AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Jeg er har vært samboer med en mann i rundt 6 mnd og er 7mnd gravid. Vi bor i under etasjen på et hus med moren hans i første etasje. Moren hans kan være hyggelig og alt det, men som oftes sier hun ikke hei hvis ikke jeg gjør det, flere ganger hu ignorer men aldri når han er i nærheten. Etter rundt en mnd etter jeg flyttet inn så satt jeg med ned med samboer og fortalte at jeg vil ha vår egen bolig og dette er ikke noe for meg, jeg føler meg som jeg er på besøk og ikke hjemme pga hu bestemmer alt i huset og har selv sagt at hu er sjefen. Han reagerte små irritert og sa at ingen burde snu ryggen til moren sin, jeg svarte med at jeg bor ikke med moren min men det betyr ikke at jeg har snudd ryggen min mot henne. Ble diskusjon fram og tilbake, han sa han forventa at jeg skulle ha leiligheten ren og lage middag hver dag om vi skulle få egen bolig, også at vi må spare en del penger og det kommer til å ta tid. Han eier huset vi bor i, men han vil ikke selge fordi han vil pusse opp underetasjen å leie det ut for å tjene mere på huset, som betyr da å ta lån på 400.000 som vi kan ha brukt på egenkapital for ny bolig. Nå har det gått 5 mnd siden vi hadde den samtalen, ingenting har skjedd med underetasjen, han har ikke sett etter håndverkere eller snakka med banken ang ett lån. Så her om dagen så satt jeg meg ned med han igjen og spurte hvordan vi skal gå fremover med å finne leilighet (har ikke nevnt det siden sist gang), han ble kjempe sinna og sa at jeg må skjerpe meg med å være så negativ med å bo sammen med han og moren hans, han har huslån og kan ikke betale på to steder samtidig, han nekter å leie noe, selge huset og kaste ut moren hans fordi jeg ikke klarer å være tålmodig og spare opp. Jeg føler jeg får ikke spurt eller snakka om det i det hele tatt, det skal ikke være sånn i ett forhold. Så lurer jeg på om jeg er utålmodig eller tar feil for å ville flytte ut fra han å leie ett sted alene siden han nekter? Jeg tenker på den lille og vil at hu skal ha en glad mor, jeg blir deppa av å bo der og føler jeg ikke orker mer, føler han setter moren sin framfor meg og barnet sin trivsel. Anonymkode: e0c65...481 4
Rufs Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 Er bare å pakke og flytte, så kanskje han får rævva i gir. 14 9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 Her må du virkelig svelge noen kameler og tenke med innsida av hodet. Svigermor vil for alltid være farmor til ditt barn. Du må ta tida til hjelp og venne deg til at det ikke er bare du som har rett. Anonymkode: 4a8d9...2f3 4 1
Helene Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 Tenk på deg selv. Ta vare på deg selv. 7 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 Bidrsr du økonomisk til denne husholdningen? Hvis ikke, så er jeg faktisk tilbøyelig til å forstå han. Uansett syns jeg du bør oppsøke krisesenter og forlate den fyren, han høres ikke ut som noe særlig pappamateriale. Du har et barn hvis jobb er å beskyttes. Av deg. Ta det ansvaret, omm ikke for deg selv, så for barnet ditt. Anonymkode: 3a844...4a3 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 Dere høres fælt unge ut. Han kommer aldri til å flytte fra mamman sin. Anonymkode: eac04...9b0 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 Du får barn med en mammagutt. Enjoy. Anonymkode: bd8a5...f01 7 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 Dette høres destruktivt og vondt ut. Jeg ville definitivt flyttet FØR du føder, ellers kommer det aldri til å skje.. Det blir for tungt å gjennomføre med en liten baby. Denne mannen høres rett og slett ikke snill ut og jeg frykter at du kommer til å få det veldig tøft i denne familien. Svigermor kommer nok også til å fortelle deg hvor mye galt du gjør m baby og mannen kommer ikke til å bidra. Dette er ikke noe å vurdere en gang! Og med tanke på hvor langt du er på vei ville jeg ikke brukt mange minuttene på å tenke meg om… Anonymkode: b3403...903 7 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 Hva slags kultur er dette? Og HVORFOR er du sammen med denne mannen? Anonymkode: ea7a6...4b7 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva slags kultur er dette? Og HVORFOR er du sammen med denne mannen? Anonymkode: ea7a6...4b7 Enig- høres ikke ut som han er norsk Anonymkode: b3403...903 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): pga hu bestemmer alt i huset og har selv sagt at hu er sjefen. Han eier huset vi bor i, men han vil ikke selge fordi han vil pusse opp underetasjen å leie det ut for å tjene mere på huset, som betyr da å ta lån på 400.000 som vi kan ha brukt på egenkapital for ny bolig. Anonymkode: e0c65...481 RUN! Anonymkode: 3a38b...536 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #13 Skrevet 22. november 2023 Å herregud dette høres ut som en forferdelig felle du har satt deg selv i. Spar deg selv og baby for denne lidelsen. Du kommer til å stå nederst i rang hvis du bor her. mann og svigermor vil slå seg sammen mot deg. Du vil bli sett på som en dårlig mor, dårlig kone og dårlig svigerdatter. Her ville jeg pakket kofferten på timen og aldri sett meg tilbake! Du før det mye lettere alene m baby enn med disse to på slep. Og som skrevet over: flytt FØR du føder!!! Anonymkode: b3403...903 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #14 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er har vært samboer med en mann i rundt 6 mnd og er 7mnd gravid. Vi bor i under etasjen på et hus med moren hans i første etasje. Moren hans kan være hyggelig og alt det, men som oftes sier hun ikke hei hvis ikke jeg gjør det, flere ganger hu ignorer men aldri når han er i nærheten. Etter rundt en mnd etter jeg flyttet inn så satt jeg med ned med samboer og fortalte at jeg vil ha vår egen bolig og dette er ikke noe for meg, jeg føler meg som jeg er på besøk og ikke hjemme pga hu bestemmer alt i huset og har selv sagt at hu er sjefen. Han reagerte små irritert og sa at ingen burde snu ryggen til moren sin, jeg svarte med at jeg bor ikke med moren min men det betyr ikke at jeg har snudd ryggen min mot henne. Ble diskusjon fram og tilbake, han sa han forventa at jeg skulle ha leiligheten ren og lage middag hver dag om vi skulle få egen bolig, også at vi må spare en del penger og det kommer til å ta tid. Han eier huset vi bor i, men han vil ikke selge fordi han vil pusse opp underetasjen å leie det ut for å tjene mere på huset, som betyr da å ta lån på 400.000 som vi kan ha brukt på egenkapital for ny bolig. Nå har det gått 5 mnd siden vi hadde den samtalen, ingenting har skjedd med underetasjen, han har ikke sett etter håndverkere eller snakka med banken ang ett lån. Så her om dagen så satt jeg meg ned med han igjen og spurte hvordan vi skal gå fremover med å finne leilighet (har ikke nevnt det siden sist gang), han ble kjempe sinna og sa at jeg må skjerpe meg med å være så negativ med å bo sammen med han og moren hans, han har huslån og kan ikke betale på to steder samtidig, han nekter å leie noe, selge huset og kaste ut moren hans fordi jeg ikke klarer å være tålmodig og spare opp. Jeg føler jeg får ikke spurt eller snakka om det i det hele tatt, det skal ikke være sånn i ett forhold. Så lurer jeg på om jeg er utålmodig eller tar feil for å ville flytte ut fra han å leie ett sted alene siden han nekter? Jeg tenker på den lille og vil at hu skal ha en glad mor, jeg blir deppa av å bo der og føler jeg ikke orker mer, føler han setter moren sin framfor meg og barnet sin trivsel. Anonymkode: e0c65...481 Flytt. Jeg har bodd i samme hus som svigermor. Hos meg var hun det minste problem, og bi hadde det fantastisk sammen. Men søskene til mannen min som skulle krangle seg imellom, og med min svigermor om alt vi gjorde og ikke gjorde. Ufine mot meg, og selv om jeg og mannen, er sammen i dag ca 30år etter , er jeg fortsatt ikke endel av hans familie. Kun mora hans, som ga meg den plassen. Men hun er dessverre død nå. Så litt samme her, han ville ikke flytte, jeg sa at dette går ikke lenger, så jeg ga han valget, enten flytter vi, eller så flytter jeg. Endte med at jeg flyttet. Men vi ble sammen 3 år etterpå, og da var det ikke noe tema å flytte dit igjen. Bortsett fra en 2mnd mellom landing. Å jeg lover, det ble ikke pakket ut mye på de to mnd Anonymkode: a141f...66e 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #15 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): , han sa han forventa at jeg skulle ha leiligheten ren og lage middag hver dag Løp så fort du kan! Både dette OG alt det andre, er helt hårreisende. For Guds skyld, ikke velg dette livet. For en tragisk tulling. Anonymkode: f80d1...832 4 1
Million Skrevet 22. november 2023 #16 Skrevet 22. november 2023 Hæ? Vi lever i 2023! Du skriver at "han sa han forventa at jeg skulle ha leiligheten ren og lage middag hver dag om vi skulle få egen bolig,"..............!!! (jeg har aldri brukt tre utropstegn på KG noen gang før) Dette fikk kaffen til å sette seg i halsen på meg altså. Jeg ville reist, gjort det slutt med mannen, bare basert på den uttalelsen fra fyren. Han er virkelig ikke noe å samle på. Du vil få eneansvaret for ALT hjemme, med hus, barn, matlaging, rengjøring osv. Du blir overarbeidet og alene om alt - da kan du like gjerne bo alene og ha ansvaret for alt men slippe å gjøre rent etter han, slippe å lage mat til han, slippe å vaske klærne hans og slippe å være hans tjener! 7 4
Virrevirrevapp Skrevet 22. november 2023 #17 Skrevet 22. november 2023 Han vil åpenbart ikke flytte i nær framtid, kanskje ikke noen gang. Men han ga deg forsåvidt et godt råd om å spare penger til egen bolig. Du må også lage middag hver dag i ny bolig. Det har han rett i. 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #18 Skrevet 22. november 2023 Det mangler en vesentlig opplysning her. Hvordan er din økonomi? Er du i full jobb? Får inntrykk av at dere er svært unge. Og neppe planlagt graviditet, siden dere flyttet sammen en mnd etter at du ble gravid. Betaler moren for å bo i huset hans, eller forsørger han henne? Hvis du ikke jobber, så kan jeg forstå at han vil at du skal gjøre mer husarbeid. Hvis dere begge er i full jobb, så er det helt urimelig. Syns ikke denne mannen høres noe særlig trivelig ut. Men kanskje han bare er engstelig over alt det nye? Baby, økonomi, nytt forhold osv. Det kan jo skremme en ung mann. Hvis du har dårlig økonomi, som mange unge har, og i tillegg er gravid, så må man nok regne med å ha en litt uheldig boligsituasjon. Det tar tid å jobbe seg oppover på boligmarkedet. Men selv om moren hans bor i samme hus, så skal ikke hun kunne diktere dere på noe. Der må samboeren din sette ned foten og si fra. Anonymkode: 1f1dd...d3a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #19 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det mangler en vesentlig opplysning her. Hvordan er din økonomi? Er du i full jobb? Får inntrykk av at dere er svært unge. Og neppe planlagt graviditet, siden dere flyttet sammen en mnd etter at du ble gravid. Betaler moren for å bo i huset hans, eller forsørger han henne? Hvis du ikke jobber, så kan jeg forstå at han vil at du skal gjøre mer husarbeid. Hvis dere begge er i full jobb, så er det helt urimelig. Syns ikke denne mannen høres noe særlig trivelig ut. Men kanskje han bare er engstelig over alt det nye? Baby, økonomi, nytt forhold osv. Det kan jo skremme en ung mann. Hvis du har dårlig økonomi, som mange unge har, og i tillegg er gravid, så må man nok regne med å ha en litt uheldig boligsituasjon. Det tar tid å jobbe seg oppover på boligmarkedet. Men selv om moren hans bor i samme hus, så skal ikke hun kunne diktere dere på noe. Der må samboeren din sette ned foten og si fra. Anonymkode: 1f1dd...d3a Han er ikke engstelig når han sier han vil kreve at hun holder leiligheten deres ren og lager mat hver dag, som en eller annen slave. Anonymkode: d1022...2ef 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #20 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han er ikke engstelig når han sier han vil kreve at hun holder leiligheten deres ren og lager mat hver dag, som en eller annen slave. Anonymkode: d1022...2ef Nei, men som jeg skrev, så vet vi ikke om TS er i full jobb. Anonymkode: 1f1dd...d3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå