Fighter83 Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 Hva står på denne handlelappen over ting du har valgt å handle med deg? Varierer den i løpet av året? Hvordan oppbevarer dere maten? Antar at man må ha litt ukeshandling for melk/ost, fersk kjøtt/fisk, frukt og grønt. Hva står på din liste her? Selv bor jeg i blokk. Lagringskapasiteten er da ikke all verdens men jeg har da 1 stk 60 x 60 cm skap og 2 stk 30 x 60 skap med plass til diverse tørrmat o.l om jeg ommøblerer litt. Har også en bod i kjeller med litt lagringskapsitet. Har i grunn aldri hatt mndhandling før kun ukentlig men for å få ned kostnadene ytterligere så kan det jo lønne seg å se om dette tiltaket er godt for min husholdning tenker jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 Sparer like mye, om ikke mer, på ukeshandling. Da får man med seg ulike tilbud fra uke til uke, det blir mindre å bære på om gangen, og ting holder seg ferskt. Har budsjett, og holder oss til ca. samme beløp pr. uke. Anonymkode: 108e0...810 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 Jeg månedshandler ikke, det er mer annenhver-uke-handling og så fyller vi på underveis, siden vi er en familie på 5 med unger som er veldig glade i melk, brød, yoghurter og frukt, så det er uegnet å kjøpe for mange dagene om gangen. Men "hamstrelista" mi er en avkryssingsliste der vi alltid skal ha en viss mengde av de rundt 30 tingene på lista, både fordi det er dumt/irriterende å være tom for noe der, og fordi listen fungerer som et mini-beredskapslager. Så vi kjøper ikke alt på lista når vi storhandler, vi fyller bare på igjen det vi har brukt opp siden sist, normalt rundt 10 ting. På listen står det: vanlig hvetemel 4 kg sukker 2 kg brødmel 1 kg havregryn 1 kg salt 1 uåpnet pakke hermetisk sopp, mais, ananas, tomatsaus fryste erter, blomkål, brokkoli, jordbær poteter løk kaffe dopapir ibux/paracet tannkrem håndsåpe solsikkeolje olivenolje smør bringebærsyltetøy leverpostei og makrell i tomat på boks ketchup diverse pasta eplejuice tørrgjær bakepulver, vaniljesukker, natron rosiner tørket frukt store plater melkesjokolade gulost skinkeost på tube tortillas og nachos kjeks (gadd ikke skrive ned mengde på alt) Anonymkode: 96c78...87b 1
Kittykat Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 (endret) Vi månedshandler ikke. Vi handler 2 ganger i uken (mandag og torsdag/fredag). Mandagen så handler jeg inn middag til hele uken, dopapir, tørkerull, vaskemidler, brød, melk, saft, pålegg, frukt, bær, grønnsaker osv. Torsdagen/fredagen så handler jeg inn litt brus og snacks til helgen og påfyll at diverse ting hvis vi trenger det. Vi bruker ca 14-16 000 kr i måneden på mat og diverse husholdningsartikler. Vi har katt, så kattemat og kattesand kjøpes inn ca hver 3-4 måned. Vi har merket at prisene har økt, for før brukte vi 2-4 000 kr mindre enn hva vi gjør i dag. Vi er 4 stk og det som drar prisen opp hos oss er at en av oss må ha et glutenfritt og laktosefritt kosthold. Og den maten er dyrere enn den maten vi 3 andre spiser. Når det er tilbud på matvarer vi bruker ofte, så kjøper jeg inn ekstra av de så har vi et lite lager for en kort periode. Da blir fryser og skap fylt opp. Men siden vi bor i leilighet og har begrenset lagringsplass, så da blir det også deretter. Jeg er usikker på om vi hadde spart penger på å handle en gang i måneden, for det er alltid et eller annet som trenger påfyll. Endret 22. november 2023 av Kittykat 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå