Gå til innhold

Plutselig merkelig mellomblødning (på p-piller)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det siste halvåret ca har jeg opplevd stadig ømme bryster, og smerter rundt det som skulle vært eggløsning i følge menstruasjonskalenderen min.

Jeg mistenker jeg kanskje må bygge p-piller (dose).

Jeg har tatt de til samme tid hver eneste dag, og det er mange måneder siden jeg utsatte en uke eller to (med de rosa pillene).
Nå plutselig fikk jeg en mellomblødning, og den stopper ikke.
Den er ikke spesielt kraftig, men jeg er utrolig kvalm og har veldig mye menssmerter. Veldig ømme bryster. Egentlig hele tiden…
Tok en grav.test - negativ.

Kan det være så enkelt som at jeg har behov for en annen dose hormoner?
Har aldri opplevd problemer med pillen tidligere, og aldri opplevd en mellomblødning heller…

Er i 30-årene, født barn, frisk og rask med fine blodprøver og normale intervaller på sex.

Nå er jeg fortvilt, magen og underlivet kjennes ikke bra..

Anonymkode: 46d2c...cbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånt man har leger til...

Anonymkode: 71a01...1bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det siste halvåret ca har jeg opplevd stadig ømme bryster, og smerter rundt det som skulle vært eggløsning i følge menstruasjonskalenderen min.

Jeg mistenker jeg kanskje må bygge p-piller (dose).

Jeg har tatt de til samme tid hver eneste dag, og det er mange måneder siden jeg utsatte en uke eller to (med de rosa pillene).
Nå plutselig fikk jeg en mellomblødning, og den stopper ikke.
Den er ikke spesielt kraftig, men jeg er utrolig kvalm og har veldig mye menssmerter. Veldig ømme bryster. Egentlig hele tiden…
Tok en grav.test - negativ.

Kan det være så enkelt som at jeg har behov for en annen dose hormoner?
Har aldri opplevd problemer med pillen tidligere, og aldri opplevd en mellomblødning heller…

Er i 30-årene, født barn, frisk og rask med fine blodprøver og normale intervaller på sex.

Nå er jeg fortvilt, magen og underlivet kjennes ikke bra..

Anonymkode: 46d2c...cbf

Jeg har og i det siste vært hos legen for det samme, jeg blør og blør helt til jeg har pause en uke, da forsvinner mellomblødningene. Legen mente jeg måtte bytte p pille pga det var så lav dose på melleva/oralcon og mirabella som jeg har nå. Så det kan være det ja at du må øke dosen. Jeg ønsket ikke det pga så mye hormonendringer, byttet i sommer og vil ikke bytte ENDA en gang om jeg ikke absolutt må.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er sånt man har leger til...

Anonymkode: 71a01...1bb

Alltid en fjompenisse som kommenterer det på alle kroppen/helse innlegg som jeg har sett. La folk få spørre om de vil!

Anonymkode: 0e4ba...fa6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...