Gå til innhold

Sky og gretten katt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt en katt i fosterhjem i 7 mnd. Katten er veldig sky, stresset og angstfull. Den er fortsatt redd meg og er grei så lenge jeg holder avstand. Så lenge jeg legge noe press på den blir den sint. Den freser og knurrer. Virker i tillegg til å ha humørsvingninger. Den er også veldig stresset og vandrer fram og tilbake. Blir stresser av å se på den. Kommer det bil, piler den og gjemmer seg. Alle småting gjør at den gjemmer seg. Nå tror jeg ikke at jeg orker mer og føler ikke at jeg kommer noe videre. I tillegg er jeg seriøst redd den. Hva ville dere gjort ?

Anonymkode: b2869...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt å legg press på den. Prøv gjerne Feliway og se om det kan hjelpe.

Hvor gammel er katten? Hvis katten er konstant stresset og urolig så må også kattens livskvalitet vurderes her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått beskjed om at jeg må ta på den, men den takler det ikke . 

Anonymkode: b2869...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever katten tilbake med beskjed om at du ikke er riktig fosterhjem. Slike katter må man ha god tolmodighet og tid til. Mange slike katter blir aldri helt trygge.

Anonymkode: 0ede2...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å håndmate den? Sett deg på gulvet og la den spise fra hånden din. Gjerne fra en teskje du holder hvis den ikke kommer helt nær deg. La den bare spise mange ganger uten å prøve å ta på den. Etter hvert blir den tryggere, og da kan du prøve å ta på den, men gi det tid.

Så lurer jeg litt på hva du mener med å legge press på den. Du kan ikke tvinge en redd katt til ikke å være redd, den må få bestemme selv når den vil komme til deg.

Anonymkode: 2f6d1...65b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker ikke å lokke og pjuske med denne katten . Hun er veldig sta og egenrådig .

Anonymkode: 99c2a...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den går ikke på håndmating. Kan komme ganske nære , men der stanser det . Prøver å tvangskose den . Funker dårlig , den blir mer redd for meg.

Anonymkode: 99c2a...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...