Gå til innhold

Hvis hunder hadde lært seg å snakke, hadde du fortsatt skaffet deg en?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du ikke blitt dritt lei av:

” Jeg vil ha mat nå!!”

” Klapp meg for helvete!!”

Anonymkode: a9ae8...192

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, morsom tanke! Nei, det hadde jeg nok ikke. Er sikker på at hunden min konstant hadde sagt enten: tur! Tur! Tur! Eller mat! Mat! Mat! Så jeg hadde nok blitt gal ganske raskt 😆

Anonymkode: 7cf88...4fc

• Liker 1
Skrevet

Dem snakker jo med oss fra før av lell om dem ikke bruker ord. Jeg viste akkurat hva min hund ville hele tiden. Han etterlignet lydene våre i tonefall. Så han var veldig morsom når han svarte med tonefall når vi snakka til han. Dette var noe han begynte med når han var gammel. 

Anonymkode: 7937e...add

Skrevet

Nei, det ville jo ikke gått, det ville ikke gått lang tid før den krevde likestilling og stemmerett og tilpassing for å kunne delta i samfunnet, og blitt mye mindre søt.

Anonymkode: 04220...59a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, det ville jo ikke gått, det ville ikke gått lang tid før den krevde likestilling og stemmerett og tilpassing for å kunne delta i samfunnet, og blitt mye mindre søt.

Anonymkode: 04220...59a

Som i Animal Farm?

Anonymkode: a9ae8...192

Skrevet

Hunden min prater allerede med hele kroppen. 

Anonymkode: dbaaf...feb

Skrevet

Hunden min kommuniserte helt tydelig at hun alltid ville ha mat. Men kan være jeg vil teste ut knapper med neste hund. Synes det er artig å følge Bunny, Mylo, og andre snakkende hunder på insta. 

Anonymkode: 227b4...a7d

Skrevet

Jeg har snakkeknapper, og det er veldig gøy. Han er ikke veldig matorientert, så han har tilogmed en godbit knapp. Men han bruker den bare når han mener han har gjort noe bra😅

Han liker å fortelle at han vil i sofaen, eller på tur.

Til ts- ja, men jeg tror min hund kanskje både er rasistisk og elitistisk, så han er litt mer likandes som stum☺️

Skrevet

Hadde hunden min kunne prate hadde hun garanter klart å mase seg til en mobiltelefon. Ser for meg at jeg måtte blokkert nummeret hennes hver gang jeg forlot hjemmet😆Hun hadde nok ringt, sendt meldinger og sendt stakkarslige bilder non stop🙈

Anonymkode: c346e...a3d

Skrevet

Min kommuniserer allerede med hele kroppen sin 🥰 Men jeg hadde elsket å hatt samtaler med henne ❤️ 

Anonymkode: 982e9...6a7

Skrevet

Mine snakker med hele kroppen hele tiden, men nei, jeg hadde blitt gærn om de snakket med norske ord på samme måte som jeg ville blitt gærn om de bjeffa og hylte og lagde høye lyder hver gang de fikk en tanke i hodet

Anonymkode: b478e...636

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hunden min kommuniserte helt tydelig at hun alltid ville ha mat. Men kan være jeg vil teste ut knapper med neste hund. Synes det er artig å følge Bunny, Mylo, og andre snakkende hunder på insta. 

Anonymkode: 227b4...a7d

Jeg følger også Bunny. Simpelthen fascinerende å se en HUND "snakke" ved å velge riktige ord på knappene hun trykker på med poten, og få frem enkle, men forståelige setninger. For eksempel lå Bunny og sov en gang, og drømte tydelig om noe som opprørte henne litt - sparking med potene, småbjeff i søvne. Eieren vekket henne og spurte hva hunden hadde sett i søvne. Hunden gikk da bort til taleknappene på gulvet og trykket på de to ordene "strange animal". Hun hadde drømt at hun så et fremmed dyr. Helt vanvittig at man kan få svar på et sånt spørsmål fra en hund. Jeg er sykt fascinert altså.

Og for å svare på spørsmålet i tråden, så tror jeg at veien til galskap hadde vært kort om min hund kunne snakke med stemmen. Det hadde gått i ett eller to ord HELE dagen; MAT, MAT, MAT, MAT eller KOS! Jeg hadde vært skeptisk til å skaffe meg et dyr som kunne gå og gnåle hele dagene, ja.

Endret av Million
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dem snakker jo med oss fra før av lell om dem ikke bruker ord. Jeg viste akkurat hva min hund ville hele tiden. Han etterlignet lydene våre i tonefall. Så han var veldig morsom når han svarte med tonefall når vi snakka til han. Dette var noe han begynte med når han var gammel. 

Anonymkode: 7937e...add

Det gjør min hund også. Gøy å høre stemmen deres, selv om det bare er lyd og ikke ord. Min pleier å bruke stemmen sin for å fortelle hva han vil, enten det er hvilken retning han vil gå på tur eller at han vil ha meg med ut. 

Anonymkode: 2fe11...2f9

Skrevet

Min hund sier det allerede, bare med helt andre ting enn ord.

Det går både i kroppspråk og piping. Hun er en hund som snakker minimalt, men når hun vil ha en av disse tingene skjønner vi det lett.

Anonymkode: 23eb2...fdb

Skrevet

Jeg setter pris på at hunden min kommuniserer i hovedsak med kroppsspråk og blikk. Hun er god til å gjøre seg forstått og det er gøy å ha den kommunikasjonen. Snakking ville blitt i meste laget og en stor omveltning. Spesielt vtp at jeg ikke er så sykt begeistret for veldig verbale hunder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...