AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Har blitt invitert med inn i en liten menighet. Den har holdt på i fem seks år, men har bare rundt 10 medlemmer. Hvorfor er en menighet så liten? Anonymkode: 60226...808
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 Fordi noen synes de er så unike at de har noe å komme med som ikke finnes andre steder. Og dermed må starte sin egen menighet i stedet for å være med i en som eksisterer fra før. Lederen/lederne kan enten være folk som har vondt for å passe inn andre plasser, som ikke liker å bli fortalt hva de skal mene og vil bestemme selv, som har avvikende meninger/teologi, føler de er kalt av Gud osv. Man kan havne i en trivelig gjeng, i en ikke trivelig gjeng eller i en rett ut farlig gjeng. Spørsmålet er hvorfor de hadde et behov for å bryte ut der de kom fra og tenker at de har kompetanse nok til å regne seg som gode menighetsledere. Vær åpen men kritisk. Anonymkode: 5aed7...ef8 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 Er det en sånn menighet der lederen tror han er gud og har sex med alle de andre medlemmene i menigheten osv? Anonymkode: e40f6...458
Minitroll Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 Hvorfor trenger du en menighet når du har en profet og en Gud?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #5 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Har blitt invitert med inn i en liten menighet. Den har holdt på i fem seks år, men har bare rundt 10 medlemmer. Hvorfor er en menighet så liten? Anonymkode: 60226...808 Det er etter modell av de første kristne. Som ikke hadde kirke, bedehus, prester eller fastsatt liturgi. Mange synest det er en fin måte å komme sammen på. Be en bønn og kanskje diskutere en bibelpassasje. Men du står fritt til å takke nei, hvis det er det du kjenner at du skal ❤️ Selv hadde jeg nok vært såpass nysgjerrig at jeg hadde blitt med en gang og sett, før jeg bestemte meg Anonymkode: ac613...f75 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå