Gå til innhold

Når introdusere ny kjæreste for ungdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og faren ble skilt for halvannet år siden, og jeg har en sønn på 17. Jeg har datet et mann nå de siste par månedene og det føles som noe seriøst og varig. Til nå har han vært hos meg de barnefrie ukene, men jeg har fortalt sønnen min om det og han virker helt komfortabel med det. Så jeg tenker at jeg smått kan begynne å ha noe besøk også på dager der sønnen min er her. Han er jo en aktiv ungdom og mye ute på egne ting. Hvordan tenker andre om dette? 

Anonymkode: 79861...8cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er ungdom og gammel nok til å forstå at selv om du dater noen så er det ikke sikkert det blir noe mer enn det. Så ser ikke noe problem i at han får møte daten din om han selv er komfortabel med det, selv om det er tidlig. Men jeg ville definitivt ikke prøvd å påtvinge han felles aktiviteter "for å bli kjent". La han styre hva han  har lyst til helt selv. Mine ungdommer visste om min forrige date (datet i 5 mnd) og syns det var helt greit at jeg datet. Men de hadde ikke noe behov for å møte han. Og siden det heller ikke ble varig så tenker jeg at det egentlig var veldig greit.

Skrevet

Kan du ikke spørre han? Vil han møte daten din? Er det greit at han kommer en liten tur? 

Anonymkode: dfac0...9c8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis han ikke syntes det er kjipt du har ny kjæreste,  så kan du si til sønnen at du har lyst de skal møtes. Også lar du han være med å bestemme det. Finn på noe hyggelig som feks bowling,  så det ikke blir for kleint. Men jeg tenker at her ville jg ha respektert om han ikke er helt klar for å møte han. Side det ikke er så lenge siden forrige brudd. To mnd forhold syntes jeg er litt tidlig for min del å dra inn en mann med barna. 

Men viktig at dere er mer venner når sønnen er der, i starten. Da lykkes du best, iht at det skal gå bra. Også kam dere gradvis vise dere som kjærester etterhvert. Så han får litt tid

Anonymkode: a120e...85f

Skrevet

Hvorfor skal du blande inn barnet ditt i dette tøvet? Du har blitt pult av en fyr i noen uker, greit nok, men dette er egentlig ikke barnet ditt interessert i.

Skrevet

Herregud, 17år? Gjør som du vil og føler for

Skrevet

Hvis du har fortalt det til han, er det vel også naturlig at han får treffe ham. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan du ikke spørre han? Vil han møte daten din? Er det greit at han kommer en liten tur? 

Haha, er det mulig. "Er det greit at han kommer en liten tur?" Altså, mor eier huset, regner jeg med. Ikke 17-åringen. Skal 17-åringen bestemme hvem mor skal ha på besøk i sitt eget hus?

Anonymkode: 16834...fa5

• Nyttig 1
Skrevet
T-AA skrev (10 minutter siden):

Hvorfor skal du blande inn barnet ditt i dette tøvet? Du har blitt pult av en fyr i noen uker, greit nok, men dette er egentlig ikke barnet ditt interessert i.

Så leit at du anser kjæresteforhold som puling. Du må ha et svært fattig liv.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ville brukt samme fremgangsmåte. For man er jo ikke kjærester enda, og som mor er det viktig og sjekke kjemi og samspill mellom de også, samtidig som man respekterer barna sine ønsker oppi det hele. 

Jeg ville også hatt en åpen dialog. Viktige momenter å se hvordan de fungerer sammen også før man avklarer noen som en kjæreste. 

Anonymkode: bfdee...020

Skrevet
T-AA skrev (5 timer siden):

I de fleste familier er barna også interessert i sine foreldre. 

Mine barn har ikke møtt noen enda, men de er fullt klar over at både mamma og pappa dater. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Haha, er det mulig. "Er det greit at han kommer en liten tur?" Altså, mor eier huset, regner jeg med. Ikke 17-åringen. Skal 17-åringen bestemme hvem mor skal ha på besøk i sitt eget hus?

Dette handler om å ha respekt for ungdommer som også bor i huset. Selvfølgelig kan man være egoistinsk og bare kjøre på som man selv vil, men risikoen er at ungdommen da ikke føler seg hjemme der, og man kan ødelegge mye av forholdet til egne barn. En 17.-åring er nesten voksen, og flytter sannsynligvis ut om et par år. Man vil jo gjerne ha et godt forhold til de så de har lyst til å komme hjem på besøk også. De bør absolutt ha mulighet til å uttale seg i dette tilfellet. Nå er det jo ikke noe problem hvis det bare er å stikke innom en ettermiddag. Der trenger ikke 17.-åringen mene så mye.  Det er jo som andre venner. Men det kan jo for gå over til overnatting og at det plutselig er en mann som er mye tilstede i huset, og det er en helt annen sak.

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor så travelt? Man kjenner ikke en person godt etter et par måneder.

Anonymkode: ae1c7...49e

• Nyttig 1
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

I de fleste familier er barna også interessert i sine foreldre. 

Mine barn har ikke møtt noen enda, men de er fullt klar over at både mamma og pappa dater. 

Stakkars barn

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Så leit at du anser kjæresteforhold som puling. Du må ha et svært fattig liv.

Ja de har jo vært kjærester i flere måneder må vite 😂

Skrevet
T-AA skrev (Akkurat nå):

Stakkars barn

Ja da, stakkars barn som skjermes fra virkelig liv. La dem leve i bobla, og la foreldrene leve i sølibat. Eller mødrene, kanskje. Fedrene kan pule rundt som de vil, ifølge mannfolkene her inne.

• Nyttig 1
Skrevet
T-AA skrev (Akkurat nå):

Ja de har jo vært kjærester i flere måneder må vite 😂

De har vært KJÆRESTER. Altså, hatt forhold. At du ikke kommer lenger enn uforpliktende puling med damene dine, har sin årsak i hvordan du fremstår.

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Han er 17! Du inviterer hvem du vil i ditt eget hjem da.

Skrevet

Jeg inviterer på date hjemme selv om jeg har en 16 åring i hus. Han er stort sett alltid borte uansett og jeg har en grei dialog med han om jeg får besøk. Jeg har også pratet med han om at det eventuelt kun er en bli kjentfase. Jeg tror ikke han hadde brydd seg om jeg hadde hatt en mann på overnatting heller. Fortell han om kjæresten din og spørr om han har lyst å treffe han eventuelt.

Anonymkode: a88dd...3f0

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

De har vært KJÆRESTER. Altså, hatt forhold. At du ikke kommer lenger enn uforpliktende puling med damene dine, har sin årsak i hvordan du fremstår.

I FLERE MÅNEDER nå vite 😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...