AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #21 Del Skrevet 21. november 2023 Ring politiet. For en jævel av en hundeeier! Anonymkode: d607d...c1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 21. november 2023 #22 Del Skrevet 21. november 2023 Hvilken type hund er det, og har den tørr plass å ligge? Det er ikke nødvendigvis ille om den bare får mat en gang om dagen, det tåler store hunder fint (har ingen erfaring med småhunder). Men de må ha vann og et sted å ligge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #23 Del Skrevet 21. november 2023 Har vært ute hos den nå, vannet var frosset. Koker opp egg til den nå og tar med nytt vann når jeg går ut med eggene. Det som gjør dette vanskelig er at jeg leier av eieren og vi ikke har noen andre naboer som kunne varslet. Jeg har gått tur med hunden flere ganger i uken gjennom sommeren og gitt den litt mat når han har vært borte i mer enn en dag, men på grunn av studier har jeg ikke hatt tid til å gå med den nå på høsten/vinteren og nå hadde jeg ikke noe brukbar mat å gi den (trodde jeg, men koker egg nå), Anonymkode: 1607c...2e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 21. november 2023 #24 Del Skrevet 21. november 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Har vært ute hos den nå, vannet var frosset. Koker opp egg til den nå og tar med nytt vann når jeg går ut med eggene. Det som gjør dette vanskelig er at jeg leier av eieren og vi ikke har noen andre naboer som kunne varslet. Jeg har gått tur med hunden flere ganger i uken gjennom sommeren og gitt den litt mat når han har vært borte i mer enn en dag, men på grunn av studier har jeg ikke hatt tid til å gå med den nå på høsten/vinteren og nå hadde jeg ikke noe brukbar mat å gi den (trodde jeg, men koker egg nå), Anonymkode: 1607c...2e9 Du har et godt hjerte for hunden! Men ikke gi den for mye egg på en gang, er det en 20kg hund ville jeg gitt 1egg i dag og to i morgen. Det kan vøre hardt på magen med uvandt kost, og den bør ikke få diare. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 22. november 2023 #25 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): men nå har hun ikke vært hjemme de siste 2 dagene / hun har vært borte flere dager før og jeg har vært hjemme hele tiden har det ikke kommet innom noen for å mate den. Anonymkode: 1607c...2e9 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han har blitt meldt til mattilsynet flere ganger, men det hjalp ikke Anonymkode: 1607c...2e9 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har vært ute hos den nå, vannet var frosset. Koker opp egg til den nå og tar med nytt vann når jeg går ut med eggene. Det som gjør dette vanskelig er at jeg leier av eieren og vi ikke har noen andre naboer som kunne varslet. Jeg har gått tur med hunden flere ganger i uken gjennom sommeren og gitt den litt mat når han har vært borte i mer enn en dag, men på grunn av studier har jeg ikke hatt tid til å gå med den nå på høsten/vinteren og nå hadde jeg ikke noe brukbar mat å gi den (trodde jeg, men koker egg nå), Anonymkode: 1607c...2e9 Som flere sier; kontakt politiet. Lever inn en anmeldelse selv, dersom politiet ikke velger å sikte eier for brudd på lov om dyrevelferd. En (eller gjentatte) anmeldelse(r) til politiet kommer man lengre med, enn å melde til mattilsynet. Snakker både av erfaring og hva en jurist har fortalt meg. Håper virkelig dette ordner seg til det beste for hunden❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 22. november 2023 #26 Del Skrevet 22. november 2023 På denne årstiden er jo vannet dens frossent om den står ute døgnet rundt, uten tilgang til vann inne! Den dør fortere av mangel på vann enn av mangel på mat, så det viktigste er jo at den får drikke så snart som mulig. Har du mulighet til å kjøpe den litt hundemat i dag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #27 Del Skrevet 22. november 2023 Dette er noe politiet vil ta tak i umiddelbart. Ring 02800, ikke sendt anmeldelse over nett, det tar for lang tid. Anonymkode: a2144...ffd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #28 Del Skrevet 22. november 2023 Ring politiet på 02800 og si at du er bekymret, fordi hunden står uten tilsyn i dagesvis mens eier er borte, vannet er frosset over og den får ikke mat. Har de en ledig patrulje, sender de noen over for en sjekk. Du kan også nevne at du er litt redd for konsekvensene av å si ifra, fordi du leier av eieren av hunden. Da vil de kanskje komme med en hvit løyn for å beskytte deg for konsekvenser. Anonymkode: ec23c...ddf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #29 Del Skrevet 22. november 2023 Million skrev (10 timer siden): På denne årstiden er jo vannet dens frossent om den står ute døgnet rundt, uten tilgang til vann inne! Den dør fortere av mangel på vann enn av mangel på mat, så det viktigste er jo at den får drikke så snart som mulig. Har du mulighet til å kjøpe den litt hundemat i dag? Jeg har kjøpt hundemat i dag, men kom nettopp hjem og ser at eieren er tilbake. Men det har jeg hundemat til neste gang. Anonymkode: 1607c...2e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 22. november 2023 #30 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har kjøpt hundemat i dag, men kom nettopp hjem og ser at eieren er tilbake. Men det har jeg hundemat til neste gang. Anonymkode: 1607c...2e9 Så du kontaktet ikke politiet?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå