AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 Vi har en veldig snill nabo som flere ganger har sittet barnevakt og hjulpet oss med barna. Ønsker å kjøpe en julegave til henne, prisklasse ca. 500 kr. Men jeg kommer bare på ting som vi ikke kan gi til henne. Hun er allergisk mot nesten alt, flere typer mat, nøtter og sjokolade, frukt, blomster, og hun drikker ikke alkohol. Jeg har lyst til å kjøpe en fin gave som hun blir glad for, for å vise hvor mye vi setter pris på henne. Så jeg har ikke så lyst til å gi gavekort, jeg synes det noen ganger kan føles litt upersonlig og i akkurat dette tilfelles vil jeg veldig gjerne finne en fin gave. Jeg mistenker også at hun ikke hadde brukt et gavekort da hun sjelden går ut, og hun lever et veldig rolig liv. Samtidig er jeg litt redd for å kjøpe en ting som tar skapplass for hun bor i en liten kjellerleilighet. Jeg står altså helt fast. Er det noen som har noen idéer? Anonymkode: 95b13...83c 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 Du vil jo kunne se hva hun liker ved å se i leiligheten hennes. Bøker, pynt, tøfler, mat hun tåler, osv.? Eventuelt gjør det enkelt og spør hva hun ønsker seg. Anonymkode: 9685b...6b7 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 Noe god alkoholfri drikke (vinmonopolet har mye), god kaffe, god te, god olivenolje, flaksalt, et lekkert pledd.. Anonymkode: 6d338...fa1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 Kjøpe en alkohol fri drikke, litt fancy flaske.. henge noen Flax lodd på i gavebånd og pakk den inn i cellofan eller en pen gaveeske. 🤩 Anonymkode: 1fc4a...ef1 1
Elle Melle Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 Et fint pledd Varme votter God te/fin tekopp (jeg liker mine kjempestore fra Marimekko f.eks) Myk lue Hvite kubbelys i 100% stearin+fine juleservietter Fuglemater/fuglebrett 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 Te og en god bok. Anonymkode: 6595e...27c
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 God juice hvis hun tåler det. Vet barna hva hun spiser når de blir passet? God kaffe eller te. En bok. Byttelapp på. Et fint ullpledd Salt og pepper på kvern Badehåndkler og gjestehåndkler En gaveeske med diverse. Frukt, spekemat, juice, konfekt. Om hun ikke kan spise alt, kan hun kanskje servere gjester. Kubbelys, stearinlys og servietter uten lukt. En fin utelyk. En vintergrønn uteplante Anonymkode: a8c1c...ed7 1
Ullvott Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 Et gaveabonnement på et magasin. En god bok. Et gavekort på Netflix, Nextory eller andre strømmetjenester. (Jeg vet du sa nei til gavekort, men dette er liksom av de litt mer spesifikke, og som passer veldig godt for de som lever et rolig liv.) 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 (Alle gavetips på KG begynner på GOD. Akkurat som noen vil gi bort vond te eller vond sjokolade). Jeg foreslår et (fint) sjal, en (god) bok, en (artig) kopp, en (god) olivenolje eller en (god) alkoholfri cider, en (fin) oljelampe eller stearinlys osv. Anonymkode: bf712...37c 5 4
visp Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): (Alle gavetips på KG begynner på GOD. Akkurat som noen vil gi bort vond te eller vond sjokolade). Jeg foreslår et (fint) sjal, en (god) bok, en (artig) kopp, en (god) olivenolje eller en (god) alkoholfri cider, en (fin) oljelampe eller stearinlys osv. Anonymkode: bf712...37c Eller et skikkelig godt puslespill 5
Million Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 Hun bor i kjellerleilighet? Da hadde jeg kjøpt et par gode og varme saueskinnstøfler. Selv om hun har tøfler, slites de jo ut, så et par nye er sikkert velkommen. Tåler hun ull? Kanskje noen nye ullsokker også er tingen. Er jo litt vanlig at kjellerleiligheter kan ha litt kalde gulv, med mindre det er et relativt nytt hus med el.varme i gulvet. 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 Alkoholfri er dårlig idé, når folk ikke drikker alkohol vil man i det aller fleste tilfellene ikke ha alkoholfritt. Som en som passer posten ellers, så blir det vanskelig. Man kjøper jo gjerne ting man trenger selv, men noe til huset hadde jo vært bra. Et ordentlig ullpledd? Flax lodd? Konfekt eller god sjokolade? Jeg syns gavekort på Netflix som en over nevnte var fint, kanskje noe sånt? Men hvis du ikke har noe pekepinn så syns jeg bare blomster/sjokolade, helt ærlig. Jeg og min vennekrets er heldigvis enig om gaver bare for å gi gaver er sjeldent bra. Da ender man opp med et skap fullt av random kopper eller en hylle med hundre forskjellige kubbelys,eller gud forby random nisser Anonymkode: 409c3...0f7 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #13 Skrevet 22. november 2023 En helt grei håndkrem. Eller et sett med ok nok dusjsåpe etc. Eller gode varianter av det samme 😉 Anonymkode: e9ad0...c77 3
Daria Skrevet 22. november 2023 #14 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Alkoholfri er dårlig idé, når folk ikke drikker alkohol vil man i det aller fleste tilfellene ikke ha alkoholfritt. Så hva tror du vi som ikke drikker alkohol drikker, hvis vi ikke vil ha alkoholfritt...? Alkoholfri drikke, også på polet, er mye mer enn øl og vin. Den enkleste løsningen, hvis man virkelig ikke har noen anelse om hva denne personen kan tenkes å like, er enten å spørre eller kjøpe gavekort. Sørg hvertfall for at det kan byttes - ethvert godt forslag kan være helt feil for mottakeren selv om det er riktig for mange andre (mvh har fått altfor mange håndkremer som aldri ble brukt...). 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #15 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): (Alle gavetips på KG begynner på GOD. Akkurat som noen vil gi bort vond te eller vond sjokolade). Jeg foreslår et (fint) sjal, en (god) bok, en (artig) kopp, en (god) olivenolje eller en (god) alkoholfri cider, en (fin) oljelampe eller stearinlys osv. Anonymkode: bf712...37c Haha, så enig. Alltid en god.. Anonymkode: 37eea...aee 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #17 Skrevet 22. november 2023 Koselys fra Innolites. Mange av disse jukselysene på batteri kan bli litt for hvite og se ut som billig plastikk. Men jeg har et par lys fra Innolites som har natrulig voks på utsiden, et gulnet preg og en flamme som har en svak bevegelse så det ser veldig levende ut. Jeg trodde ikke jeg skulle like det, men jeg har blitt avhengig av den koselige, lune stemningen dette lyset gir. De er litt dyrere enn hva du får overalt eller men er verdt det. De finnes i flere størrelser. Anonymkode: dff1d...503 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #18 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): (Alle gavetips på KG begynner på GOD. Akkurat som noen vil gi bort vond te eller vond sjokolade). Jeg foreslår et (fint) sjal, en (god) bok, en (artig) kopp, en (god) olivenolje eller en (god) alkoholfri cider, en (fin) oljelampe eller stearinlys osv. Anonymkode: bf712...37c Det er fordi mange tror at fin flaske er det samme som et godt produkt. Jeg har ihvertfall fått mer dårlig sjokolade enn god, fått mixpakker med te som er omtrent udrikkelig og kaffe fra matbutikken. Greie nok produkt men ikke gode og gaveverdige i min bok. En artig kopp, fin pyntegjenstand eller fint sjal blir som de ikke gode produkta nevnt over stående å samle støv til en kan kvitte seg med de. Anonymkode: 6d338...fa1 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #19 Skrevet 22. november 2023 Tips fra en som ikke tåler frukt: ikke kjøp juice slik et par foreslår her.. det tåler ikke en som ikke tåler frukt. Jeg hadde likt å få varme, ordentlige ulltøfler. Anonymkode: ab0bd...149 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #20 Skrevet 23. november 2023 Ledlys Anonymkode: 1d8e4...af3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå