Gå til innhold

Ble du lykkeligere av å få barn? (avstemning)

Ble du lykkeligere av å få barn?  

437 stemmer

1. 1. Ble du lykkeligere av å få barn?

• Ja
      299
    • Nei
      138

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies at barn er meningen med livet og at det er selve lykken. Men mye sier oss det motsatte. Tidsklemma og evige bekymringer for barnets helse og fremtid på en usikker klode er blant tingene som taler i mot.

Så hva er egentlig sannheten? Kan jeg som barnløs være like lykkelig som dem med barn?

Anonymkode: a1a0a...626

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker barna mine, - men hadde vært lykkeligere uten. Vil såklart ikke være foruten dem nå som jeg kjenner de, men i mitt "neste liv" ville jeg ikke fått barn. Det betyr ikke at jeg ikke elsker de høyere enn alt nå, og jeg gjør alt for å være en god mor nå som jeg først er det, - men det er fortsatt det "men'et"

Anonymkode: 9764a...56b

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Hadde vært lykkeligere uten. Nå ble vi skilt da barnet var to, så mulig det hadde vært annerledes om vi hadde vært en familie som hadde det bra.

Anonymkode: 89e5d...4a1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan ikke forestille meg livet uten barn, så de gjør meg lykkelig ja. Alle våkenetter og bekymringer blir borte i lykkestunder. Å ha barn gir livet mening, jeg skjønner ikke hva jeg skulle levd for om jeg var barnløs. 

Anonymkode: 57755...44b

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ble ikke lykkeligere av å få barn, men er lykkelig med dem. 

Anonymkode: 024fa...df1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Det er en løgn foreldre sier, så de skal få barnebarn 🤣 

Anonymkode: 6f889...5fa

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Nopp. Hadde jeg valgt på nytt så hadde jeg ikke valgt barn. Er veldig glad i dem. Og har gitt dem hele verden. Men har mista meg selv oppi dette. Og jeg finnes ikke lykkelig. Og det er ikke bare å jobbe med det. Har jobba med det i to år no og er like nedstemt. 

Anonymkode: 6f482...326

• Liker 3
  • Hjerte 6
Skrevet

Barn er ikke nøkkelen til å være lykkelig.  Man blir lykkelig å følge sin egen vei og ikke lar hva andre mener styre dine valg. Jeg er barnløs og trives. Finn deg en kjæreste som tenker det samme som deg om du ønsker forhold, så får du det så flott :hjertesmil:

Anonymkode: 7eac5...cac

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, jeg ble mer lykkelig etter jeg fikk barn.  Livet fikk en helt ny mening og jeg elsker den lille familien min! 

Anonymkode: 8c358...58f

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan ikke forestille meg livet uten barn, så de gjør meg lykkelig ja. Alle våkenetter og bekymringer blir borte i lykkestunder. Å ha barn gir livet mening, jeg skjønner ikke hva jeg skulle levd for om jeg var barnløs. 

Det er jo litt trist, og en veldig tung byrde å legge på barn. 

Anonymkode: 17aa6...a40

• Liker 23
  • Nyttig 9
Skrevet

Ja, jeg ble det. Jeg slet med en følelse av tomhet og meningsløshet. Jeg har aldri følt det etter barna kom. Jeg har følt mye annet...😄 .men aldri det. De første årene var det mye lykke. Jeg har aldri kjent sånn en kjærlighet før. 

Anonymkode: deb95...ddd

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ble ikke lykkeligere av å få barn, men er lykkelig med dem. 

Anonymkode: 024fa...df1

Enig. Jeg kunne helt sikkert funnet masse lykke og mening i livet uten barn . Men livet jeg lever nå med mine fine barn, det gjør meg lykkelig.

Anonymkode: f3be0...42f

• Liker 2
Skrevet

Dette er jo umulig å svare på. Som barnløs er jeg lykkelig nå, men det er umulig for meg å vite om jeg hadde vært lykkelig med barn, på samme måte som at det er umulig for mødre og fedre å vite om de hadde vært lykkelige uten barn. 

Anonymkode: c83ec...fcf

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo litt trist, og en veldig tung byrde å legge på barn. 

Anonymkode: 17aa6...a40

Nå slipper jeg jo å kjenne på hvordan det er å leve uten barn. SÅ for meg er ikke det trist. Når foreldrene mine er døde og slik så hadde det vært veldig tungt om jeg ikke hadde barn å leve for . 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Ble mye lykkeligere med barn! Har dog  blitt mer og mer lykkelig med årene da. Babytiden var tøff! 

Anonymkode: 1ce8d...f06

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette er jo umulig å svare på. Som barnløs er jeg lykkelig nå, men det er umulig for meg å vite om jeg hadde vært lykkelig med barn, på samme måte som at det er umulig for mødre og fedre å vite om de hadde vært lykkelige uten barn. 

Anonymkode: c83ec...fcf

Er det ikke ganske åpenbart at jeg spør de som allerede har fått barn?

Det er kun de som har barn som har opplevd begge sider.

Anonymkode: a1a0a...626

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, vil ikke si jeg ble lykkeligere. Er like lykkelig og tilfreds med livet som før jeg fikk barn. Livet gir og tar andre ting med barn enn uten. Jeg er mer sliten og har mindre frihet enn før, men kjenner også på mer kjærlighet og hverdagsglede enn tidligere. 

Anonymkode: c2221...633

• Liker 3
Skrevet

Det er jo helt individuelt. At jeg ble lykkeligere betyr ikke at du kommer til å bli det om du får barn. 

Anonymkode: be3d0...727

• Liker 4
Skrevet

Jeg har absolutt blitt lykkeligere, og kan ikke tenke meg et liv uten barnet mitt. Han betyr alt for meg, og jeg gleder meg til hver dag sammen med han!

Jeg ble mor i godt voksen alder, etter å ha ønsket meg barn lenge, men ikke fått det til. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre..

Jeg hadde da tatt høyere utdanning, reist jorda rundt flere ganger, festet og levd livet. Jeg hadde gjort masse som også gjorde meg lykkelig, men følte at noe manglet.

Det å bli mamma er en opplevelse i livet som jeg aldri ville vært foruten. Det gir livet mitt mening på et helt annet nivå enn noe jeg har opplevd tidligere.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja, jeg ble det. Jeg slet med en følelse av tomhet og meningsløshet. Jeg har aldri følt det etter barna kom. Jeg har følt mye annet...😄 .men aldri det. De første årene var det mye lykke. Jeg har aldri kjent sånn en kjærlighet før. 

Anonymkode: deb95...ddd

Samme her❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...