AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 Hva i alle dager da. Ble tatt på senga av denne følelsen. Eksen min ( vi har et barn sammen ) Har fått seg dame. Han har datet henne siden i sommer. Det var jeg som ville ha bruddet. Han har lenge behandlet meg ganske kjølig og er både dominerende og kontrollerende og ganske "selvgod" av personlighet. Hans gode egenskaper er at han liker å gi penger ( ikke gaver ) men er alltid humørsyk og emosjonell "sur". I slutten av forholdet ble jeg kvalm bare av tanken på sex med han, og det var ofte pliktsex, noe som ikke er noe særlig alright å tenke på egentlig. Han var egentlig skikkelig drittsekk med meg og jeg har masse sånne små "traumer" som dukker opp hele tiden som jeg må jobbe med, feks hvordan han og søsteren hans lo av meg bak ryggen min selv om de merket at jeg så det, hvordan han lot moren sin baksnakke meg og henge meg ut, svigersøsteren samme, altså hele gjengen holdt på. Jeg ble det "sorte fåret" Jeg har derimot håpet at han skulle finne noen fordi jeg så at han var ensom. Og det har han nå. Han har funnet en dame som virker litt sånn "samme ulla" men jeg tror de har det fint. Det er bra. Men han skal stadig poengtere at "han får besøk av henne" siden barnet vårt løper mellom hjemmene som hen vil. Og så skriver han til meg for å si ifra. Det er jo greit det men det slo meg plutselig i dag at jeg ble så utrolig kvalm og uvel av tanken på at han er intim med noen. Altså jeg blir like uvel av å tenke på at jeg hadde sex med han en gang. Men at han liksom sitter å kliner med en dame, det gir meg sånn "spy" fy så ekkelt. Andre som har det sånn? Hva i alle dager slags traume er dette? Hvorfor gjør han meg så kvalm? 🤮 Jeg vil på ingen måte ha han tilbake. Hver gang jeg tenker tanken på det så får jeg helt noia og vil spy. Men det er kanskje ikke normalt å bli så uvel av å tenke på eksen? Anonymkode: 47eb8...8e9 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 Jeg tror ikke det er unormalt. Men kan du ikke få stoppet denne informasjonsflyten? Jeg foreslår at du enten lar være å svare eller kun svarer javel eller ok. Det er grenser for interessant det er å brette ut privatlivet sitt til noen som ikke responderer. Anonymkode: 8fa48...d58 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 Om det var mye pliktsex i slutten av forholdet er det vel ikke unaturlig at koblingen han og sex gir deg brekningsfornemmelser. Si at han ikke trenger å rapportere til deg, men at han og barnet kan lage et system (for eksempel banke på), for når det passer å komme inn og ikke. Anonymkode: 62808...3c1 4 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror ikke det er unormalt. Men kan du ikke få stoppet denne informasjonsflyten? Jeg foreslår at du enten lar være å svare eller kun svarer javel eller ok. Det er grenser for interessant det er å brette ut privatlivet sitt til noen som ikke responderer. Anonymkode: 8fa48...d58 Jeg tror han bare ville kommunisere at "nå har han damebesøk så ungen kan ikke gå dit" Men det hadde vært nok om han sa at "i dag er jeg opptatt så xx må besøke en venn eller så må han gå til deg." feks. Det hadde vært veldig fint å slippe å tenke på at han har en dame der ja. 🤢 Jeg er ikke sjalu og jeg vil ikke ha han, det er bare veldig kvalmt, men det ble plutselig veldig ekkelt NÅ. Rare greier. Anonymkode: 47eb8...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 Kanskje du burde oppsøke psykolog eller soxolog. Der er ikke normalt tenke slik du gjør. Anonymkode: 97bd9...bce 1
Gjest Lurven Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 Gå videre, ikke ødelegg deg selv med tankespinn
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 Høres fælt ut, jeg å tenker for sin del altså at det kan være fint og snakke med noen, ala psykolog eller tilsvarende. Se om du får jobbet deg igjennom de følelsene. Har du hatt sex etter han, og det gikk isåfall greit? Bare for din del, så kan det være fint og få snakket med noen. ❤️ Også ordne med en ordning med far/barnet, så du idet minste slipper unna. Om barnet bare kan gå imellom husene har vel barnet noen form for tlf ? Skaff isåfall klokketlf om dere tenker barnet ikke er gammelt nok for egen tlf. Da kan far snakke med barnet selv... Forresten, kan noen svare meg på hva pliktsex egentlig er? Sikker på at det ikke er voldtekt ? Anonymkode: a711f...a29
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Høres fælt ut, jeg å tenker for sin del altså at det kan være fint og snakke med noen, ala psykolog eller tilsvarende. Se om du får jobbet deg igjennom de følelsene. Har du hatt sex etter han, og det gikk isåfall greit? Bare for din del, så kan det være fint og få snakket med noen. ❤️ Også ordne med en ordning med far/barnet, så du idet minste slipper unna. Om barnet bare kan gå imellom husene har vel barnet noen form for tlf ? Skaff isåfall klokketlf om dere tenker barnet ikke er gammelt nok for egen tlf. Da kan far snakke med barnet selv... Forresten, kan noen svare meg på hva pliktsex egentlig er? Sikker på at det ikke er voldtekt ? Anonymkode: a711f...a29 Pliktsex er utrykk som er brukt i mental gymnastikk hos kvinner og noen menn også. Det er brukt som unskyldning til ikke ha sex med den de er sammen med, som de ikke er forelsket i lengre men samtidig ønsker de å være sammen med den personen - bare ikke ha sex. Ofte følger med å de krever monogamt forhold, selvom sex er noe de kun er "med på" av og til og noen ganger er sexliv i disse forholder ikke eksisterende. Men mongami er viktig! Anonymkode: 97bd9...bce
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Pliktsex er utrykk som er brukt i mental gymnastikk hos kvinner og noen menn også. Det er brukt som unskyldning til ikke ha sex med den de er sammen med, som de ikke er forelsket i lengre men samtidig ønsker de å være sammen med den personen - bare ikke ha sex. Ofte følger med å de krever monogamt forhold, selvom sex er noe de kun er "med på" av og til og noen ganger er sexliv i disse forholder ikke eksisterende. Men mongami er viktig! Anonymkode: 97bd9...bce For jeg har vært i et sexløst ekteskap, så det vet jeg av. Men, jeg hadde aldri sex uten å ville/prøve. Når jeg fant ut at dette gidder jeg ikke mere. Da var det jo stopp.. Så, har dere sex uten at dere har lyst ? Isåfall hvorfor? Jeg skjønner ikke helt .. Anonymkode: a711f...a29 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): For jeg har vært i et sexløst ekteskap, så det vet jeg av. Men, jeg hadde aldri sex uten å ville/prøve. Når jeg fant ut at dette gidder jeg ikke mere. Da var det jo stopp.. Så, har dere sex uten at dere har lyst ? Isåfall hvorfor? Jeg skjønner ikke helt .. Anonymkode: a711f...a29 Hvis finner ut svaret på det spørsmålet, da kan vi legge ned Kvinneguiden. Anonymkode: 97bd9...bce 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 Det beste da er å kikke etter noe nytt for egen del, kan det være angst som kommer snikende av noe slag? Anonymkode: 9ab71...41b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det beste da er å kikke etter noe nytt for egen del, kan det være angst som kommer snikende av noe slag? Anonymkode: 9ab71...41b Jeg har hatt flere kjærester ettertid. Jeg har også gått til psykolog etter samboerskap endte men det var mer for å få hjelp med hvordan han behandlet meg. Men ja jeg blir veldig kvalm av han og når han MÅ fortelle meg at han har dame besøk. Men får ikke angst av det, litt teit råd å gå til psykolog?? Anonymkode: 47eb8...8e9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #13 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har hatt flere kjærester ettertid. Jeg har også gått til psykolog etter samboerskap endte men det var mer for å få hjelp med hvordan han behandlet meg. Men ja jeg blir veldig kvalm av han og når han MÅ fortelle meg at han har dame besøk. Men får ikke angst av det, litt teit råd å gå til psykolog?? Anonymkode: 47eb8...8e9 Hvorfor er det et teit råd og gå til psykolog? Du blir fysisk kvalm, slik som du pleide og føle det, når dere hadde sex. Det høres jo helt klart ut som et traume som sitter dypt inni deg. Om man har sex mot sin vilje, så er det jo overgrep/overtramp (selvom han ikke var klar over dette?). Og dette dukker jo tydlivis opp igjen nå. Anonymkode: a711f...a29
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #14 Skrevet 22. november 2023 Jeg har vært i et liknende forhold. Min eks har ikke noen ny (så vidt jeg vet), men jeg kan ha forståelse for at du blir kvalm av tanken på han i intime situasjoner, selv om det er med noen andre. Anonymkode: 2f013...64c
Carrot Skrevet 22. november 2023 #15 Skrevet 22. november 2023 Har du mulighet til å få samværet i mer ordnede former slik at dere begge slipper denne informasjonsflyten, han kan planlegge henne i forhold til samvær og du slipper forholde deg til denne informasjonen akkurat nå og samtidig får han og hans familie på avstand og i tillegg får noen å snakke med for å bearbeide de negative tingene og få de plassert vekk en gang for alle typ "ja det var skjitt når deg pågikk men nå er jeg ferdig med å bære på dette for min egen del" 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #16 Skrevet 22. november 2023 Jeg tror nok ikke det er verken exen eller den nye kjæresten til exen som er utløsende faktor her, ts. Su skriver at hans gode egenskap er at han «gav penger». Det er ikke en «egenskap». Og det er en ting å tro at «gavmild med penger» er en egenskap (god eller dårlig) når man er veldig ung, og kan antas komme fra en dysfunksjonell barndom. Men som voksen er det ikke noe man går rundt og tror, gitt at man ikke har havnet et veldig dysfunksjonelt sted i eget liv (eller forblitt der, for all del). Uansett: det er på tide å ta en titt på hva, presis, som påvirker deg så negativt. Jeg er 100% sikker på at det handler om deg og dine livsvalg, og ikke har noe som helst med han å gjøre. Å «eksternalisere» ting ved seg selv man er misfornøyd med er meget vanlig. Det sparer en fra bryet med å ta grep og endre seg selv. Anonymkode: 8be25...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #17 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva i alle dager da. Ble tatt på senga av denne følelsen. Eksen min ( vi har et barn sammen ) Har fått seg dame. Han har datet henne siden i sommer. Det var jeg som ville ha bruddet. Han har lenge behandlet meg ganske kjølig og er både dominerende og kontrollerende og ganske "selvgod" av personlighet. Hans gode egenskaper er at han liker å gi penger ( ikke gaver ) men er alltid humørsyk og emosjonell "sur". I slutten av forholdet ble jeg kvalm bare av tanken på sex med han, og det var ofte pliktsex, noe som ikke er noe særlig alright å tenke på egentlig. Han var egentlig skikkelig drittsekk med meg og jeg har masse sånne små "traumer" som dukker opp hele tiden som jeg må jobbe med, feks hvordan han og søsteren hans lo av meg bak ryggen min selv om de merket at jeg så det, hvordan han lot moren sin baksnakke meg og henge meg ut, svigersøsteren samme, altså hele gjengen holdt på. Jeg ble det "sorte fåret" Jeg har derimot håpet at han skulle finne noen fordi jeg så at han var ensom. Og det har han nå. Han har funnet en dame som virker litt sånn "samme ulla" men jeg tror de har det fint. Det er bra. Men han skal stadig poengtere at "han får besøk av henne" siden barnet vårt løper mellom hjemmene som hen vil. Og så skriver han til meg for å si ifra. Det er jo greit det men det slo meg plutselig i dag at jeg ble så utrolig kvalm og uvel av tanken på at han er intim med noen. Altså jeg blir like uvel av å tenke på at jeg hadde sex med han en gang. Men at han liksom sitter å kliner med en dame, det gir meg sånn "spy" fy så ekkelt. Andre som har det sånn? Hva i alle dager slags traume er dette? Hvorfor gjør han meg så kvalm? 🤮 Jeg vil på ingen måte ha han tilbake. Hver gang jeg tenker tanken på det så får jeg helt noia og vil spy. Men det er kanskje ikke normalt å bli så uvel av å tenke på eksen? Anonymkode: 47eb8...8e9 Høres slitsomt ut å ha det sånn ❤️ Og det høres vondt ut å bli behandlet sånn av din tidligere svigerfamilie. Har det vært slutt mellom dere lenge, og hvor lenge var dere sammen? Det kan nesten høres ut som dere bor for nært hverandre. Er det snakk om rett over gaten eller i samme blokk eller? På generelt grunnlag kan litt fysisk avstand være godt for å komme seg videre og fokusere på sin egen greie. Så slipper man eksen "opp i tryne" hele tiden. Har nye kjæresten barn? Det kan av og til kjennes litt rart ut også. Hva synes barnet deres om henne? Har du noe å fylle dagene dine med slik du ikke blir gående å gruble å kjenne på de ubehagelige følelsene? Anonymkode: 5132c...c60
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #18 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Høres slitsomt ut å ha det sånn ❤️ Og det høres vondt ut å bli behandlet sånn av din tidligere svigerfamilie. Har det vært slutt mellom dere lenge, og hvor lenge var dere sammen? Det kan nesten høres ut som dere bor for nært hverandre. Er det snakk om rett over gaten eller i samme blokk eller? På generelt grunnlag kan litt fysisk avstand være godt for å komme seg videre og fokusere på sin egen greie. Så slipper man eksen "opp i tryne" hele tiden. Har nye kjæresten barn? Det kan av og til kjennes litt rart ut også. Hva synes barnet deres om henne? Har du noe å fylle dagene dine med slik du ikke blir gående å gruble å kjenne på de ubehagelige følelsene? Anonymkode: 5132c...c60 Ja, jeg er en travel dame. Jeg blir bare kvalm når han sender sms om at "i kveld har han _ besøk _ ;D " Og så kjøres det film i hue på meg enten om jeg vil det eller ikke. 🤮 Jeg har ikke så masse penger at jeg går til en psykolog og betaler 1000 kr timen for å snakke om at jeg blir kvalm av å tenke på at eksen *gjør noe* med en dame. Sikkert bare en fase. Har vært slutt i 3 år men er først nå han begynner å si at "han har besøk. ;D" og er først nå jeg oppdager at det gjør meg kvalm. Vi var vel sammen i over ti år. Anonymkode: 47eb8...8e9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #19 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvorfor er det et teit råd og gå til psykolog? Du blir fysisk kvalm, slik som du pleide og føle det, når dere hadde sex. Det høres jo helt klart ut som et traume som sitter dypt inni deg. Om man har sex mot sin vilje, så er det jo overgrep/overtramp (selvom han ikke var klar over dette?). Og dette dukker jo tydlivis opp igjen nå. Anonymkode: a711f...a29 Jeg hadde bare følt meg veldig veldig dum. Spesielt når psykologen foreslår "har du prøvd å tenke på noe annet?" Anonymkode: 47eb8...8e9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #20 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde bare følt meg veldig veldig dum. Spesielt når psykologen foreslår "har du prøvd å tenke på noe annet?" Anonymkode: 47eb8...8e9 Om du snakker engelsk, er det mange gode traume eksperter online som også er rimligere enn her hjemme. Men, du har jo såklart ingen grunn til å føle seg dum. Jeg tror jo at han har påført deg dype traumer. Det er ikke veldig mange psykologer i Norge som er gode på traume arbeid. Men, om du går utenfor Norge finner du mange alternativer. Men, ser du ikke er interessert. Andre forslaget var jo å ordne så han kontakter gutten istede. Og at du ber han, kontakte barne istedenfor deg. Iforhold til at han ikke er ledig for besøk. Om han ikke hører, kall inn et møte med fvk. Anonymkode: a711f...a29 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå