Gå til innhold

Hva er normal nysgjerrighet/snoking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den nye typen siden et halvt år, virker veldig bra. Vi går på skole i ulike byer så vi treffer hverandre ikke mer enn 1-2 ganger pr uke. Han er litt nysgjerrig og leser mine meldinger hvis vi sitter ved siden av hverandre og kan be om å se på loggen på telefonen og komme med morsomme kommentarer om hva jeg har søkt på. Egentlig harmløst, men han er ett eller to knepp mer snokete enn hva jeg selv er.

Den ene forklaringen kan være at han er oppriktig interessert og vil bli kjent med meg. 

Men det kan også være at dette er starten på at jeg mister privatlivet mitt og at det begynnende tegn på sjalusi og kontrollerende adferd.

Litt usikker på hvor grensene går?

Anonymkode: 12e72...2f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den nye typen siden et halvt år, virker veldig bra. Vi går på skole i ulike byer så vi treffer hverandre ikke mer enn 1-2 ganger pr uke. Han er litt nysgjerrig og leser mine meldinger hvis vi sitter ved siden av hverandre og kan be om å se på loggen på telefonen og komme med morsomme kommentarer om hva jeg har søkt på. Egentlig harmløst, men han er ett eller to knepp mer snokete enn hva jeg selv er.

Den ene forklaringen kan være at han er oppriktig interessert og vil bli kjent med meg. 

Men det kan også være at dette er starten på at jeg mister privatlivet mitt og at det begynnende tegn på sjalusi og kontrollerende adferd.

Hva skjer hvis du sier nei? Eller sier at han ikke trenger å se over skulderen din når du skriver melding- og begrunn det med at enkelte ting kan være private, feks venninner som sender meldinger til deg som dem ikke ønsker at andre skal se.

Jeg hadde IKKE satt pris på at kjærestene til mine venninner satt å fulgte med på meldinger vi skriver om mitt privatliv foreksempel. 

Anonymkode: d2214...521

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

LØP! 

Anonymkode: e3fe2...018

• Liker 1
Skrevet

grensen går ved at du opplever det som ubehagelig og innvaderende. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

LØP! 

Men herregud. Løp? Hvorfor? Hun har kanskje ikke prøvd å sagt nei eller forklart at hun kanskje synes dette blir litt for invaderende. Kanskje han faktisk backer og respekterer henne om hun sier i fra og forklarer hvorfor. Ikke alle som har gode antenner, og kanskje han har vært i et forhold hvor begge var like snokete uten at det foreligger sjalusi i mellom dem. 

Ts, hvis du liker han. Snakk med han. Respekterer han ikke dette eller begynner å beskylde deg for å «skjule ting» eller noe i den duren, da kan du forsiktig ta på deg skoene og avslutte forholdet. Om han respekterer deg, flott. Problemet løst :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

LØP! 

Det skal sies at jeg ikke har noen negative opplevelser ellers. Blir f.eks oppmuntret til å gå på fest når han ikke er der. Og eneste spørsmålet etterpå er om jeg hadde det hyggelig og koste meg. Ikke tegn til sjalusi eller noe sånt.

Jeg har valgt å IKKE si fra fordi jeg ikke opplever det som et problem nå. Men jeg kjenner ikke fyren godt til å vite hvordan det blir fremover. 

Skrevet

Ingen kan fortelle deg hvor grensen går. Den er det du som bestemmer hvor er.

Anonymkode: 61ae8...b21

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det skal sies at jeg ikke har noen negative opplevelser ellers. Blir f.eks oppmuntret til å gå på fest når han ikke er der. Og eneste spørsmålet etterpå er om jeg hadde det hyggelig og koste meg. Ikke tegn til sjalusi eller noe sånt.

Jeg har valgt å IKKE si fra fordi jeg ikke opplever det som et problem nå. Men jeg kjenner ikke fyren godt til å vite hvordan det blir fremover. 

Hvis du vil vite hvordan det blir fremover. Så prøver du bare å sette en grense nå, selv om det ikke oppleves som et stort problem. Det vil gi deg en god indikasjon på hvordan du kan forvente at det blir fremover. Om det er noe som helst som skurrer når du sier i fra (hyggelig og en pen måte å si i fra på såklart) så ville jeg tatt på meg «skeptisk brillene» å fulgt nøye med på tegn fremover. Ikke angrip han og vær nedlatende, da vil han kunne bli såret og reaksjonen vil være et svar på at han blir såret, ikke at han er kontrollerende. 

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

LØP! 

Bør da alle menn løpe som er i forhold med de utallige privatdetektivene som frekventerer ofte her på KG?

Anonymkode: c2796...bc3

Skrevet

Er vel ikke forskjell på kvinner og menn i denne sammenhengen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bør da alle menn løpe som er i forhold med de utallige privatdetektivene som frekventerer ofte her på KG?

Anonymkode: c2796...bc3

Ja. 

Jeg er mann selv og har gått igjennom helvete med akkurat dette. Det blir ikke noe betre. 

Plutselig begynte kona og holde mobilen "hemmelig". Jeg kunne ikke bry meg mindre. Har ingen behov jeg, til å lese andres meldinger.

Skrevet

Si nei og se hva som skjer. Kan hende han «tester» hvor langt du lar deg kontrollere. Det at du blir oppmuntret til å gå på fest, kan endres, kan være «neste trinn» om du skjønner.  
Søk opp «hva er normal nyskjerrighet type sjekke telefon» og la han sjekke søkene dine en siste gang. Kanskje han tar beskjeden. 
Det er nå i starten du legger lista om hvor invaderende han kan være. Om du alltid lar han sjekke telefonen din, kan få han til å reagere hvorfor han plutselig ikke får se den lengre. Har du ikke samtaler eller noe du ikke vil at han skal lese? Fortrolige samtaler med venninner? Jeg hadde blitt superskuffa om en venninne hadde latt typen lese meldinger fra meg, det er jo ikke han jeg snakker med.

Skrevet

Hvordan går det ts? Har du prøvd å si nei eller snakke med han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...