Gå til innhold

Fortsette å bo i rimeligere, eldre leilighet eller flytte til nyere leilighet med bedre standard

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leier en stor leilighet med 4 soverom. 70 tallshus, mye slitsasje, litt mugg her og der og mus på uteboden (foreløpig holde de seg der). Vedfyring og varmepumpe. 8000 kr pr mnd og strøm betaler jeg også i tillegg. Ikke så mye pr mnd. 

Nå har jeg sett på en leilighet som var ny i år. Leilighetkompleks der hele bygget og alle leilighetene er nye. Ingen vedfyring, ingen varmepumpe. Kun elektriske ovner i stue og «loftstue» (er ikke noe loft sånn sett, men mer over og underetasje). 3 stk soverom (1 nede og to i overetasjen) der ingen av soverommene har ovn fastmontert. Kun ovn fastmontert i stue oppe og nede. 2 stk bad og varmekabler på begge bad. 2 stk bod’er og ett par kott. 10 000 kr pr mnd og strøm i tillegg… Den leiligheten har i tillegg åpen kjøkkenløsning, i undeetasjen ligger ene veggen under bakken. På andre siden er det leilighet. Så dette er en leilighet på en ytterkant. Er usikker på kvm. 

Gidder ikke utdype mer🤪Og det er ikke sikkert jeg får gitt tilbakemld på evt svar😄Men hadde satt stor pris på erfaringer her om noen vil komme med innspill. Det jeg er opptatt av og avgjørelsen hviler på om jeg skal ta den leiligheten er strømutgifter. Det virker noe riski. Hva hadde folk gjort? 

Anonymkode: ad846...194

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du utdyper en del, men det er litt vanskelig å få med seg hva som er viktig informasjon her.

Hvis spørsmålet KUN er økonomisk:

Ene koster 8000 + strøm - som ikke er så mye pr mnd sier du. Hva er dette beløpet?

Andre koster 10 000 + strøm - hvis strømmen ikke er så mye på den første, hvordan tenker du å spare inn de 2000 kronene mer i mnd på denne?

Andre hørtes bedre ut da som ikke har mugg og sånt, men om du bare tenker månedlige utgifter så er det vel ikke gitt at den gamle er billigere enn den nye.

Anonymkode: 1eee7...5ab

Skrevet

Hadde betalt 2000kr for å slippe mugg! Med mindre jeg absolutt måtte ha fire soverom. Uansett høres det ut som mye bolig for pengene, begge deler.

Anonymkode: 52681...5f2

• Liker 4
Skrevet

Fy fan jeg betaler 15k for 38 m2🫣Den nye! muggsopp kan fucke opp helsen. Jeg verdsetter helsen mer enn noen kroner besparelse.

Anonymkode: 14a8a...a9b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ingen vedfyring, ingen varmepumpe. 

Hva når strømmen går?Nå er de  på med beredskap i media igjen.

Anonymkode: edd9f...da7

Skrevet

Når jeg leser "det er mugg her", så er det den leiligheten jeg flytter fra. Muggsopp er helsefarlig og verdt å komme seg vekk fra. 

Anonymkode: 08594...db8

• Nyttig 2
Skrevet

Ville aldri bodd et sted med mugg. Hva som helst annet. 

Anonymkode: 1d040...a63

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...