Gå til innhold

Hun husker ikke hva hun har gjort, derfor lyver jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som kan hjelpe meg å forstå psykologien her?

Min mor var voldelig på alle måter, grovt, mot flere barn enn meg. Det er også mange vitner på disse tingene. Moren min mener bestemt at jeg må lyve for hun husker så lite. Samtidig tør hun ikke å ha noen form for kontakt med meg. 

For noen år siden innrømmet hun ting kun for meg, som hun nekter for til de andre barna. Så mener hun nå at hun ikke husker så mye. Da er det vel slik at jeg lyver, selv med 7 andre voksne vitner og flere barndomsvenner som husker og tilsammen 4 barn som forteller det samme. Så fordi jeg "lyver" og hun "ikke husker" så betyr det null kontakt. 

Men jul og bursdag så savner hun meg og har det vondt. 

Det var ikke jeg som valgte å bryte all kontakt, jeg har forsøkt å gjenoppta bed flere anledninger uten hell.

Hva er psykologien i dette? Jeg liker å forstå andres handlinger, det gjør det lettere for meg å leve med det. 

Anonymkode: 21dc7...bef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vis du lyver slipper hun å ta ansvar. Vis hun ikke husker slipper hun å ta ansvar. Vis hun ikke har kontakt slipper hun å ta ansvar. Enkelt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun sa også en gang at jeg må si unnskyld til henne for å kunne ha kontakt. Jeg vet at jeg ikke har noe å unnskylde. 

Anonymkode: 21dc7...bef

Skrevet

Jeg ville bare latt henne ha det vondt i sin egen elendighet.

Et minimum for å gjennopprette kontakt hadde vært at hun sluttet å lyve og tok ansvar for det hun har gjort.

• Liker 3
Skrevet

Mulig hun ikke vil huske det, men husker det nok godt, og skylder derfor på deg/dere at dere lyver 

Anonymkode: 142e9...174

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...