Gå til innhold

Hvor sitter navlen hos overvektige folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor sitter navlen hos overvektige folk? Blir det en dyp grop? Eller vil en stor person med utovernavle fremdeles ha utovernavle? 

Har litt navlefobi, derfor jeg lurer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dodomodo skrev (2 minutter siden):

Hvor sitter navlen hos overvektige folk? Blir det en dyp grop? Eller vil en stor person med utovernavle fremdeles ha utovernavle? 

Men tror du navlene deres sliter seg løs om natta og kommer for å ta deg?? 😀

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Du har navlefobi, men er fortsatt interessert i navler? Interessant.

Når det gjelder spørsmålet ditt, navlen sitter vel der den alltid har gjort, vil jeg tro?

Anonymkode: 92de0...1e5

• Liker 2
Skrevet

Den sitter på ryggen. 

Anonymkode: 11b67...b50

• Liker 2
Skrevet

Min henger nedenfor skrittet...

Anonymkode: 596fd...d0d

• Liker 2
Skrevet

Hvor? Som oftest i samme kommune som resten av kroppen men slett ikke alltid.

Anonymkode: 0e096...571

• Liker 2
Skrevet

Selve navlen blir vel ikke så mye lenger, men hullet blir dypere jo feitere man blir. Tipper navlen er på ca samme sted som før, kanskje strukket noe.

Skrevet

Hvis jeg har mye luft i magen, oppblåst, da føles det som jeg har navlen mellom øya.. Har ikke sjekket😱

Skrevet
visp skrev (22 minutter siden):

Men tror du navlene deres sliter seg løs om natta og kommer for å ta deg?? 😀

Hahhah åh.gud jeg lo sånn av denne at jeg nesten tissa på.meg 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 6683b...6d7

• Liker 2
Skrevet

I ræva 

Anonymkode: ba054...cc9

Skrevet

Jeg hadde min på magen, både da jeg var temmelig overvektig og da jeg var tynn. Nå er jeg høygravid og har den fremdeles på magen. 

• Liker 1
Skrevet
Dodomodo skrev (21 minutter siden):

For å svare seriøst.

Navlen er ikke festet til noe. Det er enkelt fortalt et «arr» etter navlestrenger.

Hvis navlestrengen blir kuttet der den skal, så vil man få et stort innsøkk i huden. Dette innsøkket eller «hullet» er arret etter navlestrengen, det er dette som kalles innover navle.

Dersom man ikke kuttet nok av navlestrenger, så vil den gro sammen og lage en liken klump (hernia), og er det vi kaller for utover navle.

Har man innover navle så vil den gå innover uavhengig av vekt. Det samme om man har utover navle, en utover navle vil fremdeles ha et arr med ekstra hud (hernia/klump som stikker ut) når man legger på seg.

En stor person med utover navle vil derfor fremdeles ha utover navle.

Anonymkode: a7514...5d4

• Liker 2
Skrevet

Min er ganske midt på magen nå. Vet ikke hvor den var da jeg var tjukk. Orket ikke lete etter den.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

For å svare seriøst.

Navlen er ikke festet til noe. Det er enkelt fortalt et «arr» etter navlestrenger.

Hvis navlestrengen blir kuttet der den skal, så vil man få et stort innsøkk i huden. Dette innsøkket eller «hullet» er arret etter navlestrengen, det er dette som kalles innover navle.

Dersom man ikke kuttet nok av navlestrenger, så vil den gro sammen og lage en liken klump (hernia), og er det vi kaller for utover navle.

Har man innover navle så vil den gå innover uavhengig av vekt. Det samme om man har utover navle, en utover navle vil fremdeles ha et arr med ekstra hud (hernia/klump som stikker ut) når man legger på seg.

En stor person med utover navle vil derfor fremdeles ha utover navle.

Anonymkode: a7514...5d4

Nei. Hvordan man kutter den har ingenting med utseende på navlen å gjøre. Det er gener som bestemmer dette. 

Anonymkode: 5602c...d2d

• Liker 2
Skrevet

Den sitter fortsatt på magen.

Skrevet

På stortåa? Eller bak øret?

Anonymkode: c88c5...711

Skrevet

Jeg skjønner ikke at alle latterliggjør dette spørsmålet sånn? Det er da et legitimt spørsmål.

Hvis man har hengemage, kan delen med navle bli med nedover? Får alle fete personer innovernavle? Blir navlen veldig dyp, eller bygges det like gjerne opp fett under den som i overkant? Det er da masse legitime spørsmål her!

Anonymkode: da9e2...5b1

Skrevet

Navlen er ikke festet til noe, den reiser i takt med resten av huden. Feite folk kan også ha utovernavler.

Anonymkode: 05e00...abb

Skrevet
Dodomodo skrev (På 21.11.2023 den 23.54):

Kommer litt an på, kona har tatt et par ansiktsløftinger så navvern har nettopp passert halsgropa..

Anonymkode: 571c6...547

Skrevet

Er litt tykk innover jordmor gjorde en god jobb der  i 1988 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...