Gå til innhold

Tips til god ullundertøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele familien trenger nytt. Vi er en aktiv familie som er mye ute hele året. Jeg fryser lett. Har erfaring med Kari Traa og er ikke superimponert. Synes ikke det varmer spesielt bra, sitter bra eller er spesielt fint. Gjerne Merino. Hva er dere fornøyde med? 

Anonymkode: ed98c...d00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ullstrømpebuksene til pierre robert. Eller enda bedre hvis du ikke vil ha ull, så er thermostrømpebuksene i fleece på Bonprix kjempegode. Kjøpt til hele familien til jul i år. 

Anonymkode: 5196c...244

Skrevet

Jeg liker ulla fra Janus best, både til meg selv og ungene.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er fornøyd med fra Cubus. Klør ikke og holdes varmt. Tåler vask etter vask, og tørker raskt. Svettelukt setter seg ikke i toppene heller. Jeg er veldig aktivt friluftsmenneske. En del timer hver dag hele året.

Også fornøyd med thermoleggings fra Rusta. Er fleece på innsiden. Full pris er vel 50kr stykket, og finnes i ulike farger for både barn og kvinner. Usikker på til menn. Hender de er nede i 10kr stykket. Blir noe nuppete med tiden, og kan etterhvert få antydning (og mer) til hull mellom beina, men jeg er overrasket over hvor godt de både varmer og holder seg for den prisen. De har en ikke i årevis da, det må jeg bare si etter min erfaring. 

Jeg vil tippe at Cubus vil ha noe 30-40% salg nå på en del enten ved Black Friday, helgen som kommer, eller evt Cyber Monday, om ikke så har de ofte salg så jeg hadde ventet på det. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med @Daisy-love både når det gjelder Cubus og thermothights fra Rustad. 

Ellers har jeg ull fra Janus som jeg er veldig godt fornøyd med. Ukurante farver er av og til på tilbud på Coop Obs. De har også en del ull på Sparkjøp, og det jeg har derfra fungerer også veldig bra.

• Liker 2
Skrevet

Veldig fornøyd med Aclima. Liker særlig de nettingvariantene sammen med et mellomlag.

Anonymkode: 46d6a...91f

• Liker 1
Skrevet

Veldig fornøyd med Ulla fra Brynje og Aclima. Bruker ullundertøy daglig på både jobben på sjøen og på fritiden. Ikke vært fornøyd med Kari traa, verken form eller funksjon. Devold er ganske ok også. Bruker også ullbukse fra janus og vært fornøyd med ull fra Cubus. Tenker merke ikke er så nøye, men finne hvilken tykkelse og fasong du vil ha. Det er noen plagg jeg liker bedre fra ett merke enn fra et annet, og motsatt. 

Anonymkode: 7d886...494

Skrevet

Jeg bruker Lanullava når jeg trenger ekstra varme. Til daglig bruker jeg Calida (blanding av ull og silke).

Anonymkode: d7b96...71d

• Liker 2
Skrevet

Til meg selv er jeg mest fornøyd med ulltøy fra Janus.

Til barna har vi kjøpt mye ullundertøy fra Vikafjell på Sportoutlet.

Har hørt mye bra om Aclima, men har ikke prøvd det selv.

Anonymkode: 3e08b...00b

Skrevet

Devold Duo Active og HH warm. Janus og Kari Traa får hull omtrent med en gang. 

Anonymkode: c3d25...3b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Devold Duo Active og HH warm. Janus og Kari Traa får hull omtrent med en gang. 

Anonymkode: c3d25...3b2

Det eneste jeg har prøvd av dette er Janus, men ja, det er bare hull på hull for meg. Har til og med opplevd at det var hullete ved innkjøp. Jeg mistenker rett og slett at de har larveproblemer i fabrikken, jeg har i alle fall aldri opplevd det samme med andre tynne ullklær.

Anonymkode: d7b96...71d

Skrevet

Liker både Cubus, Stormberg, Devold og Ulvang. Liker Kari Traa og, men syns kvaliteten er dårligere enn på de andre. Alle merkene er mulesingfri, noe som er svært viktig for meg. 

• Nyttig 1
Skrevet

Elsker Devold. De har forskjellige tykkelser til forskjellig bruk. Veldig glad i "signature" serien som ikke har strekk i livet, men en bred ullkant. Holder seg godt, og varmer

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ullstrømpebuksene til pierre robert. Eller enda bedre hvis du ikke vil ha ull, så er thermostrømpebuksene i fleece på Bonprix kjempegode. Kjøpt til hele familien til jul i år. 

Anonymkode: 5196c...244

Pierre Robert kan jeg ikke si jeg er er spesielt fornøyd med. Har heller ikke stor tro på Bonprix. Glemte å spesifisere at jeg ønsker klær av god kvalitet. No offense.

• Liker 1
Skrevet
NordNord skrev (2 timer siden):

Elsker Devold. De har forskjellige tykkelser til forskjellig bruk. Veldig glad i "signature" serien som ikke har strekk i livet, men en bred ullkant. Holder seg godt, og varmer

Vurderer virkelig Devold eller Aclima. Hører mye bra. Håper noen som har prøvd begge kan si noe. Fikk anbefalt Ulvang også i dag, men på butikken så fikk jeg inntrykk av personalet egentlig ikke ante veldig mye og ikke hadde testet dette selv. 

Skrevet
jukkapalme skrev (3 timer siden):

Liker både Cubus, Stormberg, Devold og Ulvang. Liker Kari Traa og, men syns kvaliteten er dårligere enn på de andre. Alle merkene er mulesingfri, noe som er svært viktig for meg. 

Cubus har noen fine plagg i Merino, men passform er helt på trynet. Ikke er plaggene spesielt varme heller ☹️

Skrevet

Vi kjøpte på outlet til gutten, tror det var sway, kjempedeilig sett til 150, han har sensitiv hud og han klager ikke

Anonymkode: eb510...9b3

Skrevet

Jeg har en longs fra Cubus som er favoritten, den er så myk! Merinoull. 

Anonymkode: fa77d...ec8

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Pierre Robert kan jeg ikke si jeg er er spesielt fornøyd med. Har heller ikke stor tro på Bonprix. Glemte å spesifisere at jeg ønsker klær av god kvalitet. No offense.

Falke, Icebreaker og Devold.

Anonymkode: 8aa7e...111

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...