Gå til innhold

Kvinner. Hvordan ønsker du å bli fridd til? Hvordan ønsker du ikke å bli fridd til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal fri til dama mi snart. Hadde tenkt til å gjøre det på restaurant eller kaffebar. Hva tenker du om det? Har også tenkt på Operataket. 

Eller er det best å bare ta det hjemme?

Anonymkode: 3c5ae...bac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gjør som han her gjorde mot dama si i hvertfall ^

Anonymkode: ca7d2...560

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva dere er komfortabel med. Jeg hadde syntes det hadde vært forferdelig å bli fridd til offentlig. For oss var det helt åpenbart at han skulle fri hjemme. Eventuelt på restaurant om vi hadde booket privat rom. Samtidig kjenner jeg mange som synes det er ekstra stas at det er offentlig, og det er jo så klart kjempefint det óg!

Tenker at om du ikke kjenner dama godt nok til å vite hva hun liker, bør du kanskje bli litt bedre kjent med henne før du frir.

Anonymkode: 83d58...737

• Nyttig 6
Skrevet

Hvordan er kjæresten din da? Liker hun oppmerksomhet og liker slike overraskelser? Det burde du vært helt sikker på.

Jeg vil bli fridd til på en romantisk tur sammen med kjæresten, bare oss to etter en lang og avslappet dag. Ville hatet å bli fridd til på restaurant, blant mange mennesker generelt. 

Anonymkode: 676fb...425

Skrevet

Først må du være sikker på at hun faktisk ønsker å gifte seg.

Anonymkode: b2f35...8cf

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes det var greit at vi rett og slett snakket oss fram til det og ble enige. Det var egentlig ikke et frieri. Mer som "Hva tenker du om...?" Men jeg har forstått fra dette forumet at noen kvinner er ekstremt opptatt av å bli fridd til. Hva slags type er kvinne er kjæresten din?

Anonymkode: eef56...9d9

• Liker 1
Skrevet

Helt stille og rolig i sofaen en kveld hvor vi har god kontakt og kanskje en god middag først. Ikke noe stort, og hvertfall ikke noe offentlig. Ikke noe på kne eller annet rart. 

Men her er vi jo alle forskjellige. Jeg er ikke en håpløs romantiker, men elsker godhet og intimitet. Hvordan er din kjære? 

Anonymkode: f2028...1db

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det jeg ikke hadde likt var å bli fridd foran familie/venner eller på restaurant osv.

Jeg er en introvert person som ikke liker oppmerksomhet da.

Anonymkode: 7d902...95d

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Som de andre her skriver, så kommer det an på hvordan hun er som person. Hvor glad er hun i oppmerksomhet? 

Det tryggeste er nok å gjøre det hjemme eller et annet sted hvor dere bare er dere to. Offentlig frieri (altså gjøre det et sted der det er mange mennesker som kan få det med seg) bør du bare gå for dersom du vet at hun er en type som liker oppmerksomhet (og selvsagt bør du også for din egen del være veldig sikker på at hun kommer til å si ja).

Skrevet

Frieri på en plass som er "deres" må da være en innertier? 

Anonymkode: 60075...265

Skrevet

Jeg hadde hatet om han fridde offentlig. Kommer jo an på damen, men for meg ville jeg foretrukket noe intimt, bare oss to. 

Anonymkode: d6d88...ca4

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde virkelig mislikt et offentlig frieri. For det første ville jeg mislikt oppmerksomheten, og frieriet blir liksom så lite intimt på en offentlig plass. For det andre kan det være behov for å diskutere ting i forholdet før man eventuelt sier ja, men det blir vanskelig når alt er så offentlig og alle følger spent med på svaret. Plutselig blir man liksom bare stående med å enten svare ja eller nei, fordi man føler er økt press på å svare noe konkret. 

Men nå kjenner jeg ikke dama di. Det kan jo tenkes at hun syns det er superromantisk med et offentlig frieri🤷‍♀️ Har hun hintet noe om frier selv og eventuelt hvordan hun ville blitt fridd til?

