AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #21 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): dere. Når dette har pågått såpass lenge er det uholdbart Helt vanlig. Det settes ikke inn vikar før de 16 dagene har gått. Anonymkode: 075a1...64b 2
Brunello Skrevet 22. november 2023 #22 Skrevet 22. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Selvfølgelig ser du ikke problemet, for du aner ikke hva du snakker om. Få deg heller et liv. En voksen mann som sitter på et kvinneforum og babler og kverulerer om ting han ikke har det minste greie på, hjelpe meg ... Meld deg heller som frivillig et sted eller noe. Anonymkode: ea239...cc9 Kan du ikke heller forklare problemet i stede for brukerangrep. Ts skrev ikke i sitt innlegg at de var for få mellom 0830 og 16.00. Endret 22. november 2023 av Brunello
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #23 Skrevet 22. november 2023 Rosa Dartle skrev (1 time siden): Aldri fått lov? Dere har plikt til å sende avvik. På min arbeidsplass sender jeg avvik minst én gang i måneden. Hvis jeg oppdager rutiner som ikke er oppdatert, hvis det er oppgaver jeg ikke får utført osv. Dere skal ha gått gjennom rutine for avvik. Der skal det stå når dere skal melde. Manglende bemanning er ofte en av dem, f.eks hvis dere bryter bemanningsnormen. Avvik er brudd på lovverk, interne retningslinjer og etiske retningslinjer. Dersom utesjekken ikke ble utført er dette et avvik som må meldes. Du kan f.eks skrive det slik: Manglende bemanning gjorde at vi ikke fikk utført utesjekk. Strakstiltak: Hadde ekstra godt oppsyn med barna da vi var ute. Gjennomførte sjekk i lunsjen. Videre tiltak: meldt som avvik til styrer. Kommer litt an på hvordan malen deres ser ut. Vet ikke hvordan malen ser ut! Hun nekter å vise oss hvordan det skal gjøres. Vært det i 12 år spurt flere ganger opp gjennom. Eneste er at det skal gjøres elektronisk. Hvor folk mangler både brukernavn og pc. Dette er Oslo kommune. Blir oppgitt jeg. Verneombud og tillitsvalgt kommer heller ingen veier med denne styreren. Anonymkode: a7c89...55a 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #24 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): For alle andre i systemet så ser alt fint ut hvis ingen gidder å skrive avvik. Og ser alt fint ut er det hvertfall ingen grunn til å bevilge ekstra ressurser. Snarere tvert imot. Dere klarer dere fint uten vikar. Da trengs det ikke å ha tilkallingsvikarer. Penger spart Anonymkode: 87a76...4ac Nettopp. De ansatte må ta tak dersom de ønsker en bedring. Jeg har jobbet som sykepleier og vet at det er kjipt hvis det ikke er en god avvikskultur på arbeidsplassen, men skal det bli bedre, må man bare gjøre det. Kanskje kan man gå sammen med noen dersom det er veldig vanskelig. Så man er flere som fører avvik inntil det blir en bedring. Anonymkode: 1ef99...b93 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #25 Skrevet 22. november 2023 Synne-Marie skrev (1 time siden): Offentlig eller privat barnehage? Har dere verneombud som du kan snakke med? Er du fagorganisert og har en tillitsvalgt som kan hjelpe deg? Oslo kommune kommunalt Anonymkode: a7c89...55a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #26 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vet ikke hvordan malen ser ut! Hun nekter å vise oss hvordan det skal gjøres. Vært det i 12 år spurt flere ganger opp gjennom. Eneste er at det skal gjøres elektronisk. Hvor folk mangler både brukernavn og pc. Dette er Oslo kommune. Blir oppgitt jeg. Verneombud og tillitsvalgt kommer heller ingen veier med denne styreren. Anonymkode: a7c89...55a Det høres jo helt absurd ut! Ta kontakt med miljørettet helsevern i bydelen eller noe sånt? Anonymkode: 1ef99...b93 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #27 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp. De ansatte må ta tak dersom de ønsker en bedring. Jeg har jobbet som sykepleier og vet at det er kjipt hvis det ikke er en god avvikskultur på arbeidsplassen, men skal det bli bedre, må man bare gjøre det. Kanskje kan man gå sammen med noen dersom det er veldig vanskelig. Så man er flere som fører avvik inntil det blir en bedring. Anonymkode: 1ef99...b93 Vi lengter etter å skrive avvik, men får ikke lov av denne styreren. Hun nekter ikke dirkete men finner på så mye rart for å unngå. Sånn har hun holdt på i årevis. Anonymkode: a7c89...55a 1
Rosa Dartle Skrevet 22. november 2023 #28 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vet ikke hvordan malen ser ut! Hun nekter å vise oss hvordan det skal gjøres. Vært det i 12 år spurt flere ganger opp gjennom. Eneste er at det skal gjøres elektronisk. Hvor folk mangler både brukernavn og pc. Dette er Oslo kommune. Blir oppgitt jeg. Verneombud og tillitsvalgt kommer heller ingen veier med denne styreren. Anonymkode: a7c89...55a Dette er brudd på loven. Her ville jeg varslet. Du kan varsle anonymt. Hvis du er usikker ville jeg ikke skrevet hvilken barnehage det er. Bare skriv at du jobber i en barnehage i Oslo og at dere ikke får opplæring i eller lov til å melde avvik. https://www.oslo.kommune.no/politikk/slik-styres-oslo/varsling-om-korrupsjon-misligheter-og-andre-lovbrudd/#gref 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #29 Skrevet 22. november 2023 Dette er en velkjent problemstilling, politikerne har blitt varslet i flere år nå uten av noe gjøres: https://www.nrk.no/nordland/laererne-far-ikke-gjort-jobben-sin_-men-det-finnes-verken-penger-eller-vikarer-1.16627550 Anonymkode: 075a1...64b 3
Synne-Marie Skrevet 22. november 2023 #30 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Oslo kommune kommunalt Anonymkode: a7c89...55a Da ville jeg vurdert å varsle neste på linja over styrer. Eventuelt via lenka over, om du har behov for å være anonym.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #31 Skrevet 25. november 2023 Mange vikarer blir utsatt for mobbing, en stor årsak til at mange slutter. Anonymkode: 2d574...e98
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #32 Skrevet 25. november 2023 Brunello skrev (På 22.11.2023 den 10.30): Kan du ikke heller forklare problemet i stede for brukerangrep. Ts skrev ikke i sitt innlegg at de var for få mellom 0830 og 16.00. Jo, TS skrev i sitt innlegg at de normalt skal være 4 +1, men nå er de bare to i timene mellom 8:30 og 16:00 og at de andre avdelingene hjelper til med yttervaktene. Anonymkode: 1599d...862 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #33 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo, TS skrev i sitt innlegg at de normalt skal være 4 +1, men nå er de bare to i timene mellom 8:30 og 16:00 og at de andre avdelingene hjelper til med yttervaktene. Anonymkode: 1599d...862 Nei, jeg skrev 3 voksne og 1 ekstra for barn med spesielle behov normalt når alle er på jobb på avdelingen. Nå har vi i lang tid over 2 uker vært bare 2 fra kl 08.30- kl 16.00, det er da de aller fleste barna er der. Å få hjelp kl 16.-17. når over 60 % av barna har gått hjem er ikke særlig hjelp. Dessuten er ikke jeg og min kollega der da, hva hjelper det oss 2. Samme gjelder 07.30-08.30. Styrer har fortsatt ikke klart å skaffe hjelp, sparing sparing uten at hun tør si det. Ikke får vi sende avvik. Jeg er utbrent og orker ikke å stå i det. Dette er ikke forsvarlig. Hjelper heller ikke å si at vi er mange på huset bare å rope på noen når det kniper som verst. Vel, det gjør det jo hele tiden. 18 barn og 2 voksne er ikke forsvarlig. Ulovlig vil jeg si at det er over så lang tid. Merkelige unnskyldninger er det også, «ingen vikar å oppdrive», «ååå har det ikke dukket opp noen jeg bestilte da en i går som skulle komme i dag»…. Anonymkode: a7c89...55a 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #34 Skrevet 25. november 2023 Har hørt mange sliter med vikarer. Og vikaren som er igjen er sikkert av ymse slag. Sikkert noen flinke, men sikkert en del som bare er opptatt av å tjene pengene også. F.eks ikke dukker opp, ringer inn syk osv. Du kan varsle arbeidstilsynet. Kan også varske anonymt, men da får ikke arbeidstilsynet gjort så mye. Anonymkode: 3ba83...43b 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #35 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (På 22.11.2023 den 11.52): Nettopp. De ansatte må ta tak dersom de ønsker en bedring. Jeg har jobbet som sykepleier og vet at det er kjipt hvis det ikke er en god avvikskultur på arbeidsplassen, men skal det bli bedre, må man bare gjøre det. Kanskje kan man gå sammen med noen dersom det er veldig vanskelig. Så man er flere som fører avvik inntil det blir en bedring. Anonymkode: 1ef99...b93 Ansatte bør virkelig ta tak ja, vi prøver. Men vi har med en utspekulert person å gjøre en som aldri burde vært styrer. Overbevisende, manipulerende og taktisk. Hun har et godt grep rundt alle ansatte i barnehagen. Kontakter opp i systemet. Alle som har prøvd å si ifra har enten sluttet eller fått igjen på andre måter. Jeg har ikke mental helse til det. Har bestemt meg for å slutte, skal se etter noe annet nå. Min grense er nådd, dette var dråpen. Anonymkode: a7c89...55a 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #36 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har hørt mange sliter med vikarer. Og vikaren som er igjen er sikkert av ymse slag. Sikkert noen flinke, men sikkert en del som bare er opptatt av å tjene pengene også. F.eks ikke dukker opp, ringer inn syk osv. Du kan varsle arbeidstilsynet. Kan også varske anonymt, men da får ikke arbeidstilsynet gjort så mye. Anonymkode: 3ba83...43b Stemmer nok det du skriver, vi har et par faste vikarer. Jeg har tatt friheten til å spørre en av dem selv som jeg traff på butikken. Vedkommende har ikke blitt ringt eller spurt. Da har enten styrer ikke ringt noen eller spurt en annen. Merkelig at vikarene ikke dukker opp gang på gang. Anonymkode: a7c89...55a
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #37 Skrevet 25. november 2023 Du bør kontakte tillitsvalgt, og ta det med fagforeningen. Ellers kan du kontakte Arbeidstilsynet. Dette er overhodet ikke greit for hverken barna eller ansatte. Anonymkode: 675c0...55b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #38 Skrevet 25. november 2023 Kan du gi et hint om hvor barnehagen er lokalisert? Privat? Kommunal? Blir jo livredd for at det er mitt barn som går der. Anonymkode: 675c0...55b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #39 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Stemmer nok det du skriver, vi har et par faste vikarer. Jeg har tatt friheten til å spørre en av dem selv som jeg traff på butikken. Vedkommende har ikke blitt ringt eller spurt. Da har enten styrer ikke ringt noen eller spurt en annen. Merkelig at vikarene ikke dukker opp gang på gang. Anonymkode: a7c89...55a Nei. det er ikke merkelig når mange vikarer blir behandlet nedsettende. Anonymkode: 2d574...e98
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #40 Skrevet 25. november 2023 Dette handler ofte om at barnehagen forsøker å spare penger på bekostning av helsen til de ansatte og til barna 💔 Takk og lov for at det finnes sånne som deg, TS. Dersom folk ikke tar opp kampen og kjemper for rettigheter og at loven skal følges, så blir det stygt fremover. Har du vurdert å kontakte en avis? Der kan du være anonym, men offentlig debatt får ofte fart på sakene. Anonymkode: eaf1c...bab 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå