Gå til innhold

Hjelp til god CV? Mal?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noen gode maler hvor man slipper å registrere seg og få hundrevis av spam mail i ettertid?
Har dere noen gode tips? Tenker å søke noe innen noe helt annet enn det jeg er utdannet til og har jobbet som...
#trengernoenytt

Anonymkode: 65f69...c9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og under navnet mitt, skal jeg skrive stillingstittel jeg søker på eller det jeg er utdannet som? evt.begge deler?

Anonymkode: 65f69...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ikke bruk maler eller slikt tull. Tilpass cven til stillingen og bedriften du søker i. Lag blikkfang men ikke noe overdådig kreativt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med forrige innlegg, ikke bruk en mal. Det ligger ufattelig mye på nett om CV om man bare googler litt.

Ikke legg mye greier i å gjøre CV-en "fancy". Den burde tale for seg selv uten mikk-makk. Du skriver det du er utdannet som i stillingstittel, om du skal skrive det i det hele tatt (jeg ville tatt en revurdering på akkurat det, jeg har klart meg meget fint uten).

Stillingstittel i tidligere stillinger skal du dog selvsagt skrive. Og der kommer det frem at CV-en skal klare seg på egenhånd uten noe ekstra.

En CV med farger og illustrasjoner, "oppspicing" eller hva man nå skal kalle det, blir bare tullete. Det er jo helt irrelevant fra arbeidet du skal utføre, særlig med mindre du jobber innen design av noe slag. Og selv da burde CV-en tåle å stå uten noe ekstra greier. Vis til arbeidet du har utført i stedet, og skriv en god søknad!

Anonymkode: a05c8...3a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...