Anonymkode: d0594...a5f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vil at det skal være ekte, og intimt. Ikke noe pompøse greier med ned på kne og sånt tull. Men at han faktisk spør om jeg vil gifte meg med ham. Det må skje i en setting der vi begge er avslappa og komfortable, og uten en masse andre mennesker rundt. Gjerne hjemme hos oss selv en helt vanlig onsdag, liksom. 

Endret av Lorieen
Skrevet

Er enig med dem som lurer på hvordan hun er, liker hun oppmerksomhet eller er hun mer introvert? 

Tror litt personlig er positivt, at hun føler seg sett og at du er glad i henne. Har hun en plass hun elsker? 

Personlig drømmer jeg om under nordlyset 😊 Men bor på en plass det er mye av det. 

Anonymkode: 5d67b...b4f

Skrevet

Samboeren min fridde på et sted jeg var veldig glad i. Uten masse folk. Han hadde fisker etter hvilken stil jeg likte på ringer og vi hadde snakket om giftemål i forkant. Jeg visste bare ikke helt når det kom. For min del hadde det vært vanskelig om det ble gjort offentlig foran masse folk. Da hadde jeg følt på at han mer ville vise seg foran dem på en måte enn at han faktisk brydde seg om hva jeg likte. For meg var frieriet helt perfekt. 

Anonymkode: c07e3...714

Skrevet

Jeg ble fridd til når vi var på en av våre vanlige turer i naturen oppå en fjelltopp bare oss to. Var ikke kleint, bare søtt. Etterpå fyrte vi opp primusen og hadde en kopp rett i koppen kakao og brun lapskaus på boks. Føltes veldig oss ut. Det er som mange sier du må ta det utifrå hva dama de liker. Jeg hadde fått helt angst om han hadde fridd på en restaurant foran folk. Gjør det som føles naturlig ut. 

Anonymkode: 7acea...a2e

Skrevet

Jeg satte aller mest pris på at min mann faktisk spurte min pappa om tillatelse før han fridde. Litt rart og gammelmodig, men jeg ble veldig sjarmert!

Anonymkode: 2fb68...c64

Skrevet

Jeg ville ha det litt høytidelig, men ikke offentlig. Og det var akkurat det jeg fikk. Hadde snakket om hvordan type bryllup vi ville ha, sånn at han visste at jeg ville gifte meg. 
Gikk ned på kne etter et kveldsbad. Han haddepå forhånd fått søstra til å handle inn til, og forberede en bedre middag, sånn at jeg ikke visste noe. 

Skrevet

Det kommer altså helt an på kjæresten din. 

Det hjelper ikke hva en haug med fremmede sier, det som kan være det perfekte frieriet for 20 personer her inne på forumet kan være helt feil for kjæresten din.

Skrevet (endret)

Jeg er ikke storforlangende. Jeg ville personlig bare foretrukket at det skjedde hjemme i ro og fred, uten tilskuere eller folk som hører på. Har aldri skjønt meg på de som ønsker seg et sånt oppstuss og storslått frieri.

Du kjenner vel kjæresten din best og vet hva hun liker. Er hun en beskjeden dame som ikke liker oppstuss, ville jeg tatt frieriet litt mer privat enn en offentlig restaurant eller på operataket (der er det uansett surt og kaldt på denne tiden av året).

Kan dere kanskje reise bort en helg til en storby og så kan du fri på hotellrommet en morgen, når hun venter det minst? Ha ringen klar. Det liker damene. Har hun andre ringer hjemme kan du i smug måle størrelsen på en av de hun har på ringfinger, og få kjøpt riktig størrelse med en gang. ELLER.... noen damer liker å velge ringen selv, pga smak. Det er litt vanskelig å spå akkurat hva din kjæreste ville foretrekke.

Endret av Million
la til noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...