Gå til innhold

AAP og sparing, sette inn over 10.000 kr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har AAP. Jeg har spart til noe jeg har ønsket meg i flere måneder. Små beløp som små mynter fra panting, 100-lapp til 1000-lapp har blitt til nesten 14 000 kr. Jeg har spart kontant. Da "glemmer" jeg pengene, som gjør at jeg sparer bedre.

Skal sette de inn snart. Vil banken eller NAV reagere på dette? Jeg har lest at man kan spare når man går på AAP, men jeg tenker hvis de ser at jeg plutselig har fått inn 14.000 kr på kontoen? Vil bare være sikker, så jeg ikke kommer i en klønete situasjon..

Anonymkode: c28fe...c45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. På AAP kan man ha så mye penger man vil, man får fremdeles støtte. Og NAV kan IKKE se hva som kommer inn på kontoen din.

På sosialstønad så har NAV mye med hvor mye penger man har og hva som kommer inn og ut, men ikke AAP.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Fountaine skrev (13 minutter siden):

Nei. På AAP kan man ha så mye penger man vil, man får fremdeles støtte. Og NAV kan IKKE se hva som kommer inn på kontoen din.

På sosialstønad så har NAV mye med hvor mye penger man har og hva som kommer inn og ut, men ikke AAP.

Ok, takk for svar!😊 Da er jeg ikke så engstelig for å sette pengene inn på konto. 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, jeg har AAP. Jeg har spart til noe jeg har ønsket meg i flere måneder. Små beløp som små mynter fra panting, 100-lapp til 1000-lapp har blitt til nesten 14 000 kr. Jeg har spart kontant. Da "glemmer" jeg pengene, som gjør at jeg sparer bedre.

Skal sette de inn snart. Vil banken eller NAV reagere på dette? Jeg har lest at man kan spare når man går på AAP, men jeg tenker hvis de ser at jeg plutselig har fått inn 14.000 kr på kontoen? Vil bare være sikker, så jeg ikke kommer i en klønete situasjon..

Nei.

Jeg har gjort det samme flere ganger.

Jeg har også fått større overføringer fra andre uten at noen har reagert. Har en relativt velstående svigerfar som overførte både 30 og 50k til meg i støtte gjennom tiden jeg gikk på AAP - ingen reaksjoner fra noen som helst.

Du har en helt grei forklaring på hvorfor den relativt lave summen blir satt inn. Ikke noe å bekymre seg over, men godt jobba er det uansett!

Anonymkode: 46227...746

Skrevet
18 minutter siden, Fountaine said:

Eller på noen annen stønad, bare så det er nevnt. I hvert fall ingen av de vanlige, uføretrygd, sykepenger ol.

Anonymkode: 46227...746

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...