Gå til innhold

Angst for gruppetimer på treningssenter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nylig meldt meg inn på et treningssenter. Jeg vil så gjerne bli med på ulike kondis-gruppetimer, men tør rett og slett ikke, så driver egentlig med ting alene som jeg ikke egentlig trives med, tredemølle, noe apparater. Greia er at jeg føler at kondisen min er veldig dårlig, og da vil jeg antagelig ikke klare å henge med på en gruppetime. Jeg er litt sosial usikker på den måten. Men det finnes ingen kondis-timer bare for de med dårlig kondis? Bør jeg trene meg opp alene først?

Anonymkode: aab2a...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig med ulik kondis og eneste måten å bli bedre på er å trene.

Jeg er selv sosialt usikker, men hev meg på gruppetimer likevel. Er fortsatt nervøs og usikker foran hver time, og jeg er en av dem med dårligst kondis, men det føles lettere for hver gang. Og gir en utrolig mestringsfølelse når man utfordrer angsten og gjør ting man har lyst til men ikke tør.

Anonymkode: 8112b...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er folk på alle nivå på gruppetimer, og så om du skulle være dårligst? Det er ikke en konkurranse om å være best og noen må faktisk være dårligst. Du blir heller aldri bedre om du ikke prøver. 

Jeg har selv diverse psykiske utfordringer, men møter opp tidlig og finner meg en trygg plass og når treninga starter er jeg i min egen verden og ser ingenting av hva de andre holder på med. 

Gruppetrening er gøy, velg en time som er kort og lett i første omgang. Resepsjonen kan garantert hjelpe deg med hva som passer for nybegynnere om du ikke finner det på nettsiden deres. 

Anonymkode: af477...ac8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også noia for slike gruppetreninger. Hadde en grusom opplevelse for noen år siden på gruppetrening. Hvor jeg var uheldig og slapp en skikkelig braker når musikken var slått av og vi skulle tøye, brekke og strekke til slutt. 😚Holdt på å dø av skam. Aldri mer!

Anonymkode: 6b794...22a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har også noia for slike gruppetreninger. Hadde en grusom opplevelse for noen år siden på gruppetrening. Hvor jeg var uheldig og slapp en skikkelig braker når musikken var slått av og vi skulle tøye, brekke og strekke til slutt. 😚Holdt på å dø av skam. Aldri mer!

Anonymkode: 6b794...22a

Uff skjønner deg godt, men vil jo tro at det ikke er samme gjengen som er på trening flere år senere. Og de husker nok ikke deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er folk i alle nivåer på timer, og en god instruktør gir alltid alternativer hvis det foreks er HIIT eller styrketimer. Du tar det på ditt nivå med ditt utgangspunkt. Er det en dansetime tilpasser du selv, mindre bevegelser, ikke ta med armene i første omgang foreks. Alt kan tilpasses deg. Og når timen er i gang har alle nok med seg selv og ingen kommer til å se på deg! Stå bakerst hvis det føles tryggere. Du blir også fort sprekere når du bare begynner. Men du skal ikke sammenligne deg med verken 25 åringen som trener hardt hver dag eller 60 åringen med stive hofter. ☺️

Anonymkode: 267c0...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du at alle på den gruppetreninga var superspreke når de begynte 😃
Jeg har gått på gruppetrening i snart 10 år, og innimellom kommer det noen nye, og de får nesten prestasjonsangst pga de henger ikke med i starten.
Det er ingen av oss som tenker at det er merkelig, for alle må starte et sted

Anonymkode: e9428...f3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Det er ingenting å være redd for, gruppetimer er helt fantastisk! Ingen tenker på hvor god form du er i, de tenker på seg selv, og å ha det gøy og trene sammen. Instruktøren bryr seg heller ikke om du er «dårlig» de blir bare glade for at du vil være med! 
I hvertfall på mitt treningssenter er miljøet på gruppetimer kjempebra. Alle er hyggelige, støtter hverandre og sprer så mye varme😊

Anonymkode: 9705b...db9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...