AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Del Skrevet 21. november 2023 Min nabo tar ikke vare på hunden sin, den står ute 24/7 og får vanligvis kun mat en gang om dagen (men ikke nødvendigvis hver dag, siden jeg ser om det er spor i snøen eller ikke) men nå har hun ikke vært hjemme de siste 2 dagene. Jeg har dog vært på jobb og er ikke 100% sikker på at ingen har vært innom å maten den, men når hun har vært borte flere dager før og jeg har vært hjemme hele tiden har det ikke kommet innom noen for å mate den. Nå har jeg lyst til å gi den noe mat, men eneste kjøttet jeg har er bacon. Kan jeg gi den bacon? Anonymkode: 1607c...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Del Skrevet 21. november 2023 Nei Anonymkode: f863a...bd9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Del Skrevet 21. november 2023 Ring politiet å uttrykk bekymring for hunden hunder trenger både mat å tilsyn daglig Anonymkode: f6125...677 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Del Skrevet 21. november 2023 Altfor mye salt og ferr i bacon for en hund, større mengder er dødelig. Anonymkode: ba557...671 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #5 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ring politiet å uttrykk bekymring for hunden hunder trenger både mat å tilsyn daglig Anonymkode: f6125...677 Han har blitt meldt til mattilsynet flere ganger, men det hjalp ikke Anonymkode: 1607c...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #6 Del Skrevet 21. november 2023 Herregud. Det er dyremishandling! Anonymkode: a06dd...1e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #7 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud. Det er dyremishandling! Anonymkode: a06dd...1e3 ja.... tror ikke jeg har noe bra for en hund i kjøleskapet nå, har typ bare egg og bacon.. Anonymkode: 1607c...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #8 Del Skrevet 21. november 2023 Ring politiet, det er ulovlig med dyremishandling. Anonymkode: bf572...cc3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #9 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min nabo tar ikke vare på hunden sin, den står ute 24/7 og får vanligvis kun mat en gang om dagen (men ikke nødvendigvis hver dag, siden jeg ser om det er spor i snøen eller ikke) men nå har hun ikke vært hjemme de siste 2 dagene. Jeg har dog vært på jobb og er ikke 100% sikker på at ingen har vært innom å maten den, men når hun har vært borte flere dager før og jeg har vært hjemme hele tiden har det ikke kommet innom noen for å mate den. Nå har jeg lyst til å gi den noe mat, men eneste kjøttet jeg har er bacon. Kan jeg gi den bacon? Anonymkode: 1607c...2e9 Det her her dyremishandling, og du bør kontakte politiet og mattilsynet. Du bør absolutt gi hundren mat og vann, men vil anbefale at du gir den hundemat fremfor bacon da det er er næring som hunden trenger for hundre i hundeforet. Anonymkode: 143a7...bcd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #10 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ja.... tror ikke jeg har noe bra for en hund i kjøleskapet nå, har typ bare egg og bacon.. Anonymkode: 1607c...2e9 Har du noen mulighet til å gå i en butikk og kjøpe noe mat? Og evt sjekke om den har vann? Huff, det burde ikke vært lov å ha noen som helst husdyr uten et sertifikat/godkjenning for skikkethet Takk for at du bryr deg, TS, selv om dette ikke er ditt ansvar ❤️ Anonymkode: 9c963...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 21. november 2023 #11 Del Skrevet 21. november 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: ja.... tror ikke jeg har noe bra for en hund i kjøleskapet nå, har typ bare egg og bacon.. Anonymkode: 1607c...2e9 Egg kan du gi den, gjerne kokt eller som en omelett/eggerøre uten salt. Men ta bilder og ring mattilsynet. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #12 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det her her dyremishandling, og du bør kontakte politiet og mattilsynet. Du bør absolutt gi hundren mat og vann, men vil anbefale at du gir den hundemat fremfor bacon da det er er næring som hunden trenger for hundre i hundeforet. Anonymkode: 143a7...bcd Enig! Bacon er også såpass salt at hvis hunden i tillegg er uttørket gjør det enda mer skade 😕 , men forstår tanken din, TS. Anonymkode: 9c963...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #13 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): ja.... tror ikke jeg har noe bra for en hund i kjøleskapet nå, har typ bare egg og bacon.. Anonymkode: 1607c...2e9 Egg kan funke. Kok egg og gi til hunden. Du kan blande med litt grønnsaker om du har det? Hunder er som oss mennesker og spiser både kjøtt og vegetarisk. Viktig at hunden får i seg vann, så sjekk om den har vann. Anonymkode: 143a7...bcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #14 Del Skrevet 21. november 2023 Hvis naboen ikke er hjemme, så henter du hunden og kjører den til politiet. Si du fant den ute i gata alene og at du ikke vet hvem som eier den. Da blir den omplassert og får er godt liv! (vil tro hunden ikke er chippet med tanke på behandlingen den får av eier) Anonymkode: 78412...6f6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #15 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Han har blitt meldt til mattilsynet flere ganger, men det hjalp ikke Anonymkode: 1607c...2e9 Siden det ikke hjelper med mattilsynet ville jeg kontakt politiet. Det her er dyremishandling og bør behandles deretter. Anonymkode: 143a7...bcd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 21. november 2023 #16 Del Skrevet 21. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis naboen ikke er hjemme, så henter du hunden og kjører den til politiet. Si du fant den ute i gata alene og at du ikke vet hvem som eier den. Da blir den omplassert og får er godt liv! (vil tro hunden ikke er chippet med tanke på behandlingen den får av eier) Anonymkode: 78412...6f6 Eller ingen vil ha en og den blir avlivet Hva med å snakke med naboen, og foreslå å passe hunden når han/hun er borte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #17 Del Skrevet 21. november 2023 Tiuren skrev (4 minutter siden): Egg kan du gi den, gjerne kokt eller som en omelett/eggerøre uten salt. Men ta bilder og ring mattilsynet. Ja, egg går også bra! Anonymkode: 9c963...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #18 Del Skrevet 21. november 2023 Du kan kanskje gi den litt brødskive med et tynt lag leverpostei. Del opp brødskiven i biter. Anonymkode: 08ecd...2b1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 21. november 2023 #19 Del Skrevet 21. november 2023 Har du noe fiskeboller, så funker det og ris godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #20 Del Skrevet 21. november 2023 Å mate hunden er bare en bjørnetjeneste. Bryr du deg om hunden ringer du politiet nå. Anonymkode: 5322c...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå