AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 Er du hardere rammet av denne enn de tidligere variantene, eller mildere? Jeg tol covid-test i dag, men kraftig utfall, og føler meg helt elendig. Har vært syk de siste dagene. Hadde covid for ca 1,5 år siden, og da var jeg også skikkelig dårlig. Irriterende at kroppen ikke danner antistoffer mot covid på samme måte som influensa? (Man har vel ikke influensa oftere enn hvert syvende år, pga immunitet.) Hvordan er deres opplevelse med covid for tiden? Anonymkode: 5fdc3...49c 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 Såklart har mange influensa oftere. Hilsen ei med barn og influensa 1-2 ganger i året. Anonymkode: 9e9b3...189 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 28 minutter siden, AnonymBruker said: Såklart har mange influensa oftere. Hilsen ei med barn og influensa 1-2 ganger i året. Anonymkode: 9e9b3...189 Man har ikke influensa flere ganger årlig. Det er nok snakk om kraftige forkjølelser. https://www.forskning.no/virus-forebyggende-helse/influensa-sannsynligvis-er-du-bare-forkjolet/507671 Anonymkode: 5fdc3...49c 14 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 Hodepine og vondt i halsen. Hoste. Ganske kake. Sinnsykt vondt i ryggen. Anonymkode: 1bd85...ac3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 Har covid akk nå jeg og. Følte meg grei i går og i dag tidlig, litt hosting og kribling i halsen, men hadde forhøyet temperatur på 38,5. Nå føler jeg meg mye verre og har feberfølelse, men tempen viser 37,5. Jeg skjønner meg ikke på den kroppen min noen ganger.. Anonymkode: 08b2d...aca
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hodepine og vondt i halsen. Hoste. Ganske kake. Sinnsykt vondt i ryggen. Anonymkode: 1bd85...ac3 Ganske likt som her. Ekstremt sår hals, sykdomsfølelse, feber. Litt hodepine og hoste, vondt i korsrygg. Anonymkode: 5fdc3...49c 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 Covid for tredje gang nå. Denne gangen mye verre enn de to andre. Magesmerter og løs mage, konstant kvalme og noe oppkast. Verking i kroppen, lett hoste og feber. Det verste er forferdelige smerter i korsryggen. Anonymkode: 5e193...9d9 1 1
Ninnifinnerstemmen Skrevet 23. november 2023 #8 Skrevet 23. november 2023 Covid for tredje gang her også. Føler meg elendig; har litt feber, litt hoste og rennende nese, sykdomsfølelse, lett hodepine og skikkelig vondt i ryggen. De andre rundene med covid hadde jeg høyere feber og magetrøbbel. Nå føler jeg meg generelt bare dritt. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #9 Skrevet 23. november 2023 Rart med det, hvordan en helt ny multiorgansykdom man har svært begrenset kunnskap om kan være så uforutsigbar... Det dere sier kan uansett ikke stemme, FHI har sagt at befolkningen skal ha bedre immunitet i høst. En "forkjølelse" angriper heller ikke ryggen, så dette må være løgn. Uansett blir nok neste runde i januar bedre skal dere se. Anonymkode: e3340...bcf
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #10 Skrevet 23. november 2023 47 minutter siden, AnonymBruker said: Rart med det, hvordan en helt ny multiorgansykdom man har svært begrenset kunnskap om kan være så uforutsigbar... Det dere sier kan uansett ikke stemme, FHI har sagt at befolkningen skal ha bedre immunitet i høst. En "forkjølelse" angriper heller ikke ryggen, så dette må være løgn. Uansett blir nok neste runde i januar bedre skal dere se. Anonymkode: e3340...bcf Folk får veldig ulike reaksjoner på en virusinfeksjon så du kan ikke bare anta at fordi FHI sier det så er det ingen som blir veldig dårlig. Det er veldig individuelt og kommer an på helsen i utgangspunktet også. Og jo, all influensa kan gi deg vondt i rygg og kropp pga feber osv. Anonymkode: 08b2d...aca
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #11 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Rart med det, hvordan en helt ny multiorgansykdom man har svært begrenset kunnskap om kan være så uforutsigbar... Det dere sier kan uansett ikke stemme, FHI har sagt at befolkningen skal ha bedre immunitet i høst. En "forkjølelse" angriper heller ikke ryggen, så dette må være løgn. Uansett blir nok neste runde i januar bedre skal dere se. Anonymkode: e3340...bcf Noen som stoler på FHI, WHO eller noen av de andre ekspertene lenger da? De har jo bevist siden viruset kom at de ikke har peiling. Ingen har peiling, alle gjetter. Anonymkode: 352e2...8c8 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #12 Skrevet 23. november 2023 Må bare le - folk med sykdommer som man før kalte influensa, forkjølelse og omgangssjuka tester positivt for covid? 😄 Sier vel mest om disse testene..... 😉 Anonymkode: f693c...a20 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #13 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Må bare le - folk med sykdommer som man før kalte influensa, forkjølelse og omgangssjuka tester positivt for covid? 😄 Sier vel mest om disse testene..... 😉 Anonymkode: f693c...a20 Eller så har man nye varianter som har annen oppbygging og opprinnelse enn influensa og forkjølelse? Du er ikke så glad i nye ting og forskning, du, vil jeg tro. Anonymkode: 9e9b3...189 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #14 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Man har ikke influensa flere ganger årlig. Det er nok snakk om kraftige forkjølelser. https://www.forskning.no/virus-forebyggende-helse/influensa-sannsynligvis-er-du-bare-forkjolet/507671 Anonymkode: 5fdc3...49c Det kan godt hende, men har vært og testet positivt for influensa i både 2016 og 2019, så noe unntak må nok finnes. Kan nok være at jeg har hatt covid heller enn influensa også. Tester jo ikke sånt lengre. Anonymkode: 9e9b3...189
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #15 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eller så har man nye varianter som har annen oppbygging og opprinnelse enn influensa og forkjølelse? Du er ikke så glad i nye ting og forskning, du, vil jeg tro. Anonymkode: 9e9b3...189 Og der var vi igang igjen 😉 Om forskerne hadde villet finne ut om det faktisk var sånn at covid testene favner litt for bredt, så kunne man kanskje forsket på om vanlig omgangssjuke nå kalles covid istedenfor norovirus, som pleier å blomstre hver høst? Og hvordan står det til med vanlige forkjølelser, er de plutselig utryddet eller er det fortsatt noen som ikke har covid? 😉 Influensa - testes det på dette mon tro? Nå er det vel sånn at coronavirus muterer oftere enn influensavirus, så immuniteten varer ikke like lenge som for influensa, men at man får alle mulige symptomer som andre virus normalt sett gir tror jeg rett og slett ikke på....verden vil bedras 😉 (Jeg hadde covid med litt rennende nese et par dager for 2 år siden....) Anonymkode: f693c...a20
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #16 Skrevet 23. november 2023 Nå kan det være jeg har glemt litt siden sost, men jeg har Covid nå og føler meg helt elendig! Kan ikke huske jeg var SÅ dårlig sist. Høy feber på 4 dagen og hoster til jeg brekker meg. Anonymkode: f29f6...8e2 1
LadeJarl Skrevet 23. november 2023 #17 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå kan det være jeg har glemt litt siden sost, men jeg har Covid nå og føler meg helt elendig! Kan ikke huske jeg var SÅ dårlig sist. Høy feber på 4 dagen og hoster til jeg brekker meg. Anonymkode: f29f6...8e2 Merkelig så forskjellig den kan være da..?.Har og Covid nå og hoster ingen ting..litt feber og vondt i kroppen og hodet.ikke så farlig egentlig.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #18 Skrevet 23. november 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Nå kan det være jeg har glemt litt siden sost, men jeg har Covid nå og føler meg helt elendig! Kan ikke huske jeg var SÅ dårlig sist. Høy feber på 4 dagen og hoster til jeg brekker meg. Anonymkode: f29f6...8e2 Samme her. Er så sykt dårlig😭 tredje dagen her. Anonymkode: 5fdc3...49c
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #19 Skrevet 23. november 2023 20 minutter siden, LadeJarl said: Merkelig så forskjellig den kan være da..?.Har og Covid nå og hoster ingen ting..litt feber og vondt i kroppen og hodet.ikke så farlig egentlig. Det er ikke så merkelig, noen av oss blir jo veldig syke av helt vanlige forkjølelser også, mens andre drar på jobb og hoster bittelitegrann og lurer på hvorfor vi andre er hjemme syke med "bare forkjølelser". Anonymkode: 18815...b2a
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #20 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Og der var vi igang igjen 😉 Om forskerne hadde villet finne ut om det faktisk var sånn at covid testene favner litt for bredt, så kunne man kanskje forsket på om vanlig omgangssjuke nå kalles covid istedenfor norovirus, som pleier å blomstre hver høst? Og hvordan står det til med vanlige forkjølelser, er de plutselig utryddet eller er det fortsatt noen som ikke har covid? 😉 Influensa - testes det på dette mon tro? Nå er det vel sånn at coronavirus muterer oftere enn influensavirus, så immuniteten varer ikke like lenge som for influensa, men at man får alle mulige symptomer som andre virus normalt sett gir tror jeg rett og slett ikke på....verden vil bedras 😉 (Jeg hadde covid med litt rennende nese et par dager for 2 år siden....) Anonymkode: f693c...a20 Tror du overdramatiserer. Det er da mange som er syke nå for tiden, både forkjølelse, influensa og magesjau, men som verken tester positivt for covid eller påstår at de har covid. Nå er det jo også forlengst slutt på å ta ekstra forholdsregler om man tester positivt for covid, så mange gidder ikke teste seg en gang. Jeg har hatt covid bare én gang, og det var som en rar, men ganske lett forkjølelse. Jeg klødde i halsen og hostet i flere uker etterpå (for første gang i mitt liv hadde jeg intens nattehoste), men ellers gikk det overraskende fint. Folk er forskjellige og reagerer ulikt på ulike virus, så at folk får ulike symptomer ved ulike virusinfeksjoner (inkludert covid) er ikke rart i det hele tatt. Ikke er det noe nytt heller. Anonymkode: 45871...0e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå