mammaemma Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 Hjelp! Holdt på å gro, men kom tilbake. Noen som har slitt med det?? Sikkert hatt det i snart 2 mnd. Gjør kjempe vondt, svir og brenner under avføring. Blør. Hva gjorde du som kurerte det? Bestilt legetime, men lenge til timen - nesten 1 mnd. Hva gjorde du for å kurere? En spesiell diett som hjelper? Trenger all hjelp jeg kan få. Er såååå lei..
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 google: The most common treatment for an acute anal fissure consists of making one's stool more consistent with a diet high in fiber as well as utilizing over-the-counter fiber supplementation (totaling 25-35 grams of fiber/day). Anonymkode: 57360...f9b
Millinea Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 Hvis du ikke har myk avf så gjør det du kan for å få den myk. Og barrierekrem, vaselin eller annet som skaper glid smører du på/i åpningen, så ting glir ut og og tørkingen ikke blir for hard. Dusj istedenfor tørking hvis det irriterer.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 Jeg har hatt det i mange år. Forsøkt diverse kremer og botox injeksjoner. Ingenting hjelper her Anonymkode: 6686c...7f5
mammaemma Skrevet 22. november 2023 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har hatt det i mange år. Forsøkt diverse kremer og botox injeksjoner. Ingenting hjelper her Anonymkode: 6686c...7f5 Omg bestilte akkurat en krem fra utlandet. Drit dyr, men folk sa de har hatt der i årevis og ble kvitt det ved hjelp av den! Selvfølgelig i kombinasjon med anal fissur-diett osv.. haha Endret 22. november 2023 av mammaemma
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 Er svært sjelden den forsvinner. En må nok leve med det. Anonymkode: 2c1fa...357
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 Jeg ville tenkt mest mulig flytende næring. Yoghurt, supper, smoothies... Anonymkode: b66a5...677
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 Denne kremen bedøver, Xylocain Salve 5 %, (se link). Jeg brukte den. Ta den på et par minutter før du skal bæsje. Det hjelper godt mot smertene. Du kan også prøve litt Laktulose for å myke opp avføringen. Drikk mye vann. Jeg gikk til legen og fikk beskjed om å ta dette. Jeg fikk også en antibiotikakrem, da min rift hadde begynt å bli litt betent. Det går bort. God bedring ❤️ https://www.vitusapotek.no/bitt-og-stikk/kloe-og-svie/xylocain-salve-5-%-10-g/p/014387 Anonymkode: f6960...56c
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 Hatt det i 5 år, tatt bitix flere ganger, forskjellige kremer, og den bedøvelse gelen en nevner. Ingenting hjelper, rent smertehelvete hver gang. Anonymkode: e244a...57a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 Store mengder sinksalve. (Gjør dritvondt et kort øyeblikk før det roer seg.) Tar en haug på et papir og omtrent stapper det inn der bak. Gjentar dette flere ganger om dagen. Det har kurert problemet helt for min del. Anonymkode: 98deb...7a8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 Spørs hvorfor du har fått det. Jeg har akkurat vært hos legen og hun mente at jeg har et for trangt rompehull😁 Så har fått salve med nitroglyserin for å utvide rompehullet,slik at fissuren får gro. I tillegg til daglig sheriprockt stikkpille og salve. Sørg for at avføringen din er myk. Drikk masse og ta duphalac olje hver dag. Anonymkode: 9ceaf...663
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 Jeg har også hatt en del problemer med dette. Hjalp veldig å bruke movicol over en lenger periode, samt stikkpiller og krem… Anonymkode: 5befe...a0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå