AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 Hei! Har vært på visning på en leilighet som har ligget ute en stund. Takstert til 3.5mill. Han som eier sa at han ikke var villig til å gå så mye ned i pris, da bor han der bare selv. Vi ønsker jo selvsagt å få den billigst mulig, men ønsker ikke tråkke på tær og at han bestemmer seg for at han ihvertfall ikke skal selge til oss, og ihvertfall ikke under takst 🙈 Hvor ville du begynt? Håpet er jo å by såpass lavt for oss, men høyt for han til at han enten godtar eller kommer med motbud. Mvh. K Anonymkode: f590f...f32
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 Det spørs jo hvor mye dere ønsker akkurat denne leiligheten. Alt tilsier en renteheving til i desember, så leiligheten vil jo bare bli mindre verdt det neste halvåret. Og ikke ta det selger sier for god fisk 😉 Anonymkode: 71ae3...058
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 .. Om jeg hadde hatt kjempelyst på den, og alt så fantastisk ut etter å ha gått grundig gjennom tilsandsrapporter, hatt med næen håndverker jeg stolte på på visning osv, så hadde jeg bydd 200 k under takst. Anonymkode: 71ae3...058
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 Det kommer helt an på hvor leiligheten er og standard. En fin leilighet i et attraktivt område er det lite poeng i å by under prisantydning, mens en bolig som trenger oppgradering og/eller befinner seg i et mindre attraktivt område nok kan gå under takst. Hvis eier har sagt at han ikke ønsker å få under takst ville jeg holdt meg til det. Hvis jeg hadde sagt noe sånt ville det vært fordi det er sant og jeg ikke ser vitsen i å late som det er mulighet for å få den lavere da det er sløsing med både min og kjøpers tid. Du ender fort opp med å irritere selger om du likevel kommer med et lavt bud og det er ikke til din fordel, særlig om det er andre potensielle kjøpere. Å anta at selger lyver for å få opp prisen er respektløst. Anonymkode: 75878...13a 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Har vært på visning på en leilighet som har ligget ute en stund. Takstert til 3.5mill. Han som eier sa at han ikke var villig til å gå så mye ned i pris, da bor han der bare selv. Vi ønsker jo selvsagt å få den billigst mulig, men ønsker ikke tråkke på tær og at han bestemmer seg for at han ihvertfall ikke skal selge til oss, og ihvertfall ikke under takst 🙈 Hvor ville du begynt? Håpet er jo å by såpass lavt for oss, men høyt for han til at han enten godtar eller kommer med motbud. Mvh. K Anonymkode: f590f...f32 Hvor lenge har den ligget ute, og har han gått noe ned i pris underveis? Anonymkode: 71ae3...058
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor lenge har den ligget ute, og har han gått noe ned i pris underveis? Anonymkode: 71ae3...058 Har ligget ute i over 6 mnd. Ikke ned i pris, men heller ingen bud. Mvh. K. Anonymkode: f590f...f32
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Har ligget ute i over 6 mnd. Ikke ned i pris, men heller ingen bud. Mvh. K. Anonymkode: f590f...f32 Jeg hadde definitivt ikke lagt inn bud på takst i et dødt boligmarked. Hvert fall ikke på en leilighet som har ligget ute i 6 mnd, og som åpenbart ikke har noen andre interessenter. Hadde ventet med å legge inn bud til etter neste renteheving (i desember), og lagt meg 200 k under takst. Anonymkode: 71ae3...058 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis eier har sagt at han ikke ønsker å få under takst ville jeg holdt meg til det. Hvis jeg hadde sagt noe sånt ville det vært fordi det er sant og jeg ikke ser vitsen i å late som det er mulighet for å få den lavere da det er sløsing med både min og kjøpers tid. Du ender fort opp med å irritere selger om du likevel kommer med et lavt bud og det er ikke til din fordel, særlig om det er andre potensielle kjøpere. Å anta at selger lyver for å få opp prisen er respektløst. Anonymkode: 75878...13a Du som selger, eller?! TS, ikke finn på å by takst i et helt dødt marked! Anonymkode: f92b2...473 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå