. Enkelt og greit. Kjøper noen, og tar vare på de jeg selv får gaver i 🙂 Anonymkode: 5a4e3...894 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #71 Del Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): La oss tenke litt logisk over det. Kritisk tankegang for en gang skyld 😀.. Butikker som har såpass mange kunder at de ikke kan pakke inn, trenger heller ikke å bry seg om kundeservice i særlig grad. Nei nå lærte folket noe nytt igjen! se det se det.. tenk at man har et hue å bruke? 🤣 Anonymkode: f7394...4cf Når det er laaaang kø , og en vanskelig kunde klikker over «dårlig service» og skriker ut om at her kommer jeg ikke tilbake. « ok, det setter jeg pris på « 😅 ellers tilbyr vi pakking når vi har tid der jeg jobber, og jeg synes det er hyggelig og gi den servicen. Så tenker jeg at de som vil ha ting pakket inn og skal ha ekstra service gjerne ikke bør komme lille julaften , eller lørdager mellom 12-17. eller black friday, det er en merkelig dag og komme og forvente rask og god service. Klage over kø eller mangledende innpakning når akkurat JEG skulle hit og handle julegaver akkurat i dag når det er 20% på hele butikken. 🤔 Anonymkode: 93738...36e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #72 Del Skrevet 27. november 2023 11 hours ago, liil said: Dette er vel litt sånn forlengelse (eller steget i forkant kanskje heller) av self-checkout. Det vi regnet som naturlig service før, faller nå på kunden, og butikkene kan i det lange løp ha færre ansatte på jobb. De aller fleste bransjer og yrker har høy- og lavsesonger, og jeg synes ikke det er urimelig at butikkjedene tar høyde for dette sånn at de kan yte samme servicen (med bl.a innpakning) hele året. Tenker JEG, da. Ellers får vi satse på at det kommer innpakningsroboter snart. Du glemte å ta med hvordan det påvirker prisene. Pris og overskudd. Prisene går oppover når servicen er bedre - og helt naturlig er det. Vi er en del som fint klarer å pakke selv, og ønsker heller å betale så lite som mulig for varen. Om det medfører at butikken har en ansatt færre, og dermed ikke kan pakke, så er det helt greit for meg. Anonymkode: c8b1c...324 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liil Skrevet 27. november 2023 #73 Del Skrevet 27. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du glemte å ta med hvordan det påvirker prisene. Pris og overskudd. Prisene går oppover når servicen er bedre - og helt naturlig er det. Vi er en del som fint klarer å pakke selv, og ønsker heller å betale så lite som mulig for varen. Om det medfører at butikken har en ansatt færre, og dermed ikke kan pakke, så er det helt greit for meg. Anonymkode: c8b1c...324 Nei, jeg glemte det ikke, jeg bare forfattet mitt eget innlegg. Opplever ikke at prisene var (forholdsmessig) høyere før da innpakning fortsatt var ganske vanlig i de fleste butikker. Ei heller at prisene har gått ned (også forholdsmessig) etter at man slutta med ekstraservice som innpakning, eller det ble vanlig med self-checkout i matbutikker. Eller har du dokumentasjon på noe annet, utover at "helt naturlig er det"? Endret 27. november 2023 av liil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #74 Del Skrevet 27. november 2023 On 11/22/2023 at 8:48 PM, AnonymBruker said: Jeg er ikke lat! Men blir mye å pakke inn med mange barn😅 blir nettshopping resten Anonymkode: 95599...715 Du har vel neppe flere barn enn butikken har kunder i julerushet vil jeg håpe 😅 Anonymkode: f3f70...97f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 27. november 2023 #75 Del Skrevet 27. november 2023 Jeg foretrekker å pakke inn gaver selv, er så glad i å pakke inn at jeg kunne vært pakkehjelp et sted. Dessuten så synes jeg det er utrolig kjedelig å stå i kø foran mennesker som har kjøpt 10 ting og skal ha de pakket inn, er det verste jeg vet så jeg er helt for at butikker dropper gaveinnpakning, spesielt i juletiden. Er en del kjøpesenter som har julehjelp som pakker inn gaver for deg hvis man virkelig hater å pakke inn selv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #76 Del Skrevet 28. november 2023 liil skrev (På 27.11.2023 den 5.23): De aller fleste bransjer og yrker har høy- og lavsesonger, og jeg synes ikke det er urimelig at butikkjedene tar høyde for dette sånn at de kan yte samme servicen (med bl.a innpakning) hele året. Tenker JEG, da. Jeg jobber i butikk og bransjen jeg jobber har høysesong (størst kundetrykk) fra midten av november til jul, samt at det er ganske travelt med bytting osv. i romjula. Vi ansetter alltid flere julehjelper, men det er ikke sånn at de bare ansettes for å pakke inn julegaver. En av hovedoppgavene er faktisk vareplassering og å holde butikken ryddig. Det virker som en del kunder ikke tenker på at varene ikke bare dukker opp i hyllene og på bordene i butikken, og at butikken holder seg ryddig og velfylt helt av seg selv. Sånn er det faktisk ikke Det store varetrykket i høysesongen er skaper vel så mye ekstraarbeid som at vi har mange flere kunder enn normalt. Fra midten av oktober begynner varene til både Black Week og julehandelen å trille inn. Vi får mange paller i uka og det er mye jobb å pakke ut, prise og ikke minst å plassere varene. Siden vi ikke vet når neste runde med paller triller inn er det om å gjøre å få det unna fortest mulig. Særlig når vi har dager med høyt kundetrykk foran oss, da vil vi ikke ha masse paller stående i butikken. Anonymkode: 90acc...761 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liil Skrevet 29. november 2023 #77 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg jobber i butikk og bransjen jeg jobber har høysesong (størst kundetrykk) fra midten av november til jul, samt at det er ganske travelt med bytting osv. i romjula. Vi ansetter alltid flere julehjelper, men det er ikke sånn at de bare ansettes for å pakke inn julegaver. En av hovedoppgavene er faktisk vareplassering og å holde butikken ryddig. Det virker som en del kunder ikke tenker på at varene ikke bare dukker opp i hyllene og på bordene i butikken, og at butikken holder seg ryddig og velfylt helt av seg selv. Sånn er det faktisk ikke Det store varetrykket i høysesongen er skaper vel så mye ekstraarbeid som at vi har mange flere kunder enn normalt. Fra midten av oktober begynner varene til både Black Week og julehandelen å trille inn. Vi får mange paller i uka og det er mye jobb å pakke ut, prise og ikke minst å plassere varene. Siden vi ikke vet når neste runde med paller triller inn er det om å gjøre å få det unna fortest mulig. Særlig når vi har dager med høyt kundetrykk foran oss, da vil vi ikke ha masse paller stående i butikken. Anonymkode: 90acc...761 Det som er fint, er at i næringslivet, servicebransjene og butikkbransjen står eiere og kjedene fritt til å velge hvordan de skal prioritere. Det blir på en måte ikke noe rett/galt (så lenge arbeidsrettslovene følges, så klart), og dommen avsies til syvende og sist av kundene, som velger hvor de vil handle. Altså; her får jeg innpakning, så da handler jeg her - eller jeg orker ikke stå i kø (eller om man tror det, betale mer) for å vente på dem som får innpakning, så da handler jeg der. Regner med at dere som jobber i butikk, da får klare føringer om hva dere skal gjøre, sånn at dere kan gi tilbakemelding enten til arbeidsgiver om at "det dere pålegger oss her, har vi ikke kapasitet til med denne bemanningen", eller til kunden "vi skulle gjerne pakket inn, men det har vi ikke mulighet til/gjør vi ikke i vår butikk" (og da må jo gjerne kunden kjefte og kreve å snakke med "sjefen din" som vil stå for det samme). Litt til forskjell fra det offentlige hvor forventninger, forsvarlighet og faglige krav gjerne ikke står i samsvar med bemanning og politiske rammer (type skoler, barnehager, helsevesenet) osv. Der kan man jo ikke bare si at "lederne har bestemt at dette gjør vi ikke her", selv om det strengt tatt er sånn det er både fra politisk hold og administrasjon/lokal ledelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 29. november 2023 #78 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 22.11.2023 den 20.41): Joda, men hvorfor ikke gjøre unntak når butikken nærmest er tom? Anonymkode: 95599...715 Fordi de ikke har papir og bånd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå