AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 Matkøer, gratis matutdeling og nå norges første gratis matbutikk: https://www.nrk.no/osloogviken/ny-rapport_-flere-har-behov-for-mathjelp-1.16636441 Burde ikke vi alle slutte å handle mat? Seriøs, har sluttet for lenge siden og sparer heller i bolig og fond. Hvorfor betaler du fremdeles for mat du kan få gratis? Anonymkode: 5e03d...67a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 Dette blir for dumt. Anonymkode: a71a1...0bc 15 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 Jeg betaler for maten min fordi jeg ikke er et lite troll med fritidsoroblemer☺️ Anonymkode: 7e24a...193 19 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 Seriøs; for atte det ække sånn det funker. Jeg er lykkelig over at jeg faktisk har råd til den maten jeg ønsker å spise. Anonymkode: a3af2...be2 6
Navani Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 Hvis alle skulle gått i matkø ville det ikke vært nok. Jeg betaler med glede for maten min, for jeg har råd. Og jeg er glad for at de som sliter mest kan få gratis mat. Men om folk begynner å gå i matkø fordi de heller vil spare i fond, da er de moralsk på bærtur. 8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 Her i matkøen er det mange med Tesla, BMW og Porsche. Dyre kåper og mye annet sært. Det er kun få som egentlig trenger køen i det hele tatt. Synes det så rart men er med jeg. Sparer rundt 5k i måneden på gratis mat. Anonymkode: 5e03d...67a 1
Schmuhu Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 Ts henviser jo på et voldsomt samfunnsproblem. Jeg har også delt en artikkel om en familie med hus og millioninntekt i BT for en stund siden. Jeg synes det rart at det er mulig å få mat fra matkøen når en er så velstående. Trodde alltid at tilbudet var forbeholdt de som virkelig trengte. Kanskje Norge må vurdere tyske tilstander. Die Tafel behovsprøver og prioriterer etter visse kriterier. Bare trist! Schmuhu 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 Fordi jeg har selvrespekt og ikke vil være en snylter. Anonymkode: 6e387...09f 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi jeg har selvrespekt og ikke vil være en snylter. Anonymkode: 6e387...09f Dette. Jeg betaler fordi jeg har råd til det og det er folk som trenger den gratis maten mer enn meg. Anonymkode: 51843...301 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 Systemet burde være behovsprøvd, da det alltid kommer til å være folk som utbytter det. Anonymkode: 53f8e...6a0 3 1
Daria Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 Fordi jeg har grunnleggende anstendighet og moral og derfor ikke utnytter tilbud jeg er heldig nok til å ikke trenge eller er i målgruppen til. 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 Fordi jeg synes det er flaut. Om du ikke synes det, så kjør på. (Denne tråden er dog bare trolling.) Anonymkode: ead48...f22 1
Blåttvann Skrevet 22. november 2023 #13 Skrevet 22. november 2023 (endret) Fordi det er veldig moralsk forkastelig å stjele fra de fattige. Maten på matstasjoner er ikke for folk som sparer i fond. Dessuten spiser jeg sjeldent maten som deles ut, det er veldig mye ultraprosessert og dessverre lite næringsrik mat av det jeg har sett fra ulike reportasjer. Det funker i nødstilfeller, som det er ment for. Posemat, farseprodukter og godteri. Tror du tuller uansett. Endret 22. november 2023 av Blåttvann 2 1
senior Skrevet 22. november 2023 #14 Skrevet 22. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor betaler du fremdeles for mat du kan få gratis? Provoserende spørsmålstilling som setter fokus på mulige snyltere og gratispassasjerer. Svaret er helt selvfølgelig for de fleste av oss: Vanlig anstendighet og selvrespekt. Men er det virkelig slik at noen tror det bare er å forsyne seg og at vi andre er idioter som betaler selv . .? Jeg håper det ikker er tilfelle, men blir lett litt usikker nå . . På den annen side er det sikkert mange som sliter, selv om de ikke utad viser alle tegn på fattigdom. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #15 Skrevet 22. november 2023 Navani skrev (3 timer siden): Hvis alle skulle gått i matkø ville det ikke vært nok. Jeg betaler med glede for maten min, for jeg har råd. Og jeg er glad for at de som sliter mest kan få gratis mat. Men om folk begynner å gå i matkø fordi de heller vil spare i fond, da er de moralsk på bærtur. Det er jo allerede mangel fordi så mange står i kø nå 🙄 Anonymkode: 4deb0...410
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #16 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her i matkøen er det mange med Tesla, BMW og Porsche. Dyre kåper og mye annet sært. Det er kun få som egentlig trenger køen i det hele tatt. Synes det så rart men er med jeg. Sparer rundt 5k i måneden på gratis mat. Anonymkode: 5e03d...67a Problemet er at biler er nok kjøpt på lån, hvis de blir solgt nå, blir det tap og man trenger en bil uansett. Så det hjelper ikke. Og kåper er nok kjøpt før. Også håper man det er forbigående. Samtidig så er det gjerne noen som utnytter. Helt klart. Anonymkode: c609d...ddf
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #17 Skrevet 22. november 2023 Jeg bor langt ute på landet og selv om jeg de siste månedene har hatt noen måneder der jeg følte jeg kvalifiserte som "fattig" (har riktignok egen bolig, men den er knapt vært millionen og mer enn 75% belånt - og kontoen var tom og mitt lille kredittkort maxet ut) så finnes det ikke noen form for matutdeling innenfor verken gangavstand, bussavstand eller anstendig kjøreavstand herfra. Så gratis mat er forbeholdt folk som er velstående nok til å bosette seg i byer... Anonymkode: a5ea4...0be 1 1
Kittykat Skrevet 22. november 2023 #18 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Matkøer, gratis matutdeling og nå norges første gratis matbutikk: https://www.nrk.no/osloogviken/ny-rapport_-flere-har-behov-for-mathjelp-1.16636441 Burde ikke vi alle slutte å handle mat? Seriøs, har sluttet for lenge siden og sparer heller i bolig og fond. Hvorfor betaler du fremdeles for mat du kan få gratis? Anonymkode: 5e03d...67a Jeg betaler for maten vår, fordi jeg faktisk er heldig nok som har råd til det og fordi matkøer, og gratis matutdeling er til for de som trenger det og ikke har nok inntekt til å få det til å gå rundt. Så hvorfor skal vi, som har råd til å kjøpe egen mat, ta opp plassene i matkøene og matutdelingen når vi ikke trenger den hjelpen? Det er allerede trangt om beinet når det gjelder dette og det er ikke nok mat til å deles på alle som trenger mathjelp. Skal vi andre gjøre det enda verre?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #19 Skrevet 22. november 2023 Kult, det visste jeg ikke om! Hvis det åpnes en slik butikk i min kommune skal jeg «handle» der også! Anonymkode: b2094...949
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #20 Skrevet 22. november 2023 Kunne vært interessant å prøvd å stå i matkø og høre hva de snakker om der. Men glad for at jeg har råd til å kjøpe den maten jeg liker. Prioriterer mat og bolig. Anonymkode: 7e226...48e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå