Gå til innhold

Vaniljekesam vs. vaniljeyoghurt!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom jeg skal være helsefreak i dag å tenke litt sunnere enn vanlig: Hva skal jeg velge av Vaniljeyoghurt (Tine) eller vaniljekesam? Hva er det sunneste av de to?

Jeg har litt dårlig tid skjønner dere :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaniljekesam har færre kalorier og mindre fett enn vaniljeyoghurt.

Skrevet

Tusen takk! Du er en engel!

Skrevet

Etter å ha vært inne på tine.no ble jeg litt i tvil. Vaniljekesam inneholder 7,3 % fett og 126 kalorier pr. 100 gram. Vaniljeyoghurt inneholder 3,6 % fett.. Kan du ikke lese på boksene i butikken og gi en rapport her (produktbeskrivelsene på tine.no var ikke særlig gode)?

Skrevet

Vaniljekesam er mye bedre, og inneholder ekte vanilje, ikke syntetisk dritt.

Skrevet (endret)

Hmm, jo..kan se selv jeg. Men jeg prøvde her om dagen og skulle liksom bestemme hva som var best, så kjøpte jeg kesam til slutt av en eller annen grunn. Jeg har liksom fått det for meg at yoghurt inneholder så mye sukker. Men, jeg aner jo ikke om kesam er noe bedre. Men godt er det ihvertfall! Lagde vaniljekesam-dip i går, etter inspirasjon fra noen innlegg jeg fant her inne :)

Endret av Lanalia
Skrevet

Da har jeg vært på butikken. jeg endte med å kjøpe et beger med Tine Vaniljeyoghurt. Jeg såg på pakningen på både kesam og yoghurt, og sammenliknet. Jeg aner ikke hva som er sunnest, fordi kesam har 5,6% protein og 7,3% fett i tillegg til at det var 126 kcal per 100 g. Vaniljeyoghurten har 96 kcal per 100 g, men har derimot 3,6% fett, men mindre protein. Så jeg aner ikke hva som er "sunnest". Det går nok opp i opp tror jeg. Eller, hva tror dere? Vanskelig det der. Men i dag har jeg bestemt meg for å kose meg med epler og vaniljeyoghurtdip med en dæsj kanel i. Så får sunt være sunt en annen dag.

Skrevet

Nå, etter å ha spist Vaniljeyoghurt har jeg komt til den konklusjonen at det blir kjøpt Vaniljekesam heretter. Smaken på vaniljekesamen er helt spesiell, og ikke så kvalmende søt som yoghurten. Så da får det bare være med de ekstra kaloriene :) Om ikke kesam virkelig er bedre enn yoghurt da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...