AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Del Skrevet 21. november 2023 Har blitt invitert med inn i en liten menighet. Den har holdt på i fem seks år, men har bare rundt 10 medlemmer. Hvorfor er en menighet så liten? Anonymkode: 60226...808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Del Skrevet 21. november 2023 Fordi noen synes de er så unike at de har noe å komme med som ikke finnes andre steder. Og dermed må starte sin egen menighet i stedet for å være med i en som eksisterer fra før. Lederen/lederne kan enten være folk som har vondt for å passe inn andre plasser, som ikke liker å bli fortalt hva de skal mene og vil bestemme selv, som har avvikende meninger/teologi, føler de er kalt av Gud osv. Man kan havne i en trivelig gjeng, i en ikke trivelig gjeng eller i en rett ut farlig gjeng. Spørsmålet er hvorfor de hadde et behov for å bryte ut der de kom fra og tenker at de har kompetanse nok til å regne seg som gode menighetsledere. Vær åpen men kritisk. Anonymkode: 5aed7...ef8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Del Skrevet 21. november 2023 Er det en sånn menighet der lederen tror han er gud og har sex med alle de andre medlemmene i menigheten osv? Anonymkode: e40f6...458 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 21. november 2023 #4 Del Skrevet 21. november 2023 Hvorfor trenger du en menighet når du har en profet og en Gud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #5 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Har blitt invitert med inn i en liten menighet. Den har holdt på i fem seks år, men har bare rundt 10 medlemmer. Hvorfor er en menighet så liten? Anonymkode: 60226...808 Det er etter modell av de første kristne. Som ikke hadde kirke, bedehus, prester eller fastsatt liturgi. Mange synest det er en fin måte å komme sammen på. Be en bønn og kanskje diskutere en bibelpassasje. Men du står fritt til å takke nei, hvis det er det du kjenner at du skal ❤️ Selv hadde jeg nok vært såpass nysgjerrig at jeg hadde blitt med en gang og sett, før jeg bestemte meg Anonymkode: ac613...f75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå