Gå til innhold

Er det mye mindre følsomt med kondom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker det nå frem til jeg begynner på en annen prevensjon. Er det helt ille for dere menn? Jeg merket ikke mye forskjell. 

Anonymkode: ff2c1...2da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mindre følsomt, og bra for oss som gjerne vil holde litt lengre 😁😁

Anonymkode: 5b900...6b6

Skrevet

Tenker at det naturlig nok nedsetter følelsen for menn. Man blokkerer jo mye av friksjonen. Selv merker jeg ikke forskjell på om mannen bruker kondom eller ikke.

Men som kvinne, er det uaktuelt å ha sex uten kondom. 

Anonymkode: 2b0a5...8d3

Skrevet

Jeg merker så og si ingen forskjell.

Hilsen mann.

Anonymkode: ea487...7ad

Skrevet (endret)

Kondom er ikke ille, men forskjellen er markant. Alt etter hvilken kondom dere går for. Noen kondomer er tjukkere enn andre. Jeg for min del liker ikke standard Profil-kondom (0,065mm), for synes den blir for tjukk. Liker Thin (0,055mm) bedre. Har ikke prøvd kondomer som er enda tynnere, da man i dag finner dem ned i 0,015mm på det tynneste. Det er så tynt at det bør ikke utgjøre særlig stor forskjell (uten at jeg har prøvd det da). 

Så hvis en mann ikke "liker kondom", så tenker jeg at dere bør prøve en tynnere kondom. Forskjellen på kondomtykkelse 0,065mm og 0,055mm eller enda bedre 0,045mm er ganske stor. Og så finner dere alternativ helt ned til 0,015mm.

Sliter en mann med tidlig utløsning så kan faktisk kondom med litt tjukkelse være et hjelpemiddel.

Endret av Bombasi
Skrevet

Det varierer fra person til person. Det letteste er nok å spør din mann.

Anonymkode: 42ae9...254

Skrevet

Tenker at den største forskjellen sitter i hodet. Har man kanskje "arvet" eller blitt fortalt av andre at dette er noe dritt, så blir holdningen til kondom deretter. Kona og jeg har brukt kondom som eneste prevensjon i maange år uten uhell og uten noe dårligere sex-liv, snarere tvert i mot ved at hun har følt seg tryggere ved å slippe å tilføre kroppen noe og mindre søl 🙂 Men det kan være et poeng å prøve seg frem til riktig merke + å akseptere litt "fomling med å sette den på" i begynnelsen. Etter noen gangers bruk blir dette bare en opphissende del av forspillet👍

Anonymkode: e8841...bf6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er det en stund siden jeg brukte kondom, men det var vel ikke rare forskjellen på følelsen,  var vel heller en bonus at den klemte litt rundt skaftet.

Men det største problemet som jeg husker det var at det var lite sexy å fikle med det før sex, og at det var litt klissete og lite romantisk når man tok det av.

Er forøvrig ikke noen motstander av kondom bare så det er sagt 🙂

Skrevet

Det varierer fra mann til mann, vil jeg tro. For min del er det enorm forskjell. Og det sitter absolutt ikke i hodet. Med første kjæresten min visste jeg jo ikke noe om hvordan det kunne føles uten, før hun begynte på pillen, men da åpnet en helt ny verden seg for oss seksuelt. For begge. Og slik har det vært siden med andre partnere også. Ikke alltid hun har kjent store forskjellen, men jeg har. 

Men det er klart. Kondom brukes helt klart før man går inn i noe eksklusivt. 

Skrevet

Jeg brukte det mye i yngre år, og opplevde egentlig bare étt problem, og det er at jeg har mye precum. Med en gang det blir bløtt inni kondomet, så forsvinner følelsen. Ideelt sett burde jeg pakke ut tre-fire stykker, slik at skifte kunne ha gått lynraskt. 

Heldigvis ble det sterilisering etterhvert. 

Anonymkode: 0dfb1...262

Skrevet

Ja, det er en forskjell. Ganske betydelig for min del. Å kjenne fuktigheten fra kvinnen rundt skaftet er noe helt annet enn den klissete sausen på kondomet. Friksjon og bevegelsen av forhud er også nedsatt, noe som hemmer nytelsen, men det aller verste, ihvertfall for meg, er strikken innerst. Den klemmer så hardt rundt at blodårene på siden virker som de skal sprenge, og skaper smerter. Etterpå er det et skikkelig dypt «sokkemerke» på kuken. Har prøvd flere størrelser og fasonger, men finner ingen ordentlig behagelige. 

• Liker 1
Skrevet

Er som natt og dag her, og ødelegger spontanitet helt. Så er glad jeg er ferdig med det, i dag ville jeg nok takket nei til sex om det var kondom involvert 

Anonymkode: ff3e1...863

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mindre følsomt, og bra for oss som gjerne vil holde litt lengre 😁😁

Anonymkode: 5b900...6b6

Men likevel kjenner dere vagina godt?😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er som natt og dag her, og ødelegger spontanitet helt. Så er glad jeg er ferdig med det, i dag ville jeg nok takket nei til sex om det var kondom involvert 

Anonymkode: ff3e1...863

Ja det setter en liten brems å få den på🤪 tenk at jeg skulle bli 36 år før jeg brukte kondom første gang .. ts

Skrevet

Det er ikke bare nedsatt følsomhet som setter en demper. Men også det at man blir fratatt tilfredsstillelsen det er å slippe løs alt man har av sæd og fylle damen med dette. Gir en helt spesiell følelse dette. 

Anonymkode: da334...fe3

Skrevet
Påkrevd skrev (9 minutter siden):

Ja, det er en forskjell. Ganske betydelig for min del. Å kjenne fuktigheten fra kvinnen rundt skaftet er noe helt annet enn den klissete sausen på kondomet. Friksjon og bevegelsen av forhud er også nedsatt, noe som hemmer nytelsen, men det aller verste, ihvertfall for meg, er strikken innerst. Den klemmer så hardt rundt at blodårene på siden virker som de skal sprenge, og skaper smerter. Etterpå er det et skikkelig dypt «sokkemerke» på kuken. Har prøvd flere størrelser og fasonger, men finner ingen ordentlig behagelige. 

Huff da .. Jeg la merke til at når det kom for han så tok han fingrene nederst på kondomen, eller om det var for å gi meg ekstra friksjon. Det kan godt hende. Tenkte han var redd den skulle rulle av akkurat i det han kom. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke bare nedsatt følsomhet som setter en demper. Men også det at man blir fratatt tilfredsstillelsen det er å slippe løs alt man har av sæd og fylle damen med dette. Gir en helt spesiell følelse dette. 

Anonymkode: da334...fe3

Skjønner... Er helt enig. Men denne mannen er veldig redd for å gjøre meg gravid. Det er jeg også redd for men vet når jeg har sikre perioder og itillegg går jeg på piller. 

Skrevet

Jeg som kvinne liker mye bedre sex uten kondom enn med. For det første synes jeg kondomen gjør sex litt mer "mekanisk" og ikke så spontant. I tilegg kjenner jeg friksjonen dårligere, og mister det at han kan fylle meg opp med sæd. 

Nå er jeg gift da, så vi har kun behov for kondom de gangene jeg har byttet prevensjon. 

Anonymkode: 56f20...804

• Liker 2
Skrevet
Sphere skrev (53 minutter siden):

Men det er klart. Kondom brukes helt klart før man går inn i noe eksklusivt. 

Er ham usikker på om han vil med meg tro? Derfor han bruker kondom? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er ham usikker på om han vil med meg tro? Derfor han bruker kondom? 

Mest av alt vil jeg tro det handler om at du ikke blir gravid fram til du begynner med annen prevensjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...