AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Del Skrevet 22. november 2023 Jeg må bytte stekeovn. Er det verdt å legge ekstra penger i pyrolyse? Eller er det en sånn greie som ikke fungerer så bra som produsenten påstår? Jeg er virkelig SÅ lei av å skrubbe ovn. Anonymkode: 4a594...21f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Del Skrevet 22. november 2023 Ja det funker Anonymkode: 21da0...0d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #3 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg må bytte stekeovn. Er det verdt å legge ekstra penger i pyrolyse? Eller er det en sånn greie som ikke fungerer så bra som produsenten påstår? Jeg er virkelig SÅ lei av å skrubbe ovn. Anonymkode: 4a594...21f Ja, pyrolyse er gull verdt, synes jeg. Ovnen vaskes selv, må bare ta ut ristene og vaske de for hånd, men det går fort og smertefritt med Svint 😁 Anonymkode: 5abaf...be0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 22. november 2023 #4 Del Skrevet 22. november 2023 jess jess! Jeg ELSKER den funksjonen og kommer aldri til å gå for en dårligere løsning.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #5 Del Skrevet 22. november 2023 Halleluja JA det funker. Anonymkode: ccab6...cd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 22. november 2023 #6 Del Skrevet 22. november 2023 Ja, elsker den funksjonen på ovnen min! Har aldri hatt så ren ovn EVER! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Del Skrevet 22. november 2023 Så rart! Er ikke greia bare at den varmer opp til 300 grader og svir matrester? Jeg forsøkte dette med min forrige ovn som gikk an å varme til 350 mener jeg, det hjalp ingenting. Ts Anonymkode: 4a594...21f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Del Skrevet 22. november 2023 Aner ikke. Den trekker så mye strøm at sikringen går etter få sekunder. Så har aldri fått testet det. Så sjekk at du har stor nok sikring før du legger penger i det. Anonymkode: c28c3...b2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så rart! Er ikke greia bare at den varmer opp til 300 grader og svir matrester? Jeg forsøkte dette med min forrige ovn som gikk an å varme til 350 mener jeg, det hjalp ingenting. Ts Anonymkode: 4a594...21f Du har tre forskjellige renseprogram på den. Og det funker ikke om den ikke er pyrolyse Anonymkode: 5abaf...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 22. november 2023 #10 Del Skrevet 22. november 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: Så rart! Er ikke greia bare at den varmer opp til 300 grader og svir matrester? Jeg forsøkte dette med min forrige ovn som gikk an å varme til 350 mener jeg, det hjalp ingenting. Ts Anonymkode: 4a594...21f 400-500 grader foregår pyrolysen på. Og så er det et spesielt belegg på veggene i stekeovnen. Temperatur + belegg får rusk til å forkulle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #11 Del Skrevet 22. november 2023 newman01 skrev (1 minutt siden): 400-500 grader foregår pyrolysen på. Og så er det et spesielt belegg på veggene i stekeovnen. Temperatur + belegg får rusk til å forkulle Supert! Jeg er overbevist. Hvor ofte må dere gjøre det? Ts Anonymkode: 4a594...21f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Supert! Jeg er overbevist. Hvor ofte må dere gjøre det? Ts Anonymkode: 4a594...21f jeg kjører den for eksempel etter at juleribba er ferdig svidd og fettet ligger overalt i ovnen som et mareritt å vaske så alktså ikke så ofte, men det er en gudesent funksjon når det trengs.. Som for eksempel om lasagnen koker over og lager en dam av glye i bunnen.. så ved behov altså.. Anonymkode: 42513...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 22. november 2023 #13 Del Skrevet 22. november 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Supert! Jeg er overbevist. Hvor ofte må dere gjøre det? Ts Anonymkode: 4a594...21f Det kommer helt an på hvor ofte man steker bacon og ribbe der inne, og om man er uheldig og får lasagnen til å vokse ut av formen under steking... Med fjorårets strømstøtteordning var stekeovnen gullende ren gjennom hele vinteren, for det var jo litt gøy når man fikk betalt for å bruke strøm. Men generelt rengjøres ovnen når man føler for at den er møkkete, altså ikke ofte. Husk å kjøpe en glass-skrape når du først er igang. Man bør skrape ren glasset på innsiden før man kjører en runde pyrolyse, for man kan risikere at matrester brenner seg fast i glasset og lager flekker. Og så er det også kjekt om langpanner har emaljert belegg som tåler pyrolyse, for da trenger du aldri å vaske dem lenger heller! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #14 Del Skrevet 22. november 2023 newman01 skrev (55 minutter siden): Det kommer helt an på hvor ofte man steker bacon og ribbe der inne, og om man er uheldig og får lasagnen til å vokse ut av formen under steking... Med fjorårets strømstøtteordning var stekeovnen gullende ren gjennom hele vinteren, for det var jo litt gøy når man fikk betalt for å bruke strøm. Men generelt rengjøres ovnen når man føler for at den er møkkete, altså ikke ofte. Husk å kjøpe en glass-skrape når du først er igang. Man bør skrape ren glasset på innsiden før man kjører en runde pyrolyse, for man kan risikere at matrester brenner seg fast i glasset og lager flekker. Og så er det også kjekt om langpanner har emaljert belegg som tåler pyrolyse, for da trenger du aldri å vaske dem lenger heller! Eller bruke sitron og natron med folie, funker fjell. Anonymkode: 5abaf...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 22. november 2023 #15 Del Skrevet 22. november 2023 Pyrolyse er gull verdt! Hadde det der jeg bodde tidligere, den var innebygget så kunne ikke ta den med Måtte kjøpe frittstående her jeg bor nå, og da tenkte jeg ikke på pyrolyse... dumme, dumme meg som jeg angrer. Skal definitivt tenke på det når denne skal byttes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #16 Del Skrevet 22. november 2023 Som andre her så er jeg superfornøyd med min pyrolyse ovn. Den sier i fra når jeg bær ta en runde, men det kan selvfølgelig bestemmes av meg. Etter rengjøring er det omtrent bare noe støv igjen i ovnen. Anonymkode: 8a252...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #17 Del Skrevet 22. november 2023 Elsker pyrolyse - men samtidig elsker jeg damp til matlagning og får ikke begge deler i en ovn. (ikke ordentlig damp, bare semidamp) Har gått for damp, men savner pyrolyse veldig! Aldri hatt så ren ovn som når jeg hadde det Anonymkode: df0ce...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #18 Del Skrevet 22. november 2023 Jaaaaa!!! Jeg skal ALDRI ha ovn uten pyrolyse igjen! (bare husk at gassen er giftig, så ingen levende må være i rommet mens programmet er i gang. Men det er bare snakk om ett par timer, og VERDT DET!) Anonymkode: 92675...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #19 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Elsker pyrolyse - men samtidig elsker jeg damp til matlagning og får ikke begge deler i en ovn. (ikke ordentlig damp, bare semidamp) Har gått for damp, men savner pyrolyse veldig! Aldri hatt så ren ovn som når jeg hadde det Anonymkode: df0ce...cdd Forstår deg godt! Jeg valgte også damp sist. Det er den som nå skal byttes ut. Angret alltid litt på at jeg valgte damp over pyrolyse, for damp er ikke så kjekt. Denne gangen skal jeg prøve å finne pyrolyse med semidamp. OG teleskopstenger! Det har jeg blitt helt avhengig av. Ts Anonymkode: 4a594...21f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #20 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jaaaaa!!! Jeg skal ALDRI ha ovn uten pyrolyse igjen! (bare husk at gassen er giftig, så ingen levende må være i rommet mens programmet er i gang. Men det er bare snakk om ett par timer, og VERDT DET!) Anonymkode: 92675...8ff Det var jeg ikke klar over i det hele tatt, så det var et godt innspill! Trodde heller ikke prosessen skulle ta timer, hadde sett for meg 15-20 minutter. Ts Anonymkode: 4a594...21f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå