AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 Jeg har lenge ventet på en legetime med min fastlege og er satt opp på den i morgen. Var syk i helga og enda litt tett men føler meg helt fin og har derfor gått på jobb denne uka. Mistet smakssansen og luktesansen på søndag og tenkte det var korona, men fikk det ikke bekreftet før jeg måtte ta en test for å kunne gå til legen i morgen. Legetimen har ingenting med denne sykdommen å gjøre. Men nå kan jeg ikke gå til timen fordi jeg har korona. De ville ikke ha meg inn på legesenteret. Jeg blir satt opp på en ny time, men den er nesten en måned fram, og noe av det samme som jeg allerede har ventet. Jeg trodde ikke korona var så viktig lengre.... Anonymkode: 38981...d21
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 Har opplevd at legetimer blir utsatt når man bare har vanlig forkjølelse og jeg da (hvis man skulle inn dit for en annen grunn så klart).... De vil vel kanskje prøve å unngå smitte på legekontoret sånn generelt? Anonymkode: 2e49f...45f 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 Det er helt greit at man ikke får komme til legekontoret når man har korona til tross for at dette ikke lengre kategoriseres som en smittefarlig sykdom! Anonymkode: acde9...4cd 10
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 De vil nok unngå smitte. Men spesielt at de ikke har ledig time før om en måned. De skal jo alltid ha ledig for hastetimer. Anonymkode: e31f9...b34 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg trodde ikke korona var så viktig lengre.... Jo, multiorgansykdommen COVID-19 er fortsatt svært alvorlig, til tross for at "myndigheter" i det lille landet Norge tror de kan vedta noe annet. Dette er altså holdninger som virkelige mennesker som eksisterer faktisk har. Dra på legesenter med COVID. Fy faen. Anonymkode: c7165...a33 8 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 Det er syke folk på legekontoret hele tiden som ikke vil tåle ekstra koronasykdom i tillegg. De ansatte har travle dager og har ikke tid til å bli unødig syke. Korona smitter veldig lett. Uansett hvilken smittsom sykdom du har så skal du holde deg hjemme når du er syk. Anonymkode: 1fae4...aa4 10 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 Tenk der scenarioet at du er uheldig og smitter lege. Legen vet ikke dette før om noen dager. I mellomtiden møter legen 20-30 pasienter pr dag hvor flere blir smittet. Etter at legen har testet positivt må den avlyse alle sine timer til vedkommende selv er frisk eller risikere å smitte et titals personer hver dag. Da er det bedre at en person booker om sin time til litt senere...... Anonymkode: a55b6...bc5 13 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 Sist jeg hadde omgangssyke, var jeg ny i jobben og måtte ha legemeldt fravær. De var ekstremt nøye på å fortelle meg at jeg var fullstendig uvelkommen på legesenteret. Omgangssyke er det heller ikke noe begrensninger på, men legesenteret skal jo selvsagt gjøre sitt beste for at det skal være trygt for alle pasienter å komme innom der. For det første er det ikke alle som tåler en omgang med hva det nå skulle være, og for det andre, går man til legen for å bli frisk, ikke syk. For det tredje, er det jo ikke veldig fint om legen blir smittet og må være syk hjemme i to uker heller... Anonymkode: 87550...465 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 Hvorfor blir vi på sykehus beordret på jobb med covid så lenge formen er ok? Anonymkode: 939cc...8ab 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 Rart det er så forskjellig fra sted til sted. Har ikke opplevd at de tar test på verken voksne eller barn som kommer inn på legesenteret med covid - symptomer. Anonymkode: 9511f...2c4
Forvirret23 Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 Hvorfor spør du? Hadde jeg bare vært vanlig forkjøla så hadde jeg bare dratt på timen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvorfor blir vi på sykehus beordret på jobb med covid så lenge formen er ok? Anonymkode: 939cc...8ab Det er vel gjort en vurdering på det, at når formen er ok så er man som regel ikke særlig smittsom lenger. At sjansen for å smitte andre da er så liten at det er "akseptabelt", vurdert opp mot det å være underbemannet på jobb (som også kan være farlig for pasientene). Du kan alltids ta på deg munnbind hvis du er redd for å smitte andre. Ingen kan nekte deg det. Anonymkode: 1fae4...aa4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #13 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo, multiorgansykdommen COVID-19 er fortsatt svært alvorlig, til tross for at "myndigheter" i det lille landet Norge tror de kan vedta noe annet. Dette er altså holdninger som virkelige mennesker som eksisterer faktisk har. Dra på legesenter med COVID. Fy faen. Anonymkode: c7165...a33 Er du like redd for andre virus og? På meg virker du i overkant engstelig. Vurdert å snakke med noen om det? Anonymkode: a4d0d...4a3 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #14 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har lenge ventet på en legetime med min fastlege og er satt opp på den i morgen. Var syk i helga og enda litt tett men føler meg helt fin og har derfor gått på jobb denne uka. Mistet smakssansen og luktesansen på søndag og tenkte det var korona, men fikk det ikke bekreftet før jeg måtte ta en test for å kunne gå til legen i morgen. Legetimen har ingenting med denne sykdommen å gjøre. Men nå kan jeg ikke gå til timen fordi jeg har korona. De ville ikke ha meg inn på legesenteret. Jeg blir satt opp på en ny time, men den er nesten en måned fram, og noe av det samme som jeg allerede har ventet. Jeg trodde ikke korona var så viktig lengre.... Anonymkode: 38981...d21 Mange som reiser til legen har nedsatt immunforsvar og fremdeles kan bli svært dårlig av korona, jeg ville ikke vært grunnen til at andre blir dårlig. eller hva med at du kan smitte legen og flere der? Legen kan ikke behandle pasienter hvis legen har korona regner jeg med. Mange eldre og svake reiser til legen, hvis du ikke er dødssyk så utsetter du timen. Anonymkode: 0fb56...347 1
Sirah Skrevet 22. november 2023 #15 Skrevet 22. november 2023 Er det et alternativ å ta timen over tlf TS? 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #16 Skrevet 22. november 2023 En reiser ikke på legekontoret med smittsomme sykdommer med mindre det er tvingende nødvendig. Det er mange andre sårbare mennesker der. Dessuten er fortsatt "regelen" at man skal holde seg hjemme om man er syk. Det gjelder jo ikke bare Corona, men andre sykdommer som også er smittsomt. Anonymkode: ff9da...57f 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #17 Skrevet 22. november 2023 Bare kom på en ting. Er ikke folk stort sett vaksinerte da? Både 1, 2, 3, 4, 5 og 6 ganger? Da bør det vel ikke være noe særlig stort problem å få en liten runde covid…? Anonymkode: a4d0d...4a3 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #18 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har lenge ventet på en legetime med min fastlege og er satt opp på den i morgen. Var syk i helga og enda litt tett men føler meg helt fin og har derfor gått på jobb denne uka. Mistet smakssansen og luktesansen på søndag og tenkte det var korona, men fikk det ikke bekreftet før jeg måtte ta en test for å kunne gå til legen i morgen. Legetimen har ingenting med denne sykdommen å gjøre. Men nå kan jeg ikke gå til timen fordi jeg har korona. De ville ikke ha meg inn på legesenteret. Jeg blir satt opp på en ny time, men den er nesten en måned fram, og noe av det samme som jeg allerede har ventet. Jeg trodde ikke korona var så viktig lengre.... Anonymkode: 38981...d21 Er det noe du absolutt ikke kan ta digitalt? Min lege ville tilbudt en digital time i dette tilfellet, og det bør enhver lege med selvrespekt gjøre. Eventuelle blodprøver kan du komme innom og ta neste uke, når du er smittefri. Uansett - krev å få beholde timen og delta digitalt. Anonymkode: d23f0...803 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #19 Skrevet 22. november 2023 Måtte du ta test for å kunne gå til legen? Hva i alle dager? Hvem bestemte det? Er det egne regler i kommunen din? Anonymkode: 4e0f1...5a0 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #20 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo, multiorgansykdommen COVID-19 er fortsatt svært alvorlig, til tross for at "myndigheter" i det lille landet Norge tror de kan vedta noe annet. Dette er altså holdninger som virkelige mennesker som eksisterer faktisk har. Dra på legesenter med COVID. Fy faen. Anonymkode: c7165...a33 Jeg ringte legekontoret for et par dager siden og fortalte at jeg hadde covid og spurte om jeg kunne få resept på Cosylan fordi jeg hoster så voldsomt. Nei, jeg måtte komme til legen for å kunne få det… Så der satt jeg da på et fullpakket venterom og hostet og hostet med covid. Så, så innmari strengt er det ikke her i hvert fall. Anonymkode: a079d...acd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå