AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 I en artikkel tar en dommer til ordet for å senke straffene på dette: https://www.nettavisen.no/nyheter/mener-seksuelle-overgrep-straffes-for-hardt-en-rettsskandale/s/5-95-1469769 Hva syns folket? Anonymkode: 4d79c...78c
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 1) Jeg tenker at overgrep, voldtekt, m.m. må sees fra sak til sak - men som det kommer frem i artikkelen, eksempelet der en gutt som masturberer i hånda til en sovende jente får høyere straff, enn hun som jobbet i NAV og misbrukte en gutt for sex (over lengre periode) med trusler, er skandale. 2) Det er for lav straff på grov vold. Anonymkode: c2917...0ac
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 3 timer og 1 svar. Jeg regner da med at dette ikke engasjerer folk. Mao bør straffene ned. Anonymkode: 4d79c...78c
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tenker at overgrep, voldtekt, m.m. må sees fra sak til sak - men som det kommer frem i artikkelen, eksempelet der en gutt som masturberer i hånda til en sovende jente får høyere straff, enn hun som jobbet i NAV og misbrukte en gutt for sex (over lengre periode) med trusler, er skandale. Det er en veletablert praksis i norsk strafferett at menn straffes strengere enn kvinner. Tror ikke du skal legge mer i det enn det. Anonymkode: 1e256...ec9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå