AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Hei! jeg skal ikke si så mye detaljer på nøyaktig det som har skjedd annet enn det at jeg sliter med å gå videre selv i dag lenge etter hendelsene og dårlige valg. Da jeg var 14/15 da jeg slet virkelig på selvbildet og min verdi. Jeg havnet på reddit av alle plasser og fant plutselig masse folk som var interreserte og virket som de likte meg for meg. Jeg ble fort avhengig av oppmerksomheten og alle disse komplemangene, ble mest sannsynlig utnyttet og utnyttet andre ved å bli med på alt seksuelt og sende nudes osv. jeg forelsket meg i en 19 åring og vi dated i 6 måneder men jeg stoppet aldri å hore meg ut for alle som ga meg oppmerksomhet, tror ikke jeg innså selv hvor galt det var og når jeg innså det så slo jeg opp og ba han om å finne noen bedre og fortsatte bare å flørte og akseptere alt og alle. Jeg har enorm stor skyld følelse for å ha vært utro og for å ta slike dumme valg og dele bilder og slik fritt. jeg føler meg så skyldig, så lei meg og idiot. Jeg er ekstremt redd for å være utro igjen og har påtrengdende tanker om å være sammen med alle jeg kjenner og så være "utro" med alle, jeg har vært i forhold etter dette flere ganger og føler ikke disse tankene går vekk og skylden for dumme valg. Er jeg et forferdelig menneske? hva gjør jeg i det hele tatt for å bedre meg? jeg vil bare ikke ha all skyld og påtrengende tanker som surrer dagen lang, jeg føler jeg fortjener det og at jeg ikke fortjener kjærlighet og noen ganger men jeg vil så gjerne være bedre og være alt godt og snilt og bare koseligt men jeg klarer ikke. Beklager for rotete post jeg er bare så enormt sliten og har så mye på hjernen med skyld, påtrengende tanker og tullete valg som tar knekken på meg. Anonymkode: 62503...952 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei! jeg skal ikke si så mye detaljer på nøyaktig det som har skjedd annet enn det at jeg sliter med å gå videre selv i dag lenge etter hendelsene og dårlige valg. Da jeg var 14/15 da jeg slet virkelig på selvbildet og min verdi. Jeg havnet på reddit av alle plasser og fant plutselig masse folk som var interreserte og virket som de likte meg for meg. Jeg ble fort avhengig av oppmerksomheten og alle disse komplemangene, ble mest sannsynlig utnyttet og utnyttet andre ved å bli med på alt seksuelt og sende nudes osv. jeg forelsket meg i en 19 åring og vi dated i 6 måneder men jeg stoppet aldri å hore meg ut for alle som ga meg oppmerksomhet, tror ikke jeg innså selv hvor galt det var og når jeg innså det så slo jeg opp og ba han om å finne noen bedre og fortsatte bare å flørte og akseptere alt og alle. Jeg har enorm stor skyld følelse for å ha vært utro og for å ta slike dumme valg og dele bilder og slik fritt. jeg føler meg så skyldig, så lei meg og idiot. Jeg er ekstremt redd for å være utro igjen og har påtrengdende tanker om å være sammen med alle jeg kjenner og så være "utro" med alle, jeg har vært i forhold etter dette flere ganger og føler ikke disse tankene går vekk og skylden for dumme valg. Er jeg et forferdelig menneske? hva gjør jeg i det hele tatt for å bedre meg? jeg vil bare ikke ha all skyld og påtrengende tanker som surrer dagen lang, jeg føler jeg fortjener det og at jeg ikke fortjener kjærlighet og noen ganger men jeg vil så gjerne være bedre og være alt godt og snilt og bare koseligt men jeg klarer ikke. Beklager for rotete post jeg er bare så enormt sliten og har så mye på hjernen med skyld, påtrengende tanker og tullete valg som tar knekken på meg. Anonymkode: 62503...952 Vil anbefale deg å gå i terapi ❤️ Jeg forstår deg veldig godt, har slitt med tanker selv om dårlige valg tidligere med mange seksualpartnere i løpet av livet. Jeg var dog ikke avhengig av oppmerksomhet, men fikk mye og fant liksom ingen å utvikle noe forhold med så ofte. Så det ble kortvarige datingsituasjoner osv. men tok nok til takke med mye slums oppførselsmessig. Jeg tror du må akseptere at du har en fortid og du var ung og dum, som man sier. Tilgi deg selv. Men dersom du sliter med tanker om «alt og alle» og at du kan være utro burde du gå i terapi å lære deg hvorfor du søker denne anerkjennelsen i menn og ikke i deg selv og evt kun èn kjæreste. Det at du ser det selv er det største steget til å forandre seg ❤️ Lykke til! Anonymkode: 612c9...58a 2
CAPS LOCK Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er jeg et forferdelig menneske? Anonymkode: 62503...952 Nei. Du var ung og ble manipulert. Du får ikke gjort noe med det som skjedde. Velg å gå videre i livet 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Vil anbefale deg å gå i terapi ❤️ Jeg forstår deg veldig godt, har slitt med tanker selv om dårlige valg tidligere med mange seksualpartnere i løpet av livet. Jeg var dog ikke avhengig av oppmerksomhet, men fikk mye og fant liksom ingen å utvikle noe forhold med så ofte. Så det ble kortvarige datingsituasjoner osv. men tok nok til takke med mye slums oppførselsmessig. Jeg tror du må akseptere at du har en fortid og du var ung og dum, som man sier. Tilgi deg selv. Men dersom du sliter med tanker om «alt og alle» og at du kan være utro burde du gå i terapi å lære deg hvorfor du søker denne anerkjennelsen i menn og ikke i deg selv og evt kun èn kjæreste. Det at du ser det selv er det største steget til å forandre seg ❤️ Lykke til! Anonymkode: 612c9...58a Har prøvd å gå i terapi før, men jeg takler ikke presset av og sitte der å si alt jeg føler til en fremmed som skal notere og si hva som er galt, men jeg setter enorm pris på det, takk skal du ha! <3 må nokk bare prøve terpai igjen for å kunne få noe som helst fremgang Anonymkode: 62503...952
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #5 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har prøvd å gå i terapi før, men jeg takler ikke presset av og sitte der å si alt jeg føler til en fremmed som skal notere og si hva som er galt, men jeg setter enorm pris på det, takk skal du ha! ❤️ må nokk bare prøve terpai igjen for å kunne få noe som helst fremgang Anonymkode: 62503...952 Har du prøvd psykomotorisk? Anonymkode: 69612...c72
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #6 Skrevet 21. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har du prøvd psykomotorisk? Anonymkode: 69612...c72 Nei hva er det? Anonymkode: 62503...952
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #7 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei hva er det? Anonymkode: 62503...952 Psykomotorisk fysioterapi - ikke bare prating men også fysikalsk behandling. Det er en fysioterapeut med videreutdanning i hvordan kropp og psyke påvirker hverandre https://sml.snl.no/psykomotorisk_fysioterapi#:~:text=Psykomotorisk fysioterapi er en behandlingsmetode som bygger på,fysioterapeuten Aadel Bülow Hansen og psykiateren Trygve Braatøy. Anonymkode: 69612...c72
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #8 Skrevet 21. november 2023 Nei. Jeg tror du er et godt menneske. Vær snill med deg selv og lær av feil. Det går fint. Anonymkode: 512c7...cc2 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #9 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har prøvd å gå i terapi før, men jeg takler ikke presset av og sitte der å si alt jeg føler til en fremmed som skal notere og si hva som er galt, men jeg setter enorm pris på det, takk skal du ha! ❤️ må nokk bare prøve terpai igjen for å kunne få noe som helst fremgang Anonymkode: 62503...952 Jeg har vært hos to psykologer, ikke pga disse tankene men traumer. Vil bare si at det er viktig å møte en psykolog du liker! Jeg likte ikke den første, alt ble bare kunstig og han var ikke flink å få fram ting hos meg. Den andre jeg møtte var som å snakke med ei veldig god dame, som jeg virkelig følte jeg kunne åpne meg til. Hun noterer heller ikke under timer, men i etterkant. Føles mye bedre. Å ikke vær redd for å bli dømt, dem skriver ikke «hva som er galt med deg», men leser deg og ser på dine ressurser, og dine utfordringer. Anonymkode: 612c9...58a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #10 Skrevet 21. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Psykomotorisk fysioterapi - ikke bare prating men også fysikalsk behandling. Det er en fysioterapeut med videreutdanning i hvordan kropp og psyke påvirker hverandre https://sml.snl.no/psykomotorisk_fysioterapi#:~:text=Psykomotorisk fysioterapi er en behandlingsmetode som bygger på,fysioterapeuten Aadel Bülow Hansen og psykiateren Trygve Braatøy. Anonymkode: 69612...c72 Takk skal du ha!! Anonymkode: 62503...952 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #11 Skrevet 21. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har vært hos to psykologer, ikke pga disse tankene men traumer. Vil bare si at det er viktig å møte en psykolog du liker! Jeg likte ikke den første, alt ble bare kunstig og han var ikke flink å få fram ting hos meg. Den andre jeg møtte var som å snakke med ei veldig god dame, som jeg virkelig følte jeg kunne åpne meg til. Hun noterer heller ikke under timer, men i etterkant. Føles mye bedre. Å ikke vær redd for å bli dømt, dem skriver ikke «hva som er galt med deg», men leser deg og ser på dine ressurser, og dine utfordringer. Anonymkode: 612c9...58a Det er godt å vite at det er mulighet å finne en psykolog jeg kan være trygg på. Takk for bekreftelsen for at jeg bare er litt overtenkende og at psykologer såklart mener godt (: Anonymkode: 62503...952
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #12 Skrevet 21. november 2023 Jeg tenker at alle har tråkket feil noen ganger i livet, og er masse man angrer på, men husk også på at du har nok også lært MASSE av feilene du har gjort! Ikke vær så hard mot deg selv, og selv om jeg gjorde noe når jeg var 14/15, så er ikke det ensbetydende med at jeg ville gjort det i dag 20 år senere, noe jeg ikke har, selv om jeg var utro i ung alder. Man er yngre, mer usikker på seg selv, og søker nok en bekreftelse og oppmerksomhet på en annen ganske måte enn når man blir eldre. Dette gjelder ikke alle så klart, men jeg er av den oppfatning at om du er i et trygt, godt forhold der du føler at du blir sett, respektert og tilfredstilt, så er man ikke utro. Man kan ha dårlige perioder der man ikke føler de tingene like mye, men da er kommunikasjon viktig 😀 Anonymkode: feb7b...c5f 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #13 Skrevet 22. november 2023 Terapien er der for at du skal få hjelp til å sortere tankene dine og det er viktig at du faktisk utleverer deg til en person som bare er der for at du skal få det bedre 🙂 Tenk på det sånn at nå skal du til den personen i livet ditt som faktisk vil deg vel. Så er det ofte sånn at man ikke klaffer med psykologen/terapeuten og da er det HELT innafor å spørre om å få en annen behandler. Det skjer hele tiden. Ønsker deg masse lykke til videre ❤️ Anonymkode: c4ac9...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #14 Skrevet 22. november 2023 "Komplemangene" er ikke et ord. Anonymkode: 07a16...561
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #15 Skrevet 22. november 2023 CAPS LOCK skrev (11 timer siden): Nei. Du var ung og ble manipulert. Du får ikke gjort noe med det som skjedde. Velg å gå videre i livet Det er riktig, men samtidig er det noe med dagens samfunn, og higen etter likes og komplementer. Den higen setter mange unge mennesker i situasjoner som ikke er sunne for de. Anonymkode: 700ed...cc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå