Gå til innhold

Hva er greia med at nesten ingen butikker vil pakke inn julegaver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Var på kjøpesenter i dag. Nesten tom butikk. Spurte om de kunne pakke inn gaver jeg kjøpte på Til bords. Fikk svar, nei, det gjør de ikke lenger. 

Burde de ikke strekke seg så langt synes dere? Synes butikkene burde yte denne servicen når nettbutikkkontkurransen er så stor. Fristende å heller bare bestille på nett… 

Noen som kjenner på det sammme? 

Anonymkode: 95599...715

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

svartkatt skrev (Akkurat nå):

Tid og penger. Og tenk hvor hektisk det vil være med lange køer. 

Joda, men hvorfor ikke gjøre unntak når butikken nærmest er tom? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei! Var på kjøpesenter i dag. Nesten tom butikk. Spurte om de kunne pakke inn gaver jeg kjøpte på Til bords. Fikk svar, nei, det gjør de ikke lenger. 

Burde de ikke strekke seg så langt synes dere? Synes butikkene burde yte denne servicen når nettbutikkkontkurransen er så stor. Fristende å heller bare bestille på nett… 

Fordi dette tar lang tid, og det går ut over andre kunder som da må vente. Derfor gjør de ikke dette lenger, og de har da heller ikke tilgang til papir og det utstyret som trengs. De aller fleste store sentrene har egne folk som står ute i gangene og kan gjøre dette for deg, men dette er neppe på plass helt enda. Vi er ikke i desember enda en gang.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig. Skulle kjøpe tre bøker i gaver. Tom butikk. De ville ikke pakke inn. Jeg satte bøkene tilbake og gikk til neste butikk- hvor de pakket inn. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kometen skrev (Akkurat nå):

Jeg er enig. Skulle kjøpe tre bøker i gaver. Tom butikk. De ville ikke pakke inn. Jeg satte bøkene tilbake og gikk til neste butikk- hvor de pakket inn. 

Så bra! Jeg er helt enig! Synes det er elendig

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må de ha tilgang til papir, og når skal de si nei ? Når det er 5 kunder der eller bare når det er en kunde der ? Ledig tid i butikken bruker ansatte til å etterfylle varer og rydde etter kunder. Så nei det er ikke så enkelt at de kan ta disse oppgavene når det er lite folk i butikken.

• Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (Akkurat nå):

Da må de ha tilgang til papir, og når skal de si nei ? Når det er 5 kunder der eller bare når det er en kunde der ? Ledig tid i butikken bruker ansatte til å etterfylle varer og rydde etter kunder. Så nei det er ikke så enkelt at de kan ta disse oppgavene når det er lite folk i butikken.

Men de sendte med meg en sånn stusselig liten rull med papir, så papir har dem. Synes bare det er litt smålig. To butikkansatte sto å snakket sammen i stedet. Var ikke mye fylling av varer gitt

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig grei ordning. Hvis de pakker inn når de har tid, men sier nei når det er mange kunder i kø, er det alltid noen som blir snurt og synes det er urettferdig fordi "venninna mi var her i går og da pakket dere inn" eller "den andre ansatte pakker alltid inn!" Ved å bare slutte med all innpakking, slipper de sutring over hvor urettferdig det er.
Butikkene pleier å ha gratis gavepapir, tape og bånd tilgjengelig for de som vil pakke inn. Det synes jeg holder i massevis.

Anonymkode: 9984b...364

• Liker 27
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid, det koster penger. Som kunde foretrekker jeg kortere køer og heller pakke inn selv i ro og mak.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Jeg er helt enig! Synes det er elendig

Det synes ikke jeg, når jeg kommer bak deg og må stå og vente på at de skal pakke inn gavene dine. Da går jeg til neste butikk som ikke holder på slik. Pakk inn gavene selv du late menneske ! :) 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (1 minutt siden):

Det synes ikke jeg, når jeg kommer bak deg og må stå og vente på at de skal pakke inn gavene dine. Da går jeg til neste butikk som ikke holder på slik. Pakk inn gavene selv du late menneske ! :) 

Jeg er ikke  lat! Men blir mye å pakke inn med mange barn😅 blir nettshopping resten 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For å få en butikk til å gå rundt er det mye mer som må gjøres enn å hjelpe kunder og ta betalt. Ofte går det i ett mellom kundene med å rydde, pakke ut varer og fylle på. Samt at alle trenger å puste ut innimellom. Hvis det å betjene kunder var det eneste vi måtte gjøre i en butikk, da hadde det vært en vanvittig deilig og avslappende jobb.

Anonymkode: 9c95b...8f6

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke  lat! Men blir mye å pakke inn med mange barn😅 blir nettshopping resten 

He he he og de pakker i alle fall ikke dette inn til deg, du bør være rask ellers får barna dine pakkene i januar :) 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du pakket inn gaver du bestiller på nett, da?

Anonymkode: 9984b...364

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det tar mye tid å pakke inn gaver, så nå rett før jul hvor det er masse folk som handler julegaver, så hadde det blitt dritlange køer hvis betjeningen skulle pakke inn alle gavene. Men hvis butikken er helt tom, så synes jeg jo de burde kunne yte den servicen.

Endret av Grüner
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For å få en butikk til å gå rundt er det mye mer som må gjøres enn å hjelpe kunder og ta betalt. Ofte går det i ett mellom kundene med å rydde, pakke ut varer og fylle på. Samt at alle trenger å puste ut innimellom. Hvis det å betjene kunder var det eneste vi måtte gjøre i en butikk, da hadde det vært en vanvittig deilig og avslappende jobb.

Anonymkode: 9c95b...8f6

Akkurat, og i rolige perioder da det er lite kunder egentlig er ofte butikkene bare betjent med en ansatt. Og da kan de ikke drive å pakke inn gaver. Så kommer neste kunde som må stå å vente, så neste og så neste. Mye bedre at de har en praksis på dette der de sier nei, og har stasjoner på kjøpesentre der de tar seg av en slik tjeneste gratis. Hele desember har alle kjøpesentre slike "pakkestasjoner".

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Burde de ikke strekke seg så langt synes dere?

Jo, og i hvert fall nå som det er såpass lenge til julerushet.

Men det er en utgående greie. Konkurranse og kapitalisme er veien å gå, alt skal bli billigere, gi mer for pengene, være bedre, større, flottere. Det har tatt plassen til mye strev og nød, tross alt, det er og har vært mange fattige som synes jula er et press på lommeboka. Hyggen er der hos de fleste håper jeg, men det er et aldri så lite strev.

Anonymkode: c8b1c...324

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jo, og i hvert fall nå som det er såpass lenge til julerushet.

Men det er en utgående greie. Konkurranse og kapitalisme er veien å gå, alt skal bli billigere, gi mer for pengene, være bedre, større, flottere. Det har tatt plassen til mye strev og nød, tross alt, det er og har vært mange fattige som synes jula er et press på lommeboka. Hyggen er der hos de fleste håper jeg, men det er et aldri så lite strev.

Vi er gamle* tror jeg er kort oppsummert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...