Gå til innhold

Feil å be kjæresten kutte kontakten med venn hen har "crush" på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var noe som skjedde for en stund siden da vi fremdeles var sammen- hen er eksen min nå. Jeg klarer bare ikke å slutte å tenke på det og lurer på om jeg eller hen var urimelig. 

Kjæresten min nevnte en dag at hen hadde fått et lite "crush", blitt forelsket i en venn. Kjæresten hadde mange venner over nettet som hen både chattet og snakket med ofte. Jeg ble selvsagt knust siden vi var i et monogamt forhold og ba om at hen skulle kutte kontakten med denne personen. Jeg husker ikke om jeg ba om det mens forelskelsen varte eller permanent, men jeg tror det første. Grunnen til at jeg ville dette var at jeg følte at å ikke kutte kontakten var å mate forelskelsen og gjøre den sterkere. 

Kjæresten min ga uttrykk for at hen følte at dette var det samme som å be hen kutte kontakten med alle internettvennene sine, noe jeg ikke skjønte og fremdeles ikke skjønner. 

Jeg prøvde å forklare meg, hen prøvde å forklare seg, men vi kom ingen vei og det endte opp med at hen fortsatte å holde kontakten med denne personen. Og en stund etter slo vi felles opp med hverandre. 

Jeg husker heller ikke spesifikt forklaringene hens, men husker at det ga ingen mening for meg og jeg syntes hen var urimelig som ikke ville prøve å bli kvitt denne forelskelsen og det føltes som et bedrag. 

Har valgt å sensurere kjønn på begge personene da dette ikke er relevant. 

Var jeg, hen eller begge urimelige?

Anonymkode: f91b5...d98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir jo ikke blind og døv i et forhold og man kan oppleve å bli betatt av andre, men da må man ta ansvar og kvele det i startfasen, ikke nære det og bygge videre opp! 

Anonymkode: 79c21...b99

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg syns kjæresten eller eksen din var urimelig. Helt klart. Dere er kanskje ganske unge, men det er ikke vanlig å godta at partner er i kontakt med noen de er emosjonelt utro med.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Man nærer ikke en forelskelse i andre når man er i et monogamt forhold. Du gjorde rett.

Anonymkode: c0308...403

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Kjærester har ikke kontakt med noen andre de føler seg forelsket i. Om han er det, så går du fra ham.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Støtter deg helt her, TS. Det er selvfølgelig innafor å ha venner, men hvis det dukker opp følelser for disse (eller andre) så bør man faktisk kutte kontakten av respekt for forholdet man er i. 

Og bare ignorer de som er kjempemorsomme og ikke forstår bruken av "hen". Tydeligvis ikke alle som har fått med seg at det er et relativt normalt uttrykk i disse dager. 

Anonymkode: 35935...8e4

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Man blir jo ikke blind og døv i et forhold og man kan oppleve å bli betatt av andre, men da må man ta ansvar og kvele det i startfasen, ikke nære det og bygge videre opp! 

Anonymkode: 79c21...b99

frøkna skrev (48 minutter siden):

Jeg syns kjæresten eller eksen din var urimelig. Helt klart. Dere er kanskje ganske unge, men det er ikke vanlig å godta at partner er i kontakt med noen de er emosjonelt utro med.

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Man nærer ikke en forelskelse i andre når man er i et monogamt forhold. Du gjorde rett.

Anonymkode: c0308...403

exictence skrev (15 minutter siden):

Kjærester har ikke kontakt med noen andre de føler seg forelsket i. Om han er det, så går du fra ham.

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Støtter deg helt her, TS. Det er selvfølgelig innafor å ha venner, men hvis det dukker opp følelser for disse (eller andre) så bør man faktisk kutte kontakten av respekt for forholdet man er i. 

Og bare ignorer de som er kjempemorsomme og ikke forstår bruken av "hen". Tydeligvis ikke alle som har fått med seg at det er et relativt normalt uttrykk i disse dager. 

Anonymkode: 35935...8e4

Takker for svar! Føles veldig godt å få vite at det er flere som er enige med meg.

Skulle gjerne kunne lest tankene til eksen og funnet ut hvorfor hen reagerte som hen gjorde. Kunne jo tatt kontakt med hen og spurt, men det frister ikke. 

Hen-tullingene ignorerer jeg bare. 😆

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette var noe som skjedde for en stund siden da vi fremdeles var sammen- hen er eksen min nå. Jeg klarer bare ikke å slutte å tenke på det og lurer på om jeg eller hen var urimelig. 

Kjæresten min nevnte en dag at hen hadde fått et lite "crush", blitt forelsket i en venn. Kjæresten hadde mange venner over nettet som hen både chattet og snakket med ofte. Jeg ble selvsagt knust siden vi var i et monogamt forhold og ba om at hen skulle kutte kontakten med denne personen. Jeg husker ikke om jeg ba om det mens forelskelsen varte eller permanent, men jeg tror det første. Grunnen til at jeg ville dette var at jeg følte at å ikke kutte kontakten var å mate forelskelsen og gjøre den sterkere. 

Kjæresten min ga uttrykk for at hen følte at dette var det samme som å be hen kutte kontakten med alle internettvennene sine, noe jeg ikke skjønte og fremdeles ikke skjønner. 

Jeg prøvde å forklare meg, hen prøvde å forklare seg, men vi kom ingen vei og det endte opp med at hen fortsatte å holde kontakten med denne personen. Og en stund etter slo vi felles opp med hverandre. 

Jeg husker heller ikke spesifikt forklaringene hens, men husker at det ga ingen mening for meg og jeg syntes hen var urimelig som ikke ville prøve å bli kvitt denne forelskelsen og det føltes som et bedrag. 

hen var urimelig. Så klart det ikke er greit for deg når kjæresten din opprettholder kontakt med noen han har crush på. Og syns og ddt er sykt at hn så casually bare fprtalte deg at hn hadde crush på vedkommende, som om det ikke var noe å bry seg om.

• Nyttig 4
Skrevet

Vi kan alle ha kontakt med de man vil. Du velger selvsagt om du ønsker å være i et forhold med en som blir forelsket i andre, og ønsker å ha kontakt med henne.

Nå som det er slutt (bra du er kvitt dusten 💪), så står han selvsagt fritt til å være med denne crushen, og gjerne ha sex og/eller bli kjærester.

Anonymkode: 274fe...e3d

Skrevet

Såklart. Hvorfor skulle man engang ha vært i et forhold med noen om man var forelsket i noen andre ? Det er jo urettferdig mot alle parter. 

Det at din eks hadde så mange internettvenniner og det liksom skulle være et argument skjønner jeg ihvertfall ikke noe av. Å såklart var det helt riktig å gå hver deres vei 😅😅 ikke noe tap for din del ihvertfall!

Anonymkode: 97010...443

• Liker 1
Skrevet

Er det bedre om TS skriver h*n? 

Hvorfor er det viktig å vite om det er han eller hun? Er ikke problemstillingen den samme? Synes det er helt greit å anonymisere kjønn, jeg. Da blir det kjønnsnøytralt. 

Anonymkode: 7365a...dc8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, selv om jeg ikke ser poenget med å anonymisere kjønnet her.

Anonymkode: 1b2da...a75

Skrevet

Det at h*n anklager deg for at det nå ikke er lov å ha noen internett venner er manipulerende. Som å legge skyld på deg, å male deg urimelig for noe som er fullstendig normalt å reagerer på så h*n skal få det som h*n vil. 

Anonymkode: d4086...e1f

Skrevet

Du var ikke urimelig, såklart det er greit å be hen om å kutte kontakt ved en forelskelse. 

Anonymkode: dba91...157

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor er det viktig å vite om det er han eller hun? Er ikke problemstillingen den samme? Synes det er helt greit å anonymisere kjønn, jeg. Da blir det kjønnsnøytralt. 

Det går an å kjønnsnøytralisere uten å bruke ordet "hen" 

Anonymkode: 60848...a06

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Såklart. Hvorfor skulle man engang ha vært i et forhold med noen om man var forelsket i noen andre ? Det er jo urettferdig mot alle parter. 

Det at din eks hadde så mange internettvenniner og det liksom skulle være et argument skjønner jeg ihvertfall ikke noe av. Å såklart var det helt riktig å gå hver deres vei 😅😅 ikke noe tap for din del ihvertfall!

Anonymkode: 97010...443

Nå er jo alle kjønn her skjult, men jeg kan si det var ikke bare kvinnelige venner hen hadde. Vil si det var ganske 50-50. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Takk, det var akkurat dette som var tanken med å skjule kjønn. :) Folk har så lett for å reagere på en måte hvis det er kvinne og en annen hvis det er mann. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det går an å kjønnsnøytralisere uten å bruke ordet "hen" 

Anonymkode: 60848...a06

Hen synes jeg er den enkleste måten. Trodde voksne mennesker var fornuftige nok til å klare å følge med til tross for dette. 

Hva hadde vært bedre? De/dem, h*n, kalle folk for A og B? 

Bokstavløsningen er jeg personlig ikke fan av.

Usj, brøt regelen min med å ignorere de henbesatte... 

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger

-Safiye, mod

Skrevet

Det skal godt gjøres at man ikke får et crush på en annen i løpet av et langt samliv. Det som spiller inn om det er greit eller ikke er hvor ofte og god kontakt de har. Dersom det er noen hen møter daglig kan det fort oppstå problemer. Selv om motparten i utgangspunktet ikke er interessert kan hen bli betatt av følelsene den andre part viser (om det gir mening). En annen ting er om dette crushet oppfattes som gjensidig. Jeg vet om ei som har følelser for en annen mann enn kjæresten, men han er "erkehomofil" og kan ikke tenke seg en kvinnelig kjæreste uansett hvor sterkt crush hun har på han. Slike crush har en tendens til å gå over etter noe tid.

Anonymkode: 7fbfe...c27

Gjest Mannonym20
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.11.2023 den 8.32):

jeg synes det er veldig vanskelig å lese disse trådene om "hen". Blir bare forvirret av det. 

Skrevet
23 hours ago, Mannonym20 said:

jeg synes det er veldig vanskelig å lese disse trådene om "hen". Blir bare forvirret av det. 

Enig, det brukes til alle mulige rare ting. Eksempel: noen snakker om at barnet kan løpe mellom to hus så sier de: "barnet kan løpe mellom husene som hen vil". Her erstatter de altså "det" med "hen". Et barn, flere barn etc.

Anonymkode: e1bd3...25c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...