AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 Frykter å bli stemplet som rasist her, men det er jeg altså ikke. Jeg er bare litt bekymret for hva denne religionen kan gjøre med datteren min. For litt over et halvt år siden kom min 13 år gamle datter til meg og fortalte at hun var muslim. Jeg ble litt i sjokk, men valgte å reagere på en støttende måte. Tenkte vel litt i mitt stille sinn at dette ville gå over. Nå har det eskalert føler jeg. Hun har begynt på ny skole (ungdomsskole) og er nesten ikke sammen med sine gamle norske venner, de virker ikke til å være bra nok lenger, men virker å oppsøke muslimer og er omtrent kun sammen med dem på skolen og fritiden. Hun leser muslimske bøker, kommer hjem og snakker lange muslimske/arabiske gloser som vennene hennes har lært henne. Hun hører på arabisk musikk (listen hennes på Spotify inneholder MYE av denne sjangeren), sier hun kun liker arabiske gutter og hun har sluttet å spise svinekjøtt. Når man ser hvordan verden har blitt i den muslimske religionen så begynner jeg å bli litt redd for hvilken vei dette vil ta. Har noen av dere opplevd dette? Og vil det gå over? Vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg kan jo ikke vise min misnøye så tydelig heller føler jeg, det vil jo bare ende dårlig. Det er jo ikke normalt for en etnisk norsk ungdom å ville konvertere til islam…? Eller? Jeg her aldri hørt om det. Er det vanlig? hilsen bekymret mor Anonymkode: 9a6c4...da1 12
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 Det er nok bare en fase, 😊 Anonymkode: 97c29...422 11 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er nok bare en fase, 😊 Anonymkode: 97c29...422 Håper så inderlig du har rett..! Ts Anonymkode: 9a6c4...da1 3 1 2
frivis Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 Du må ta deg en skikkelig alvorsprat med henne. Dette er ikke bra utvikling. Stakkars barn. Du er jo rollemodellen hennes. 8 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 jeg hadde vært veldig bekymret. Islam er en voldsforherligende og kvindeundertrykkende religion. fortell henne det. Heldigvis kan mye endre seg når man er 13 år, men likevel! bytt skole om nødvedig. Anonymkode: 63c73...8cd 21 13
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 Jeg ville vært åpen med henne om hvorfor det bekymrer deg. Fortell om historikken, kvinnesynet osv. Vær tydelig på at hun gjerne må få tro på hvilken gud hun vil, men det er viktig for deg at hun skal være i et miljø der hun blir respektert og blir bra behandlet. Anonymkode: ff7c5...ff8 11 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 13 åringen min kan i løpet av 4 uker være lesbisk, bi, han, hen og alt der i mellom. Ville tatt dette med stor ro. Anonymkode: 3d0c2...2ea 6 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville vært åpen med henne om hvorfor det bekymrer deg. Fortell om historikken, kvinnesynet osv. Vær tydelig på at hun gjerne må få tro på hvilken gud hun vil, men det er viktig for deg at hun skal være i et miljø der hun blir respektert og blir bra behandlet. Anonymkode: ff7c5...ff8 Dette! Se på serien Kalifat sammen med henne? Opplys henne om kvinnesynet! Anonymkode: dea92...1a9 9 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 13 åringen min kan i løpet av 4 uker være lesbisk, bi, han, hen og alt der i mellom. Ville tatt dette med stor ro. Anonymkode: 3d0c2...2ea Jeg ville muligens flyttet til Finnmark😅 Anonymkode: dea92...1a9 5 11
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 Bare forbigående tenåringsfjas. Men pass på så hun ikke tar en impulsiv reise til Tyrkia…(les:ISIS). Anonymkode: c3fdb...21c 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 Det er veldig tydelig at de som skriver i denne tråden ikke vet noe som helst om islam. Det er da virkelig ikke noe verre enn noen annen religion. Anonymkode: fd392...4e0 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 Du må flytte med henne. LANGT vekk! Anonymkode: 3e0e9...48b 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #13 Skrevet 22. november 2023 La henne bo noen år i Iran eller Afghanistan når hun blir 18 så går det nok over. https://amnesty.no/kvinners-rettigheter-i-iran Anonymkode: 1fefe...b31 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #14 Skrevet 22. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Frykter å bli stemplet som rasist her, men det er jeg altså ikke. Jeg er bare litt bekymret for hva denne religionen kan gjøre med datteren min. For litt over et halvt år siden kom min 13 år gamle datter til meg og fortalte at hun var muslim. Jeg ble litt i sjokk, men valgte å reagere på en støttende måte. Tenkte vel litt i mitt stille sinn at dette ville gå over. Nå har det eskalert føler jeg. Hun har begynt på ny skole (ungdomsskole) og er nesten ikke sammen med sine gamle norske venner, de virker ikke til å være bra nok lenger, men virker å oppsøke muslimer og er omtrent kun sammen med dem på skolen og fritiden. Hun leser muslimske bøker, kommer hjem og snakker lange muslimske/arabiske gloser som vennene hennes har lært henne. Hun hører på arabisk musikk (listen hennes på Spotify inneholder MYE av denne sjangeren), sier hun kun liker arabiske gutter og hun har sluttet å spise svinekjøtt. Når man ser hvordan verden har blitt i den muslimske religionen så begynner jeg å bli litt redd for hvilken vei dette vil ta. Har noen av dere opplevd dette? Og vil det gå over? Vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg kan jo ikke vise min misnøye så tydelig heller føler jeg, det vil jo bare ende dårlig. Det er jo ikke normalt for en etnisk norsk ungdom å ville konvertere til islam…? Eller? Jeg her aldri hørt om det. Er det vanlig? hilsen bekymret mor Anonymkode: 9a6c4...da1 Religion har generelt mange veldig bra verdier og normer. jeg er selv ikke troende men kan forstå hvorfor folk er det. det at hun også begynner å lære språket er helt fantastisk. å kunne mer enn bare norsk og engelsk kan åpne mange fine dører. jeg hadde satt meg ned for å skjønne hvorfor dette er så appelerende for mitt barn. lest meg opp, spurt og gravd. kanskje også spurt om å få være med på en samling eller lignende for å forstå. mitt syn på religion er at det er en bra ting. men man får aldri det bra trykket ned i halsen av media. men heller alt det dårlige og sjuke. Anonymkode: 12663...3f3 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #15 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er veldig tydelig at de som skriver i denne tråden ikke vet noe som helst om islam. Det er da virkelig ikke noe verre enn noen annen religion. Anonymkode: fd392...4e0 Neida, mistet forøvrig min ungdomsvenninne pga hun gikk inn i et forhold med en sterkt troende muslim. Ille var det når hun ikke ville/greide å følge alle de hemmende og absurde reglene for kvinner. Verre ble det da hun avsluttet forholdet, tok ikke lang tid før han avsluttet livet henne på en grotesk måte. Vi snakker øks, avkappet rygg, forlatt alene for å forblø. Selvsagt flere kvinner som har møtt en ublid skjebne pga psykisk syke og voldelige norske menn, men dette er virkelig noe helt annet. Jeg ville tatt opptil flere alvorsprater med min datter og forklart at hun rett og slett må avvise denne religionen. Hun er fortsatt et barn, du har ansvar for hennes velferd. Anonymkode: 69ede...d0e 2 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #16 Skrevet 22. november 2023 Folk må da få velge religionen sin selv. Eller ærlig talt, er det egentlig et valg i det hele tatt? Hvis hun finner det greiene der troverdig, så er det bare sånn det er. Du kan ikke forby henne å være overbevist. Anonymkode: 3a325...165 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #17 Skrevet 22. november 2023 Hun begynner å gå med sjal snart så hun kan beskytte seg mot mannlige øyner. NEI, dette er ikke sunt. Anonymkode: 9b8ce...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #18 Skrevet 22. november 2023 Her synes jeg du bør ta henne på ordet. Fra nå av blir det bønnestund 5 ganger om dagen, uansett om hun holder på med noe annet. Kvinner skal underordne seg mannen, så hun kan få begynne med å gjøre husarbeid noen timer hver dag, vaske klær og rydde rom og sånt for brødrene sine (hvis hun har brødre). Spise middag når alle menn i familien er mette og har forlatt bordet. Ingen omgang med motsatt kjønn uten en mannlig slektning som anstand, så de fleste aktiviteter på kveldstid utgår. Gi bort alt hun har av "uanstendige" klær (eller lat som du gir dem bort, og putt dem på loftet). Og så kan du jo begynne å snakke om at du ser etter en ektemann for henne - et godt, arrangert ekteskap - helst med et søskenbarn. Håper hun har mange søskenbarn. Tremenning kan til nød fungere. Anonymkode: 3871c...4e8 6 9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #19 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er veldig tydelig at de som skriver i denne tråden ikke vet noe som helst om islam. Det er da virkelig ikke noe verre enn noen annen religion. Anonymkode: fd392...4e0 Kan du nevne 5 ting som islam har bidratt med for å gjøre Norge og Europa bedre?. Anonymkode: cc3f0...9b7 7 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #20 Skrevet 22. november 2023 Du får spørre henne hvorfor hun vil bli en del av en religion som støtter tildekking av barn fordi de er så vakre at andre menn kan få lyst på den. Ref til profeten som giftet seg med en NI år ungt barn. Anonymkode: d589c...eeb 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå