Gå til innhold

Jeg er så lei av at venner og familie som ikke har peiling bagatelliserer det jeg står midt oppi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan ikke folk tro på en når man sier at det man holder på med er mye vanskeligere og mye mer arbeid enn det man først trodde?

Da kommer folk med sine erfaringer eller søsteren til en venninne til en tante som visstnok sto i samme situasjon som meg, og som sa at det var jo ikke så vanskelig og det var jo ikke så mye arbeid og så bagatelliserer de det jeg sier og generaliserer.

Hvorfor kan ikke venner tro på meg når jeg sier at det jeg holder på med tar mye energi, krefter og tid?

Anonymkode: 505c9...3fd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi ikke folk opplever ting likt? Hva du synes er vanskelig, synes andre er lett

Anonymkode: 0fa79...7df

• Liker 2
Skrevet

"Tanta mi ble kvitt depresjon ved hjelp av yoga" er alltid like gøy å høre når man er sengeliggende med alvorlig klinisk depresjon, og ikke forstår hvordan man skal klare å spise eller å dusje.

Det desidert beste og enkleste svaret er dessverre å gi fullstendig f i hva andre folk mener og synser. Forhold deg til vitenskap, forskning, helsepersonell, og gode venner/familie som har vært gjennom lignende og faktisk klarer å forstå. Det verste er at mange mener slike råd godt, de er bare uvitende.

Anonymkode: 0eb8a...da4

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det verste er når folk bagatelliserer og uttaler seg på ting som de ikke har opplevd selv.

Feks; jeg fortalte ei veninne hvor mye papirarbeid det var etter et dødsfall i min familie der jeg ble bobestyrer og avdøde ikke var gift, hadde mange arvinger osv og alt som skulle fylles ut og sendes hit og dit og alle skulle gi fullmakt til bobestyrer og ikke alle arvingene var samarbeidsvillige osv.

Hun hadde ingen erfaring med arv, vet ikke noe om arveloven, har aldri ordnet opp etter dødsfall men hun visste likevel hvor lett dette var fordi hennes nabo hadde fortalt at når hans kone døde var det omtrent ingenting å ordne med offentlig kontorer eller Domstolene.😵‍💫

Så da får jeg på meg at jeg overdriver.

Ts

Anonymkode: 505c9...3fd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Tanta mi ble kvitt depresjon ved hjelp av yoga" er alltid like gøy å høre når man er sengeliggende med alvorlig klinisk depresjon, og ikke forstår hvordan man skal klare å spise eller å dusje.

Det desidert beste og enkleste svaret er dessverre å gi fullstendig f i hva andre folk mener og synser. Forhold deg til vitenskap, forskning, helsepersonell, og gode venner/familie som har vært gjennom lignende og faktisk klarer å forstå. Det verste er at mange mener slike råd godt, de er bare uvitende.

Anonymkode: 0eb8a...da4

Det eneste vi vet hjelper mot en klinisk depresjon gjennom forskning og vitenskap er at aktivitet og rutiner hjelper. Med andre ord er ikke yoga, annen fysisk aktivitet eller det å gjøre noe et dårlig tips du bare skal avføye. Det som bidrar til å opprettholde en depresjon er inaktivitet og sosial isolasjon..

Anonymkode: d0719...99c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...