AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Jeg liker at forholdet mitt med en dame starter som venner først før/hvis det utvikler seg til et forhold, men damene jeg kommer borti vil ikke ha noe av det. De blir fornærma og oppfører seg overfladisk hvis jeg ser på de som en venn i starten. De samme damene digger meg hvis jeg ber de på date eller prøver å komme inn i buksa deres. Et godt spørsmål er hvorfor jeg foretrekker å være venner først, men det finnes ingen ulemper med å være min venn så det burde ikke være et problem. Kanskje jeg har det fra skolen og uni hvor alle kjente alle, men jeg har flyttet til ny by pga jobb, og dette tradisjonelle damene vil ha får meg til å miste interesse veldig fort. Hilsen mann 26 Anonymkode: eae5b...f81
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 Det du gjør er riktig, men bare pass på å vise at du ER interessert i noe mer, i å utvikle det til et forhold. Anonymkode: fddf0...775 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 Jeg er også litt sånn at jeg kan være venner lenge først (dame selv). Men det er jo noe med at det ikke bare handler om "å komme inn i buksa", men om å vise interesse. Hvis man dater da, og skal finne ut om man liker hverandre litt mer enn venner, så må det noe flørt inne i bildet. Hvis du viser null interesse for henne så blir det jo kjedelig, om man er i en dating-situasjon. Gjensidig interesse er jo noe som må til for et forhold, og om du bare er på å være venn, så ryker jo noe av den type kjemi og du blir uaktuell. Anonymkode: 1f203...39f 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 Jeg liker å være med en dame når jeg er «uaktuell», eller når jeg ikke er fokuset hennes. Det er sånn de beste forholdene mine har startet. Jeg vet det er tillit problemer. Kanskje jeg må slutte å sutre haha. Takk for svar hvertfall. Anonymkode: eae5b...f81
Mariss@68 Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg liker å være med en dame når jeg er «uaktuell», eller når jeg ikke er fokuset hennes. Det er sånn de beste forholdene mine har startet. Jeg vet det er tillit problemer. Kanskje jeg må slutte å sutre haha. Takk for svar hvertfall. Anonymkode: eae5b...f81 Liker du jakten og at alt ikke serveres på et «fat» med en gang? 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 Bruker du google translate, ts? Anonymkode: b0f40...c1f
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg liker at forholdet mitt med en dame starter som venner først før/hvis det utvikler seg til et forhold, men damene jeg kommer borti vil ikke ha noe av det. De blir fornærma og oppfører seg overfladisk hvis jeg ser på de som en venn i starten. De samme damene digger meg hvis jeg ber de på date eller prøver å komme inn i buksa deres. Et godt spørsmål er hvorfor jeg foretrekker å være venner først, men det finnes ingen ulemper med å være min venn så det burde ikke være et problem. Kanskje jeg har det fra skolen og uni hvor alle kjente alle, men jeg har flyttet til ny by pga jobb, og dette tradisjonelle damene vil ha får meg til å miste interesse veldig fort. Hilsen mann 26 Anonymkode: eae5b...f81 Såklart finnes det ulemper ved å være venn med en man vil være kjæreste med. Spesielt hvis målet ditt på sikt uansett er å bli kjærester, men alt skjer i ditt tempo. Vet noen trives med vennskap-mot-kjærester (blant annet søstera mi og mannen da de møttes) men en del av oss vil oppfatte det som et rart spill. Anonymkode: 873a8...25b 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg liker at forholdet mitt med en dame starter som venner først før/hvis det utvikler seg til et forhold, men damene jeg kommer borti vil ikke ha noe av det. De blir fornærma og oppfører seg overfladisk hvis jeg ser på de som en venn i starten. De samme damene digger meg hvis jeg ber de på date eller prøver å komme inn i buksa deres. Et godt spørsmål er hvorfor jeg foretrekker å være venner først, men det finnes ingen ulemper med å være min venn så det burde ikke være et problem. Kanskje jeg har det fra skolen og uni hvor alle kjente alle, men jeg har flyttet til ny by pga jobb, og dette tradisjonelle damene vil ha får meg til å miste interesse veldig fort. Hilsen mann 26 Anonymkode: eae5b...f81 Problemet er at slike "vennskap" kan renne ut i ingenting. Jeg hadde aldri tatt sjansen på å være venn med en mann lenge før vi "utviklet" forholdet. For meg, og mange jeg kjenner, er det enten følelser eller ikke følelser. Jeg klarer ikke å være venn med en mann jeg har følelser for. Det er bare vondt. Anonymkode: fbd93...151
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 Mariss@68 skrev (2 timer siden): Liker du jakten og at alt ikke serveres på et «fat» med en gang? Hvorfor er det så viktig med den "jakten" egentlig? Jeg forstår at både menn og kvinner liker følelsen av å være unik og spesiell, men at det bare faser ut hvis damer ikke føler de blir jaktet på? Føler at jeg er blitt for gammel for dette "opplegget" - og jeg er i midten av førti-årene. Hva med å bare la ting komme naturlig? Eller er det slik at kvinner (og sikkert noen menn) er så sinnsykt desperate at hvis de ikke blir jaktet på så blir den andre uaktuell etter meget kort tid? Anonymkode: 94fe2...81c
Gjest WhisperingWind Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 En kan heller kalle det dating i starten. Med mindre det er en naturlig setting der en møtes, blir kjent og det utvikler seg til vennskap er det vanskelig å bare bli venn med en jente. Om du ser potensiale om mer enn venner og jenten gjør det samme så er det naturlig å ville vite at en er ekslusive og ønsker å bygge en dypere relasjon. Om du friendsoner en jente som du faktisk liker kan du risikere at hun ikke vil satse på deg og begynner å date andre 🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 Det er klokt å starte med vennskap for å lære å kjenne personligheten bak masken. Da luker du ut de mest overfladiske og dårlige personlighetene som både er narsissistiske, dramatiske og lett krenk bare. Anonymkode: ebd84...ef3
Trek Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 Dette er i grunnen litt vanskelig synes jeg. For det er jo en kjæreste jeg ønsker meg, ikke nye venner. Samtidig ønsker jeg jo å bruke tid på å bli godt kjent også. Jeg vil jo ha en mann som gir meg oppmerksomhet, som har lyst til å finne på ting sammen med meg og som faktisk ønsker å bli kjent. Det må være noe flørt også. Selv om man slettes ikke behøver å gå all inn til å begynne med. Det må med andre ord være noe mer enn bare vennskap. Det må være en spenning, ett ønske om noe mer.. Den kjemien alle snakker om.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #13 Skrevet 22. november 2023 Det kommer litt an på hva du mener her, ts. Jeg har mannlige venner, og de er kun venner. Så om du signaliserer at du kun vil være venn med noen, så kan det tenkes at du blir friendzonet ganske raskt ja. Det er slett ikke sikkert de er fornærmet over at du bare vil være venn med dem, men at de selv ikke er så opptatt av å få så mange flere venner. De er mer opptatt av å date og finne seg en kjæreste, også tar du deres avvisning på å utvikle bare vennskap som at de er fornærmet og oppfører seg overflatisk. Er det slik at du møter ei dame som du er interessert i, så er det derfor lurt å vise litt interesse selv om dere starter med vennskap. Litt flørting er lurt, i det minste. Men det lureste er kanskje å begynne med dating, og heller eventuelt utvikle bare vennskap om man finner ut at man ikke passer sammen som kjærester. Husk at om du signaliserer kun vennskap og ikke noe mer, så kan det bli vanskeligere å plutselig skulle begynne med dating på et senere tidspunkt. Det er jo litt kjipt å risikere at man ødelegger et vennskap man har brukt masse tid og energi på å bygge, fordi man finner ut at man ikke passer som kjærester etter å ha begynt å date. For det er slett ikke sikkert at man passer som kjærester bare fordi man passer som venner. Og flørting handler absolutt ikke om at du skal «komme inn i buksa» til noen. Noen kvinner er selvsagt også bare interessert i sex, men litt lurt å ha i bakhodet at mange kvinner, særlig på alderen din, forveksler sex med kjærlighet. Så derfor kan mange virke interessert i deg når du bare vil ha sex med dem, fordi de tror det dreier seg om kjærlighet fra din side. Så oppsummert er det ikke rart at kvinner virker mer interessert i deg når du viser dem at du er interessert i noe mer enn vennskap. Det er egentlig ganske naturlig. Anonymkode: b13f7...c38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå