Gå til innhold

Hva er greia med at nesten ingen butikker vil pakke inn julegaver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt greit at de slutter med dette. Men da må de også regne med at flere handler på nett, hvor man kan få det ferdig innpakket 🙂 

Anonymkode: a2ab5...847

Nå handler jeg mest klær på nett, men hvor da? Tror jeg kjøpte en julegave på kitcn sin nettbutikk i fjor og skulle ha det veldig kjapt og enkelt, men jeg betalte vel 30(?) kr ekstra for å få gaven pakket inn

Anonymkode: c5fcf...39e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nå handler jeg mest klær på nett, men hvor da? Tror jeg kjøpte en julegave på kitcn sin nettbutikk i fjor og skulle ha det veldig kjapt og enkelt, men jeg betalte vel 30(?) kr ekstra for å få gaven pakket inn

Anonymkode: c5fcf...39e

Jeg har kjøpt leker på nett, og da har nettbutikken pakket de inn, og sendt de direkte til mottaker. 

Anonymkode: d1502...753

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kometen skrev (1 time siden):

Jeg er enig. Skulle kjøpe tre bøker i gaver. Tom butikk. De ville ikke pakke inn. Jeg satte bøkene tilbake og gikk til neste butikk- hvor de pakket inn. 

De gikk nok konkurs av at du gikk videre

Anonymkode: 013d9...e96

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2023 den 20.46):

Egentlig grei ordning. Hvis de pakker inn når de har tid, men sier nei når det er mange kunder i kø, er det alltid noen som blir snurt og synes det er urettferdig fordi "venninna mi var her i går og da pakket dere inn" eller "den andre ansatte pakker alltid inn!" Ved å bare slutte med all innpakking, slipper de sutring over hvor urettferdig det er.

Anonymkode: 9984b...364

Dette👆

Jeg jobber i butikk selv og kjeden jeg jobber er kjent for at vi pakker pene gaver. Ledelsen mener at å pakke inn alle gaver er en service vi skal yte, uansett hvor travelt det er. På de travleste dagene lar det seg rett og slett ikke gjøre. 

Skulle vi pakket inn alle gaver når det koker i butikken, f.eks. på Black Friday, ville folk stått i kø i timevis, det tar mye tid. Så når det er travelt blir det til at vi pakker inn ting som kan knuses i silkepapir og bølgepapp, og sender med gavepapir og bånd om kunden ønsker det. De aller fleste kundene har forståelse for at vi gjør det sånn, men noen blir veldig sure fordi de har en forventning om at vi pakker inn, siden vi gjør det til vanlig.

De som blir surest er som regel av den eldre garde. De kjefter og sutrer over at det er forferdelig dårlig service at vi ikke pakker inn, samtidig som de står og klager over at de har stått så lenge i kø og det er jo heller ikke akseptabelt.🤦‍♀️

Anonymkode: 90acc...761

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i butikk for noen år siden fikk jeg beskjed fra en dame om at hun kom til å åpne pakken og pakke den inn penere enn jeg klarte :) dette sa hun selvfølgelig når jeg var ferdig

Anonymkode: e9eaa...6db

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kometen skrev (På 22.11.2023 den 20.43):

Jeg er enig. Skulle kjøpe tre bøker i gaver. Tom butikk. De ville ikke pakke inn. Jeg satte bøkene tilbake og gikk til neste butikk- hvor de pakket inn. 

Bra! SLik gjør jeg og. Man må yte det lille ekstra for å beholde kundene. 

Anonymkode: 37416...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at flere butikker har sluttet med å pakke inn. Det tar tid og så må andre vente. Greit nok at butikken var tom denne gangen, men hvis de gjør det når butkken er tom, så må de gjøre det når butikken ikke er tom også. For å være helt ærlig så syns jeg det er litt "entitlement" å forvente at en som selger bøker skal pakke inn pakker for deg, noe du kunne fint gjort selv. Butikken tjener ikke ekstra penger på at du ikke kan pakke inn ting selv. 

Anonymkode: e649f...5a7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (På 22.11.2023 den 20.44):

Da må de ha tilgang til papir, og når skal de si nei ? Når det er 5 kunder der eller bare når det er en kunde der ? Ledig tid i butikken bruker ansatte til å etterfylle varer og rydde etter kunder. Så nei det er ikke så enkelt at de kan ta disse oppgavene når det er lite folk i butikken.

Jeg synes ikke det er så vanskelig - hvis det er kø sier jeg nei dessverre det har jeg ikke tid til, men du kan få med papir. Jeg opplever også at de fleste kundene spør om jeg har tid, og ikke forventer det.  Selvsagt etterfyller vi og rydder, men ofte har vi tid til og pakke inn også. 

Anonymkode: 93738...36e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Håper det er slutt på at butikkene pakker inn, er så lei av de lange køene i desember at jeg de siste årene har pleid å handle de fleste julegavene på nett. Null innpakning vil begrense de køene veldig, så da blir det å gå i butikkene igjen. Julehandel er jo veldig koselig, så lenge man slipper å stå i eviglange køer for hver enste gave. 

Jeg synes det er veldig koselig å pakke inn selv også, men for de som ikke vil eller kan det, finnes det fine gaveposer å få kjøpt på Nille, Europris etc. 

Anonymkode: 8c318...0e1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg synes ikke det er så vanskelig - hvis det er kø sier jeg nei dessverre det har jeg ikke tid til, men du kan få med papir. Jeg opplever også at de fleste kundene spør om jeg har tid, og ikke forventer det.  Selvsagt etterfyller vi og rydder, men ofte har vi tid til og pakke inn også. 

Anonymkode: 93738...36e

Joda, det er kanskje tom butikk når du begynner å pakke inn de fire gavene kunden har kjøpt, men så kommer jeg, vet nøyaktig hva jeg skal ha, og blir stående der mens du pakker inn.

Anonymkode: 8c318...0e1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2023 den 21.10):

Det her bare finner du på. Jeg har aldri i mitt liv sett en slik pakkestasjon. 

Anonymkode: 8f89a...604

Sier mest om deg. Ekstremt vanlig.

Anonymkode: a496d...581

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2023 den 21.10):

Det her bare finner du på. Jeg har aldri i mitt liv sett en slik pakkestasjon. 

Anonymkode: 8f89a...604

På mitt lokale kjøpesenter er det satt opp 3 bakkestasjoner. Der finner kundene papir, bånd og tape og kan pakke inn gavene sine. Sånn har det vært den siste måneden før jul i alle år.

Anonymkode: 90acc...761

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.11.2023 den 20.48):

Jeg er ikke  lat! Men blir mye å pakke inn med mange barn😅 blir nettshopping resten 

Anonymkode: 95599...715

Du må da pakke inn gavene selv om du handler på nett ! Jeg bestilte en bok på ark.no, men vet du den boken måtte jeg selv pakke inn selv om den var bestilt via netthandel.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gullsmedbutikker har jeg bestandig fått tilbud om innpakking selv når det er travelt med mange kunder.

Anonymkode: 697af...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derspm du ikkje greier å pakke inn julegavene selv bør du kanskje vudere å heller kutte ut julegavehandelen.

Synes du er greitt av betjening skal bruke tid å pakke inn dine julegaver når andre kunder står i kø i  påvente av ledige butikkansatte. ?  Mange butikker har egnet plass for selvinnpakning av julegaver.

Anonymkode: d8f6a...c56

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 22.11.2023 den 20.44):

Så bra! Jeg er helt enig! Synes det er elendig

Anonymkode: 95599...715

Synes det er forståeleg av butikkansatte å ikkje skal  bruke tiden på  å pakke inn andres julegaver.  Dei fleste butikker har egnet plass for slikt med gratis innpakningspapir.  Det er lov å bruke hue når ein er på julehandel ! 

Anonymkode: d8f6a...c56

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er helt greit at de ikke pakker inn gaver. Det er tidkrevende og kan skape lange køer. 
Innpakking er en ekstraservice, og de ser at de ikke har kapasitet til denne ekstraservicen lenger. Helt greit. 

Anonymkode: d9d60...1e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når jeg jobbet på H&M da hadde vi sånne pakke esker i tre forskjellige størrelser var så stress å pakke inn, køene ble ekstremt fort lange folk så sure og irritert ut. Ofte passet ikke tingene i eskene og man prøvde igjen.. Og det verste av alt ved kassa skal man ha så innmari mye mersalg varer.. Som detter over ende, ja fult kaos i rushen når det var rush i butikken. Når det var kun en kunde i kassa gikk det greit, men det skjedde ofte da at de kommenterte den genseren der ble ikke akkurat pent pakket osv. 

Som flere har nevnt så er det MANGE arbeidsoppgaver i butikk, mellom kundene i kassa som jeg måtte løpe frem og tilbake å passe på at ingen sto og ventet, måtte jeg også feie/rydde prøverom som så helt bomba ut.. Rydde ut varer, rydde i hyller, ta tlf (fra andre H&M butikker som ringte), fylle på med alarmer, fylle på poser og diverse fra lageret, hjelpe kollegaer, hjelpe kunder med å finne det de lette etter (ofte på veien til å finne den varen ble jeg spurt av 2-3 andre kunder om å finne noe for dem), så gå runder rundt i butikken konstant for å rydde (folk roter så sykt etter seg ofte) fikse "show bordene" de som er fremme ved inngangen og rundt om i butikken, sette nye priser på salgsvarer, når som helst kan en "secret shopper" være innom som vil si man får høre det om de ikke ble prioritert, fikk også spm. om jeg kunne dempe musikken, lyset o.l. Jeg fikk også som 17 åring kjeft av kunder som syntes vi hadde så små størrelser og andre klager som jeg ikke kunne gjøre noe med/med andre ord små samtaler med kunder mens jeg hadde 10 andre ting jeg skulle gjøre. 

Det her jeg kom på i farta, men det var nok enda flere ting jeg gjorde/måtte gjøre mellom hver kunde i kassa. Så synes det er helt ok å sende med en gave eske enn å stresse med det i kassa.. 

Anonymkode: 47a04...100

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Da jeg jobbet i butikk for noen år siden fikk jeg beskjed fra en dame om at hun kom til å åpne pakken og pakke den inn penere enn jeg klarte :) dette sa hun selvfølgelig når jeg var ferdig

Anonymkode: e9eaa...6db

For en ufyselig kunde ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...