AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 Hei! Typen og jeg har avstandsforhold nå mens jeg studerer i utlandet. Vi hadde en liten uoffisiell «deal» om at han skulle komme å besøke meg en helg før jul og en helg før sommeren hvert år. Jeg sliter med ensomhet her (som vi har snakket en del om) og de helgene er «nødvendige» for meg. Nå forteller han meg at han og en kompis planlegger tur til London neste år for å se verdensmesterskap i noe gaming-greier, så da kan han ikke komme til meg for han kommer ikke til å ha penger nok til begge deler. Noe som betyr at vi ikke får sett hverandre på 4 måneder. Jeg lever på lånekassa og må vri på hver krone for å få det til å gå rundt, så jeg har ikke råa til å dra hjem utenom høytider. Har jeg rett til å vær skuffet her eller burde jeg bare unne han denne turen? Anonymkode: ed95d...159
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 Du har selvfølgelig rett til å bli skuffa. Men du har ikke rett til å surke deg til besøk. Han må selv velge å endre på sine prioriteringer. Har du fortalt han at du er skuffet over at han ikke kommer? Anonymkode: 0de34...064 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 Klart du kan bli skuffet. Men det er forståelig at han synes det er litt kjip å aldri kunne bruke pengene sine på andre ting fordi du har bestemt deg for å studere utenlands, så jeg forstår godt at han velger å bruke den ene turen til London med kompisen. Anonymkode: 3aeb4...810 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har selvfølgelig rett til å bli skuffa. Men du har ikke rett til å surke deg til besøk. Han må selv velge å endre på sine prioriteringer. Har du fortalt han at du er skuffet over at han ikke kommer? Anonymkode: 0de34...064 Har ikke fortalt han at jeg er skuffa enda nei, burde jeg gjør det? Da må han jo enten velge London-turen med dårlig samvittighet eller komme til meg selv om han har mer lyst til å dra til London? Anonymkode: ed95d...159
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 du valgte studere... hva med hans evt skuffelser? Anonymkode: 31bc4...ec4 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): du valgte studere... hva med hans evt skuffelser? Anonymkode: 31bc4...ec4 Jeg flyttet lenge før vi ble sammen. Jeg ville egentlig ikke ha noe forhold når jeg studerer men han kjempet for meg, og jeg valgte å gi han en sjanse etter lange samtaler om hvordan vi skal få avstandsforhold til å fungere. Ts Anonymkode: ed95d...159
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg flyttet lenge før vi ble sammen. Jeg ville egentlig ikke ha noe forhold når jeg studerer men han kjempet for meg, og jeg valgte å gi han en sjanse etter lange samtaler om hvordan vi skal få avstandsforhold til å fungere. Ts Anonymkode: ed95d...159 Men du MÅ JO snakke med kjæresten din om at du er lei deg og skuffet? Samtidig som du må respektere hans valg om London-tur. Du må jo nevne det du føler på? Lurer litt på hvordan dere er kjærester om man ikke skal dele følelser og tanker med hverandre. Du kan jo også si det, at det var HAN som kjempet for at dere skulle være i ett avstandsforhold, og om man ikke prioriterer hverandre når sjansene er der, kan dere likesågreit være venner, også treffes når dere treffes? Anonymkode: dfcc9...2b8 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg flyttet lenge før vi ble sammen. Jeg ville egentlig ikke ha noe forhold når jeg studerer men han kjempet for meg, og jeg valgte å gi han en sjanse etter lange samtaler om hvordan vi skal få avstandsforhold til å fungere. Ts Anonymkode: ed95d...159 Da er det lov å ombestemme seg igjen og avslutte. Anonymkode: f723f...a49
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 Du får lov til å ha de følelsene du har. Skjønner godt at han har lyst til å dra til England. Hvis du er ensom, så bør du prøve å få noen venner. Anonymkode: 01cd9...eb9 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 Han dropper å besøke deg for å spare pengene til en tur med en kompis neste år. = Han har en fot ute av forholdet, hvis ikke to. Anonymkode: b2389...69d
Virrevirrevapp Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 Høres ut som dere begge har dårlig råd med tanke på å opprettholde et avstandsforhold. Hva om dere begge får en ekstrajobb?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 Virrevirrevapp skrev (29 minutter siden): Høres ut som dere begge har dårlig råd med tanke på å opprettholde et avstandsforhold. Hva om dere begge får en ekstrajobb? Jeg har ikke mulighet til å jobbe her siden jeg ikke snakker språket. Han studerer og har en ekstrajobb. Anonymkode: ed95d...159
sjokoladeelskeren Skrevet 22. november 2023 #13 Skrevet 22. november 2023 Jeg hadde blitt veldig skuffa over prioriteringene hans. Hvis han slutter å prioritere deg allerede en måned inn i forholdet så kan du bare tenke deg hvordan det blir når dere har vært sammen lenge.
Gjest WhisperingWind Skrevet 22. november 2023 #14 Skrevet 22. november 2023 Jeg personlig hadde nok avsluttet. Om han var den som kjempet for å opprettholde forholdet tross avstand der du var mer realistisk mht at det kunne bli vanskelig så viser jo handlingen hans at det ble med ordene. Handling betyr mer enn ord🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #15 Skrevet 22. november 2023 Hvis han ikke er villig til å gå all in når han har sagt det, så er det ingen skam å snu. Det tror jeg at jeg hadde gjort i dette tilfelle. Du må gjerne si til han at du er skuffet og kanskje han kommer til deg istedet, men tankegangen hans er fremdeles den samme. Han prioriterer guttetur ovenfor kjærestetur når dere ikke har mulighet til å sees på flere mnd, det er et stort rødt flagg. Anonymkode: ed95d...159
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #16 Skrevet 22. november 2023 Han prioriterer deg ikke, kom deg unna Anonymkode: ed95d...159 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #17 Skrevet 22. november 2023 Big red flag! Dette er en bagatell i forhold til hva som vil komme senere når han starter sann allerede Anonymkode: ed95d...159 1
Daria Skrevet 22. november 2023 #18 Skrevet 22. november 2023 Neste jul? Dere har allerede laget besøksavtaler, som nå skaper konflikt, for mer enn et år fram i tid? Hvordan skape seg både problemer og sorger på forskudd... Hvis du er ensom og ikke kan språket på et sted du skal oppholde deg i flere år, burde fokuset ditt være på å bli kjent med folk og skaffe deg en omgangskrets og språkkunnskaper der du er, ikke basere deg på å være like ensom og avhengig av hans besøk i år framover. 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #19 Skrevet 23. november 2023 Hvor lenge har dere vært sammen og hvor lang tid har du igjen av studiet? Mulighet for overflytting til Norge? Anonymkode: 7a628...8e3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #20 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Han studerer og har en ekstrajobb. Anonymkode: ed95d...159 Kan han ikke jobbe litt ekstra i forkant av den turen da? Anonymkode: 0b506...306
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå