AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Del Skrevet 22. november 2023 Hei! Var på kjøpesenter i dag. Nesten tom butikk. Spurte om de kunne pakke inn gaver jeg kjøpte på Til bords. Fikk svar, nei, det gjør de ikke lenger. Burde de ikke strekke seg så langt synes dere? Synes butikkene burde yte denne servicen når nettbutikkkontkurransen er så stor. Fristende å heller bare bestille på nett… Noen som kjenner på det sammme? Anonymkode: 95599...715 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 22. november 2023 #2 Del Skrevet 22. november 2023 Tid og penger. Og tenk hvor hektisk det vil være med lange køer. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #3 Del Skrevet 22. november 2023 svartkatt skrev (Akkurat nå): Tid og penger. Og tenk hvor hektisk det vil være med lange køer. Joda, men hvorfor ikke gjøre unntak når butikken nærmest er tom? Anonymkode: 95599...715 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 22. november 2023 #4 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei! Var på kjøpesenter i dag. Nesten tom butikk. Spurte om de kunne pakke inn gaver jeg kjøpte på Til bords. Fikk svar, nei, det gjør de ikke lenger. Burde de ikke strekke seg så langt synes dere? Synes butikkene burde yte denne servicen når nettbutikkkontkurransen er så stor. Fristende å heller bare bestille på nett… Noen som kjenner på det sammme? Anonymkode: 95599...715 Fordi dette tar lang tid, og det går ut over andre kunder som da må vente. Derfor gjør de ikke dette lenger, og de har da heller ikke tilgang til papir og det utstyret som trengs. De aller fleste store sentrene har egne folk som står ute i gangene og kan gjøre dette for deg, men dette er neppe på plass helt enda. Vi er ikke i desember enda en gang. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kometen Skrevet 22. november 2023 #5 Del Skrevet 22. november 2023 Jeg er enig. Skulle kjøpe tre bøker i gaver. Tom butikk. De ville ikke pakke inn. Jeg satte bøkene tilbake og gikk til neste butikk- hvor de pakket inn. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Del Skrevet 22. november 2023 Kometen skrev (Akkurat nå): Jeg er enig. Skulle kjøpe tre bøker i gaver. Tom butikk. De ville ikke pakke inn. Jeg satte bøkene tilbake og gikk til neste butikk- hvor de pakket inn. Så bra! Jeg er helt enig! Synes det er elendig Anonymkode: 95599...715 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 22. november 2023 #7 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Joda, men hvorfor ikke gjøre unntak når butikken nærmest er tom? Anonymkode: 95599...715 Da må de ha tilgang til papir, og når skal de si nei ? Når det er 5 kunder der eller bare når det er en kunde der ? Ledig tid i butikken bruker ansatte til å etterfylle varer og rydde etter kunder. Så nei det er ikke så enkelt at de kan ta disse oppgavene når det er lite folk i butikken. 27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Del Skrevet 22. november 2023 Antiviruset skrev (Akkurat nå): Da må de ha tilgang til papir, og når skal de si nei ? Når det er 5 kunder der eller bare når det er en kunde der ? Ledig tid i butikken bruker ansatte til å etterfylle varer og rydde etter kunder. Så nei det er ikke så enkelt at de kan ta disse oppgavene når det er lite folk i butikken. Men de sendte med meg en sånn stusselig liten rull med papir, så papir har dem. Synes bare det er litt smålig. To butikkansatte sto å snakket sammen i stedet. Var ikke mye fylling av varer gitt Anonymkode: 95599...715 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Del Skrevet 22. november 2023 Egentlig grei ordning. Hvis de pakker inn når de har tid, men sier nei når det er mange kunder i kø, er det alltid noen som blir snurt og synes det er urettferdig fordi "venninna mi var her i går og da pakket dere inn" eller "den andre ansatte pakker alltid inn!" Ved å bare slutte med all innpakking, slipper de sutring over hvor urettferdig det er. Butikkene pleier å ha gratis gavepapir, tape og bånd tilgjengelig for de som vil pakke inn. Det synes jeg holder i massevis. Anonymkode: 9984b...364 27 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. november 2023 #10 Del Skrevet 22. november 2023 Det tar tid, det koster penger. Som kunde foretrekker jeg kortere køer og heller pakke inn selv i ro og mak. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 22. november 2023 #11 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så bra! Jeg er helt enig! Synes det er elendig Anonymkode: 95599...715 Det synes ikke jeg, når jeg kommer bak deg og må stå og vente på at de skal pakke inn gavene dine. Da går jeg til neste butikk som ikke holder på slik. Pakk inn gavene selv du late menneske ! 24 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Del Skrevet 22. november 2023 Antiviruset skrev (1 minutt siden): Det synes ikke jeg, når jeg kommer bak deg og må stå og vente på at de skal pakke inn gavene dine. Da går jeg til neste butikk som ikke holder på slik. Pakk inn gavene selv du late menneske ! Jeg er ikke lat! Men blir mye å pakke inn med mange barn😅 blir nettshopping resten Anonymkode: 95599...715 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SitronTre Skrevet 22. november 2023 #13 Del Skrevet 22. november 2023 Herregud, lage store sak av butikker som IKKE pakker inn gaver? Jeg er kunde, ikke kongen... 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #14 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Joda, men hvorfor ikke gjøre unntak når butikken nærmest er tom? Anonymkode: 95599...715 For å få en butikk til å gå rundt er det mye mer som må gjøres enn å hjelpe kunder og ta betalt. Ofte går det i ett mellom kundene med å rydde, pakke ut varer og fylle på. Samt at alle trenger å puste ut innimellom. Hvis det å betjene kunder var det eneste vi måtte gjøre i en butikk, da hadde det vært en vanvittig deilig og avslappende jobb. Anonymkode: 9c95b...8f6 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 22. november 2023 #15 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke lat! Men blir mye å pakke inn med mange barn😅 blir nettshopping resten Anonymkode: 95599...715 He he he og de pakker i alle fall ikke dette inn til deg, du bør være rask ellers får barna dine pakkene i januar 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #16 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke lat! Men blir mye å pakke inn med mange barn😅 blir nettshopping resten Anonymkode: 95599...715 Får du pakket inn gaver du bestiller på nett, da? Anonymkode: 9984b...364 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 22. november 2023 #17 Del Skrevet 22. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei! Var på kjøpesenter i dag. Nesten tom butikk. Spurte om de kunne pakke inn gaver jeg kjøpte på Til bords. Fikk svar, nei, det gjør de ikke lenger. Burde de ikke strekke seg så langt synes dere? Synes butikkene burde yte denne servicen når nettbutikkkontkurransen er så stor. Fristende å heller bare bestille på nett… Noen som kjenner på det sammme? Anonymkode: 95599...715 Det tar mye tid å pakke inn gaver, så nå rett før jul hvor det er masse folk som handler julegaver, så hadde det blitt dritlange køer hvis betjeningen skulle pakke inn alle gavene. Men hvis butikken er helt tom, så synes jeg jo de burde kunne yte den servicen. Endret 22. november 2023 av Grüner 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 22. november 2023 #18 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For å få en butikk til å gå rundt er det mye mer som må gjøres enn å hjelpe kunder og ta betalt. Ofte går det i ett mellom kundene med å rydde, pakke ut varer og fylle på. Samt at alle trenger å puste ut innimellom. Hvis det å betjene kunder var det eneste vi måtte gjøre i en butikk, da hadde det vært en vanvittig deilig og avslappende jobb. Anonymkode: 9c95b...8f6 Akkurat, og i rolige perioder da det er lite kunder egentlig er ofte butikkene bare betjent med en ansatt. Og da kan de ikke drive å pakke inn gaver. Så kommer neste kunde som må stå å vente, så neste og så neste. Mye bedre at de har en praksis på dette der de sier nei, og har stasjoner på kjøpesentre der de tar seg av en slik tjeneste gratis. Hele desember har alle kjøpesentre slike "pakkestasjoner". 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #19 Del Skrevet 22. november 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Burde de ikke strekke seg så langt synes dere? Jo, og i hvert fall nå som det er såpass lenge til julerushet. Men det er en utgående greie. Konkurranse og kapitalisme er veien å gå, alt skal bli billigere, gi mer for pengene, være bedre, større, flottere. Det har tatt plassen til mye strev og nød, tross alt, det er og har vært mange fattige som synes jula er et press på lommeboka. Hyggen er der hos de fleste håper jeg, men det er et aldri så lite strev. Anonymkode: c8b1c...324 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #20 Del Skrevet 22. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Jo, og i hvert fall nå som det er såpass lenge til julerushet. Men det er en utgående greie. Konkurranse og kapitalisme er veien å gå, alt skal bli billigere, gi mer for pengene, være bedre, større, flottere. Det har tatt plassen til mye strev og nød, tross alt, det er og har vært mange fattige som synes jula er et press på lommeboka. Hyggen er der hos de fleste håper jeg, men det er et aldri så lite strev. Anonymkode: c8b1c...324 Vi er gamle* tror jeg er kort oppsummert Anonymkode: c8b1c...324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå