Gå til innhold

Hvor gammel var barnet da dere sluttet å bruke babycall hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når var det «trygt» for dere og barnet å ikke ha babycall på rommet når barnet sov om natten?

Anonymkode: 35bd0...eb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bodde i leilighet første 2 årene, og vi brukte det hver dag selv om vi uansett hørte henne, ble vel bare en vane. Da vi flyttet til hus da hun var litt var ca 2 1/2 år, så sluttet vi å bruke det fordi lillesøster tok den over og hun våkner aldri/sjeldent på natt og kunne gå ut av sengen først. Kjøpte babycall så vi kunne ha til begge to hvis f-eks en av oss er hjemme alene og er utenfor huset i hagen etter de er lagt eller f-eks driver på med noe i kjelleren, trener f.eks.

Så føler det kommer litt an på hvordan man bor. I leiligheten vi bodde i starten med rommet vegg i vegg med oss så ble det bare en vane å ha den på, selv om vi hørte uansett :) 

Anonymkode: e3595...00f

Skrevet

Vi hadde aldrig babycall, bodde i liten leilighet med første barnet og følte ikke at vi trengte det til No 2. 

Skrevet

Vi har aldri brukt om natten, men barna har uansett vært nærmere året før de flyttet på eget rom. Vi har også dørene på gløtt mellom rommene, så vi hører om det er noe.

Vi har noen ganger brukt om kvelden, dersom vi er i hagen eller kjelleren. Vi bruker også om dagen, når barna sover i vogna eller vi ikke hører dem på rommet.

Anonymkode: f305a...598

Skrevet

Kan forstå at man ikke trenger om natten, da man selv ligger i nærheten.

Men hva om kvelden, når man sitter på stuen før leggetid. Ts

• Liker 1
Skrevet

Aldri eid en babycall, og barnet er snart 3. Deler fortsatt rom med oss, siden de andre rommene bor storesøsken på, og på kvelden etter barnet er lagt, så kan vi bare ha døren på gløtt for å få med oss om det kommer noe lyd i fra barnet. Hvis vi har vært hos familie hvor det er større avstand mellom stue og soverom så har jeg bare satt opp en videolink/messengersamtale mellom to enheter for å gjøre samme jobben

Skrevet

Eldste er 4. Vi bruker fortsatt babycall. Syns det er betryggende å ha det da huset er stort. Rommene er ikke ved siden av hverandre.

Selv om 4 åringen sover hele natten hender det at han våkner å roper mamma kan du komme.

De gangene babycallen har hvert tom for batteri å han har våknet har han hvert lei seg fordi vi ikke hørte han. Ja han kan komme ut av rommet sitt å rope på oss, men jeg tror det er mer betryggende for han å vite at vi alltid hører han om det er noe. Når han må rope på oss fra trappa tar det lenger tid for oss å våkne enn om babycallen hadde ligget ved siden av meg 🤣

Så vi får se når vi gir slipp på den. Men det er en så triviell ting som egentlig ikke tar stor plass i livet vårt, så hvorfor ikke bare ha den tenker jeg om man føler det er tryggere. 

Anonymkode: 5833a...c04

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kommer Veldig an på hvordan huset er utformet. Het hjemme hører vi enkelt om noen våkner, og vi bor på ett plan. Så her brukte vi det bare i babytid. 

Men hos svigers sover barna i kjeller, hvor vi verken hører eller synes de trenger å gå opp. Så der bruker vi det selv om yngste er 5. De vet de kan be oss komme ned med den. 

Anonymkode: 53ee6...678

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når var det «trygt» for dere og barnet å ikke ha babycall på rommet når barnet sov om natten?

bor i leilighet og nå har den ene forsvunnet så ja, det ble til hun var 3 og et halvt år. skulle gjerne hatt den lengre men kjøper ikke ny

Skrevet

Nå nylig, han er 2,5 år og har begynt å komme ut av spverommet hvis han våkner på kvelden😅 så der sparte vi oss for å kjøpe ny babycall til lillesøster som straks skal begynne å sove på eget rom🤌🏼😆

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Aldri brukt den da heller. Men det ville vel vært når ungen slutter å våkne hver kveld 

Anonymkode: 094a7...532

Skrevet

Hvis vi har tv på og sitter i stua så risikerer vi å ikke høre hvis barna gråter. Dørene har gummilist, og sammen med veggene er det veldig god lydisolering.  Eldste går ut og henter oss selv hvis han våkner og ikke klarer å sovne selv, gjerne uten at babycall slår ut, men vi kommer til å bruke babycall så lenge yngste ligger i sprinkelseng og ikke kommer seg ut på egenhånd. Bruker også babycall hvis yngste sover ute i vogn, for er ikke noe vindu å sette på gløtt så vi må evt ha ei dør åpen. 
Yngste er 2,5 år nå. Sover stort sett alltid gjennom natta og hele kvelden, på dagtid sover hun til hun blir vekket, på morgenen våkner alltid storebror først, så er egentlig bare for sikkerhets skyld til de gangene hun er syk/plaga eller våkner på natta og må tisse 

Anonymkode: 1c46a...b63

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da han var ca 12-13 år. Da visste vi at han sov om natta.

Anonymkode: 785e3...106

Skrevet

Har du så enormt hus at du ikke hører en unge skrike? Det burde virkelig ikke være et problem i de aller fleste hus å klare og høre en unge gråte eller skrike uten babycall. Har i hvert fall ingen problemer med å høre barnet vræle i etasjen over, selv om jeg sitter i stuen.

Den kan være kjekk å ha imidlertid, om man går ned i kjelleren for å vaske klær osv og kjellervegger isolerer mot lyd ovenfra og man er mye lengre unna soverommene.

Anonymkode: 80bff...f2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du så enormt hus at du ikke hører en unge skrike? Det burde virkelig ikke være et problem i de aller fleste hus å klare og høre en unge gråte eller skrike uten babycall. Har i hvert fall ingen problemer med å høre barnet vræle i etasjen over, selv om jeg sitter i stuen.

Den kan være kjekk å ha imidlertid, om man går ned i kjelleren for å vaske klær osv og kjellervegger isolerer mot lyd ovenfra og man er mye lengre unna soverommene.

Anonymkode: 80bff...f2c

Jeg er ikke ts, men vårt hus er bygget sånn at vi hører veldig lite fra soverommet til barna til der vi har sofaen i stua. Det er ikke enormt, men tykke murvegger og tykt etasjeskille, begge deler med god lydisolasjon. For å høre noe må lyden komme ned åpningen der trappa er, og lyden reflekteres dårlig fra soverom til stue(hørte mye mer fra vårt soverom som ligger øverst i trappa, eller fra barnas soverom til kjøkkenet som ligger nederst i trappa). Legg på god lydisolering i døra. Vi kan solist høre noe når tv er av(har merket det når vi har glemt å skru på babycall noen få ganger), men har ikke sjans med tv på. 

Anonymkode: 1c46a...b63

• Liker 1
Skrevet

Har aldri brukt det.

Anonymkode: 8b4f6...2eb

Skrevet

Hører om ungen gråter 😅 

Anonymkode: 90509...f4f

Skrevet

Aldri brukt. Ungen sov også ute hele året, men hørte med en gang det ble gråt. Eneste gangen det kunne ta litt tid før jeg hørte noe var i dusjen og hadde lukket badedøra. 

Skrevet

5 år og vi bruker det forsatt. Vi har en datter som sover veldig urolig og hjort det i alle år. Hun har også ofte vondt i beina...så vi bruker det egentlig bare for å se an situasjonen..om vi må gå inn til henne eller ikke.

Hun kan komme inn til oss..men ikke alltid hun gjør det. Og da kan vi se på skjermen om hun roer seg selv eller om vi må inn 

Skrevet

4 år. Bruker fortsatt. Alene med barnet (ja, HELT alene, far er død). Barnet sover urolig og huset er gammelt med bråkete dører. Bruker babycall for å sjekke om jeg må inn, når jeg dusjer ++. Vil ikke løpe inn og bråke unødig. Tenker det er en trygghet for meg, og ser ikke problemet. 

Anonymkode: 27361...9d0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...